Het ZX-6R topic deeltje 88, De snelste zijn ZWART!

Ik moet nog steeds wel wennen aan het neusje.
Speciaal voor jou zodat je er aan kan wennen heeft Kawasaki diezelfde neus op de 400, Versys 1000 en nu ook op de Ninja 650 gezet.

Volgens mij weten ze dat bij Kawa zelf nog niet. Probeer er maar eens een proefrit op te boeken...
Voor mij niet nodig :P
wat ik er van begrepen heb is het in de basis nog steeds het 2009 model (waarvan ik er 2 had) maar dan wat verfijnder en met extra moderne hulp middelen
 
Heb een heel vreemd probleem...

Werd laatst in het verkeer door een meneer in een auto aangesproken dat hij geen verschil in achterlicht zag wanneer ik remde.
Bij het nakijken later, zag ik zelf ook geen verschil wanneer ik de rem indrukte. Wel leek het licht mij ineens vrij fel voor enkel het achterlicht.

Dus die conector van het achterlicht los gehaald en door gemeten, en inderdaad gewoon constant 12V op de remlicht aansluiting.

Ging er eigenlijk al van uit dat de schakelaar van de achterrem mogelijk vast zou zitten of sluiting zou maken, gezien deze laag zit en hierdoor met veel vocht van doen zal hebben. Maar om die connector los te halen moest weer heel die tank er af, want kwam er gewoon weg niet goed bij. Dus toch maar erst even de voorrem nagekeken, aangezien deze schakelaar veel toegankelijker is. Dus losgehaald en het probleem was weg. Waarna de achterrem schakelaar het gewoon leek te doen.

Nu blijkt deze voorrem schakelaar gewoon als NC (normally closed) te werken. :? Want wanneer ik hem doormeet meet ik 0 ohm, en wanneer ik het knopje indruk oneindig. Bij het remmen verplaatst zich een blokje van de hendel richting de schakelaar, dus word het knopje ingedrukt.

Dit hoort toch gewoon een NO contact, net als de achterrem, te zijn neem ik aan? Het schema is hier niet heel duidelijk in.
 
Die schakelaar is trouwens gewoon in orde, hoort ook gewoon een NC contact te zijn.
Het blokje van de voorrem, welke het knopje bediend, kantelt min of meer. Dus kon niet goed zien of dit nu dichterbij kwam (knopje indrukken) of juist weg kantelte (knopje los liet), bij het indrukken van de remhendel.
Blijkt dus dat dit blokje wegkantelt. Probleem was alleen dat de hendel niet voldoende terug geduwd werd, om het knopje in te drukken en dus het remlicht te onderbreken. Wat PTFE spray loste dit probleem netjes op :)
 
Een plaatje om eens even lekker in de herfstsferen te komen!
IMG_3050kleiner.jpg
 
Dat is wel zoiets inderdaad, alleen doen hun het doormiddel van dat je zelf je ecu moet opsturen volgends mij.
Dan zou ik het bij een motor zaak laten doen met een testbank, zodat ze het ook daadwerkelijk kunnen meten.
Bedankt voor de info! De testbank staat op het verlanglijstje, wanneer ik ook een iets grotere demper heb gekocht.
Voor nu heeft hij net dubbel LED dimlichten en een kleine beurt gehad. Het rijdt geweldig als je een zx6r met carbs gewend bent 😵

IMG_8432 (1).jpg
 
Bedankt voor de info! De testbank staat op het verlanglijstje, wanneer ik ook een iets grotere demper heb gekocht.
Voor nu heeft hij net dubbel LED dimlichten en een kleine beurt gehad. Het rijdt geweldig als je een zx6r met carbs gewend bent 😵

Bekijk bijlage 1439276

Het model vanaf 2009 heeft echt een fantastisch rijwielgedeelte. 😍
Die stuurt zo magistraal fijn! :t
 
Goedendag,

ik wil binnenkort een zx-6r gaan aanschaffen. bouwjaar eind jaren 90. Want die zijn het allermooist natuurlijk(lees: die vallen binnen mijn budget)
zijn er nog dingen waar ik specifiek op moet letten bij dit model?

Met vriendelijke groet,

Sem Drost
 
95 - 97 heeft nog wel eens last van scheuren in het frame.

98 - 2002 is bijna hetzelfde, geen grote problemen bekend.
2002 kan een 636 blok zijn, ligt eraan of het een echte 2002 is of één overjarig op kenteken.
 
98-02 hebben bijna allemaal minimaal een kromme remschijf;). Verder niet echt zwakke punten, maar ze zijn al 20 jaar oud, staat van onderhoud is belangrijker dan de rest nu;).

Overigens vandaag testrit gemaakt op een '10 zx6r en een '08 Daytona (shoppen voor de vriendin), de zx6r is de betere motor (bak, remmen, vering, zithouding enz), maar de 675 de leukere (geluid, 3 cilinder).. blij dat ik de keuze niet hoef te maken :+
 
Laatst bewerkt:
Goedenavond ZX6R rijders,

Als oud bezitter van een ZX6R uit 2001 kwam ik bij een opruiming van de schuur nog de originele (heldere) kuipruit tegen (destijds vervangen voor double bubble smoke ruit van MDI). Iemand hier interesse in?

Daarnaast trof ik mijn 'MarcoZ bagagerek' aan. Oudgediende MarcoZ heeft destijds een paar bagage rekken gemaakt die je monteert op de bevestigingspunten van de handgrepen van de duopassagier. Groot en stevig genoeg om een flinke weekend tas op vast te snoeren, paar keer Italië doorkruist op deze manier.

Ik zal binnenkort even foto's uploaden. Volgens mij passen beide onderdelen op ZX6R'en van 1998 tot en met 2002. Wat mij betreft kunnen beide onderdelen gratis opgehaald worden (kop van Zuid Holland). Laat maar horen als je er belang bij hebt!

Edit: 4.5 jaar over 1 topic, dat was in mijn tijd 4 weken _O-
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de antwoorden allemaal!

Een keer een remschijf vervangen hier en daar moet wel goed komen.Ik moet maar gewoon wat proefritjes gaan maken denk ik.
 
Goedenavond ZX6R rijders,

Als oud bezitter van een ZX6R uit 2001 kwam ik bij een opruiming van de schuur nog de originele (heldere) kuipruit tegen (destijds vervangen voor double bubble smoke ruit van MDI). Iemand hier interesse in?

Daarnaast trof ik mijn 'MarcoZ bagagerek' aan. Oudgediende MarcoZ heeft destijds een paar bagage rekken gemaakt die je monteert op de bevestigingspunten van de handgrepen van de duopassagier. Groot en stevig genoeg om een flinke weekend tas op vast te snoeren, paar keer Italië doorkruist op deze manier.

Ik zal binnenkort even foto's uploaden. Volgens mij passen beide onderdelen op ZX6R'en van 1998 tot en met 2002. Wat mij betreft kunnen beide onderdelen gratis opgehaald worden (kop van Zuid Holland). Laat maar horen als je er belang bij hebt!

Edit: 4.5 jaar over 1 topic, dat was in mijn tijd 4 weken _O-

Tja, 'vroegah' :')

Forums zijn niet echt hip and happening meer hè. ;)
 
Goedenavond ZX6R rijders,

Als oud bezitter van een ZX6R uit 2001

Edit: 4.5 jaar over 1 topic, dat was in mijn tijd 4 weken _O-

Dat waren nog eens tijden! Man dat was 2011/2012, nu is zoals Kip ook al aangeeft, social veel interessanter geworden...(helaas).
 
Nog maar een foto van vanochtend. Even gewassen en in Duitsland vol getankt met euro 98. (Leuk ritje vanaf hier en lekker goedkoop tanken).

59D71DE9-FDC5-4C1D-A05E-90BE5F4A04DA.jpeg
 
Terug
Bovenaan Onderaan