Het ZX-6R topic deeltje 88, De snelste zijn ZWART!

Ik was 3 jaar terug voor en achter inclusief montage en nieuwe seals 480 kwijt.

Goede service + uitleg en bakkie koffie *O*

Lijkt veel geld.
Maar verhoudingsgewijs valt het mee.

En denk vooral niet, ik vervang ze zelf wel even.
Want je moet er echt wel secuur aan zijn.

Het is wel prima te doen overigens, als je weet waar je op moet letten.
 
Vandaag de r6 gashendel gemonteerd. Fluitje van een cent.
nog niet mee gereden maar merkbaar een kortere slag 👍

vandaag ook nieuwe kettingset met 15/45 tandwielen besteld. Ben benieuwd.
komende week weer lekker wat te doen 😎

iemand enig idee wat de kosten zijn om voor en achter hyperpro veren te laten steken en afstellen op gewicht?
losse veren set was ongeveer 260 euro volgens mij.
Die gashendel mod had ik ook op mn verlanglijstje staan, maar uiteindelijk is het er nooit van gekomen. Waar heb jij je hendel vandaan?

Wat zijn je verwachtingen van zo'n Hyperpro set?
 
Die gashendel mod had ik ook op mn verlanglijstje staan, maar uiteindelijk is het er nooit van gekomen. Waar heb jij je hendel vandaan?

Wat zijn je verwachtingen van zo'n Hyperpro set?

ik heb hem bij van meel motoren besteld.
was 33 euro kwijt incl grip.
2c0262400000 is het artikel nummer.


van de vering verwacht ik een betere wegligging. Ik ben Denk ik wat zwaar voor de originele vering en als Ik hem toch wil services ivm leeftijd wil ik er meteen goed spul in.
 
ik heb hem bij van meel motoren besteld.
was 33 euro kwijt incl grip.
2c0262400000 is het artikel nummer.


van de vering verwacht ik een betere wegligging. Ik ben Denk ik wat zwaar voor de originele vering en als Ik hem toch wil services ivm leeftijd wil ik er meteen goed spul in.

Je hebt inderdaad een iets betere wegligging.

Maar als je het echt goed wil doen, dan zou je de voorvork moeten laten reshimmen.
Dan schiet de prijs wel omhoog, maar echt iedere euro waard.
Je transformeerd je motor echt volledig.
 
Lijkt veel geld.
Maar verhoudingsgewijs valt het mee.

En denk vooral niet, ik vervang ze zelf wel even.
Want je moet er echt wel secuur aan zijn.

Het is wel prima te doen overigens, als je weet waar je op moet letten.
Vroeger ooit een keer zelf gedaan, het is te doen maar dit is echt typisch een klusje wat je beter kunt laten doen omdat de gemiddelde hobbyist er de tools niet voor heeft en er daardoor veel te veel tijd mee kwijt is.
 
Vroeger ooit een keer zelf gedaan, het is te doen maar dit is echt typisch een klusje wat je beter kunt laten doen omdat de gemiddelde hobbyist er de tools niet voor heeft en er daardoor veel te veel tijd mee kwijt is.

Waar veel mensen de fout mee in gaan is dat ze de demping voor het los halen niet dicht zetten. Daardoor hebben ze na het in elkaar zetten minder clicks over.

Ook krijg je vaak genoeg olie mee om alleen te vullen. Als je het goed wil doen moet de vork ook even spoelen met olie om alle zooi eruit te krijgen.

Zelf haal ik hem het liefste helemaal uit elkaar om alles schoon te kunnen maken.

En dan de tools inderdaad.
Ik heb bij Hyperpro zo'n setje gekocht om het zelf te kunnen doen.
De meeste voorvorken kun daar ook mee doen. :t
 
ik heb hem bij van meel motoren besteld.
was 33 euro kwijt incl grip.
2c0262400000 is het artikel nummer.


van de vering verwacht ik een betere wegligging. Ik ben Denk ik wat zwaar voor de originele vering en als Ik hem toch wil services ivm leeftijd wil ik er meteen goed spul in.
Ik vindt zelf de vering van de '07 best behoorlijk. Voor op het circuit is hij prima op mijn amateurniveau en voor op straat vindt ik hem eigenlijk een beetje stug. Maar ik weeg zelf ook maar 68kg.

Toen ik vroeg of een (kleine) upgrade misschien de moeite was om mee te pakken met de servicebeurt, werd mij door de veringspecialist geadviseerd om het lekker zo te laten. Tenzij ik er geld tegenaan wou gooien om bijvoorbeeld andere cartridges en een andere shock te plaatsen. Maar dat zou met mijn tempo een beetje overdone zijn...
 
Laatst bewerkt:
Als je inderdaad maar 68 kilo weegt is de standaard vering over algemeen toereikend.

Service beurtje en misschien andere veren is dan vaak al voldoende. :t
 
Motor is weer hersteld van de schade... nouja min of meer.

Scharnierpunt van het rempedaal was afgebroken op de schetsplaat zelf. Had liever enkel het rempedaaltje krom gehad. Dat scharnierpunt lijkt niet zoveel te kunnen hebben op de 2005.

Dus heel de schetsplaat vervangen.

20201014_153325.jpg


Omdat het daar gebroken is, heeft ie nog op het onderste zwarte kuipdeel en op de valblok gelegen. Als het rempedaaltje niet afgebroken was was hij denk ik met de kuip helemaal van de grond gebleven.

Was vanuit stilstand en stond helemaal ingedraaid toen de motor begon te kantelen. Zat er zelf nog op maar kon hem totaal niet meer tegen houden. Zat denk ik al over zijn zwaartepunt heen. Dus heb hem zo zacht mogelijk kunnen laten omrollen.
Dus schade aan onderkuip waren slechts wat lichte krasjes. Heb het nog eruit kunnen schuren/polijsten. Maar dit bracht weer een glanzende plek teweeg :(

Heeft iemand toevallig nog een deeltje liggen van de rechterkant?

20201014_142350.jpg
 
Vraagje,

bij stationair lopen, en dan een kort rukje aan het gas tot 3000 toeren lijkt het soms net of de motor lijkt te verzuipen, even inhouden zeg maar. Daarboven loopt hij goed.

wat zou dit kunnen zijn? Heb het niet bij rijden geprobeerd. Alleen in vrij vanuit stationair.
 
Vraagje,

bij stationair lopen, en dan een kort rukje aan het gas tot 3000 toeren lijkt het soms net of de motor lijkt te verzuipen, even inhouden zeg maar. Daarboven loopt hij goed.

wat zou dit kunnen zijn? Heb het niet bij rijden geprobeerd. Alleen in vrij vanuit stationair.
Herkenbaar! Ik heb dit bij een koude start. Voordat ik weg rijd moet ik m even op de choke laten lopen, anders slaat ie (bijna) af als ik gas geef om weg te rijden.

Ik dacht ook te rijk mengsel, maar hoor graag wat anderen denken
 
Herkenbaar! Ik heb dit bij een koude start. Voordat ik weg rijd moet ik m even op de choke laten lopen, anders slaat ie (bijna) af als ik gas geef om weg te rijden.

Ik dacht ook te rijk mengsel, maar hoor graag wat anderen denken
Yup, hier ook. Vooral als hij nog koud is. Nadat de mijne door @P.H.C. Ritzen is afgesteld en daarbij de secundaire gaskleppen eruit zijn gehaald is het zelfs iets erger geworden geloof ik. Je moet hem ook iets hoger in de toeren rijden ;)

Bekijk bijlage SCAN0126_001.jpg
 
Laatst bewerkt:
Yup, hier ook. Vooral als hij nog koud is. Nadat de mijne door @P.H.C. Ritzen is afgesteld en daarbij de secundaire gaskleppen eruit zijn gehaald is het zelfs iets erger geworden geloof ik. Je moet hem ook iets hoger in de toeren rijden ;)

Bekijk bijlage 1558551
Dat afstellen, is dat op de powercommander of kan je ook de ecu flashen?

wat zijn je voordelen van het verwijden van die gaskleppen? (Zag dat je hetzelfde ook kan doen met een x-tre kastje van healtech)
 
Dat afstellen, is dat op de powercommander of kan je ook de ecu flashen?

wat zijn je voordelen van het verwijden van die gaskleppen? (Zag dat je hetzelfde ook kan doen met een x-tre kastje van healtech)
Mijne is een aantal jaar geleden afgesteld met een Bazzaz (soort Power Commander) die ik zelf had aangeschaft. Tegenwoordig kan Ritzen ook direct de ECU tunen met Woolich.

Gaskleppen zijn verwijderd op advies van Ritzen. Al met al waren de kosten niet de winsten waard. Misschien dat met Woolich meer resultaat te behalen valt, maar als ik het geld nog een keer mocht uitgeven zou ik het besteden aan circuit-trainingen.
 
Kan ik hier nog iemand blij maken met een (gratis) originele CDI voor een ZX6R 98-99?

Kwam 'm tijdens het opruimen van de schuur, is werkend van de motor afgehaald en goed bewaard dus ik ga er vanuit dat ie nog wel werkt.
Gaat anders de prullenbak in, dus voel je niet bezwaard ;)
 
Herkenbaar! Ik heb dit bij een koude start. Voordat ik weg rijd moet ik m even op de choke laten lopen, anders slaat ie (bijna) af als ik gas geef om weg te rijden.

Ik dacht ook te rijk mengsel, maar hoor graag wat anderen denken
Ik heb dat ook inderdaad, vandaag ook weer. Lijkt me overigens vrij normaal hoor bij een koude start met dit weer. Vandaag even weer gereden sinds 3 weken en starten duurde 15 seconden, op de choke en even rustig laten lopen want bij teveel gas geven (boven 3000 toeren) slaat hij anders af. Motor moet gewoon even warm worden lijkt me. Verder loopt hij erg goed. Was vandaag een lekker weertje om te rijden ☀️.

heb hem vandaag even gewassen, getankt en banden weer even opgepompt. Met hoeveel bar rijden jullie? Ik heb hem vandaag op 2,8 achter gezet en voor 2,5. Nu weer netjes onder hoes in de garage.
 

Bijlagen

  • 3089E431-E727-4C5D-A9F1-E493EE15375F.jpeg
    3089E431-E727-4C5D-A9F1-E493EE15375F.jpeg
    2,9 MB · Weergaven: 6
Ik heb dat ook inderdaad, vandaag ook weer. Lijkt me overigens vrij normaal hoor bij een koude start met dit weer. Vandaag even weer gereden sinds 3 weken en starten duurde 15 seconden, op de choke en even rustig laten lopen want bij teveel gas geven (boven 3000 toeren) slaat hij anders af. Motor moet gewoon even warm worden lijkt me. Verder loopt hij erg goed. Was vandaag een lekker weertje om te rijden ☀️.

heb hem vandaag even gewassen, getankt en banden weer even opgepompt. Met hoeveel bar rijden jullie? Ik heb hem vandaag op 2,8 achter gezet en voor 2,5. Nu weer netjes onder hoes in de garage.
Ik rijd ook ongeveer die druk idd (1996 zx6r).

Weet iemand een dynamodeksel te vinden voor mijn zx6r? Hij is gister zo hop over z'n standaard gekieperd met als resultaat een scheur in t deksel |(
 
Ik rijd ook ongeveer die druk idd (1996 zx6r).

Weet iemand een dynamodeksel te vinden voor mijn zx6r? Hij is gister zo hop over z'n standaard gekieperd met als resultaat een scheur in t deksel |(
Die deksels zijn lastig te vinden.

Je zou de Scheur ook kunnen repareren met kneedbaar metaal.
 
Ja dat heb ik ook ondervonden. Heb een zwart aftermarket deksel gevonden. Had liever 2e hands origineel gehad, maarja, je moet toch wat.

Kan ik 'm wisselen zonder de olie eruit te halen? Motor tegen een muur laten leunen bijvoorbeeld?
 
Ja dat heb ik ook ondervonden. Heb een zwart aftermarket deksel gevonden. Had liever 2e hands origineel gehad, maarja, je moet toch wat.

Kan ik 'm wisselen zonder de olie eruit te halen? Motor tegen een muur laten leunen bijvoorbeeld?
Ga er maar vanuit dat er altijd iets uit loopt.

Maar met schuin zetten kun je de hoeveelheid zeker wel beperken.
 
Deksel gewisseld, geen druppel gemorst. Dank!

Iemand ervaring met dat ie niet heel stevig staat op de standaard en daar oplossingen voor?
 
Deksel gewisseld, geen druppel gemorst. Dank!

Iemand ervaring met dat ie niet heel stevig staat op de standaard en daar oplossingen voor?

Gezien de leeftijd van de motor en hoe vaak de zijstandaard gebruikt is kan er natuurlijk her en der wat speling tussen komen.

Ik zou even rustig kijken of je ergens iets kunt vinden waardoor er speling is.
En uiteraard kijken of je er iets aan kunt doen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan