Het ZX-6R topic deeltje 88, De snelste zijn ZWART!

Met hoeveel bar rijden jullie? Ik heb hem vandaag op 2,8 achter gezet en voor 2,5.
Ik reed dunlop sportsmarts (2 MAX) op mijn 2002 en nu ook (MK3) op de 2009. Ik rij 2,7 voor en 3,0 achter. Is misschien niet het meest comfortabele, maar ik ben erg tevreden met het aantal kilometers dat ik uit een setje banden haal.
 
Hier ook maar kleine update na het ongelukje tijdje terug.

Met de motor even bij de dealer geweest.
Daar laten controleren en bestek voor de verzekering laten opmaken.Het verzekeringsverhaal loopt nog allemaal. Maar vorige week to h alvast maar een 2dehands oringele set op de kop kunnen tikken.

Dus de motor staat er weer netjes bij.
Mooi groen is niet lelijk laten we maar zeggen.


20201122_144756.jpg
 
:W :W Ik heb nog steeds geen Zx-6r dus als de OP nog beheerd wordt hoef je voor mij in ieder geval niets te doen.... *D

Wel deze maand mijn Diversion over de 120k getild 8-)
 
Ideaal!

Daar heb ik de 10 zo'n 1, 5 jaar voor gebruikt. :+

Waren wel leuke ritjes woon - werk. O-)
 
Laatst bewerkt:
Ik lees vooral in de Amerikaanse topics veel over een flash tune van de motoren.

ik heb alleen ervaring uit het verleden met laten afstellen van een powercommander.
waar in Nederland (liefst omgeving Flevoland) kan je de motor laten flashtunen en wat kost dat Ongeveer?

wat zijn de voor/nadelen ten opzichte van een powercommander?
 
Ik lees vooral in de Amerikaanse topics veel over een flash tune van de motoren.

ik heb alleen ervaring uit het verleden met laten afstellen van een powercommander.
waar in Nederland (liefst omgeving Flevoland) kan je de motor laten flashtunen en wat kost dat Ongeveer?

wat zijn de voor/nadelen ten opzichte van een powercommander?

Bijna elke tuner kan tegenwoordig flashen. Zolang ze de apparatuur hebben om in de ECU te kunnen.

Bij een flash pas je de mapping direct in de ECU aan. Daarbij kun je ook bepaalde restricties verwijderen (iets wat een power commander niet kan). Een powercommander zit na de ECU en vertaalt als het ware data naar de gekozen output.

Wat dat betreft biedt een flash vaak meer mogelijkheden en je hoeft er geen apart kastje voor te kopen.
 
GM
Sinds kort trotse eigenaar van een groene ZX6R bouwjaar 2005. Enkel het duo zadel zou ik weg willen. Voor de rest blijft ie standaard.
Maar waar vind je degelijk spul voor een zacht prijsje? Waar hebben jullie deze besteld voor diegenen die ook een monoseat cover hebben?
Alvast kudos voor de adviezen!
 
GM
Sinds kort trotse eigenaar van een groene ZX6R bouwjaar 2005. Enkel het duo zadel zou ik weg willen. Voor de rest blijft ie standaard.
Maar waar vind je degelijk spul voor een zacht prijsje? Waar hebben jullie deze besteld voor diegenen die ook een monoseat cover hebben?
Alvast kudos voor de adviezen!
Ik heb er via Alie een gekocht voor mijn 2003 model. Klein kleurverschilletje maar voor de rest zag het er keurig uit. Weet alleen niet of ze hem ook voor het 2005 model hebben. Anders even sites van handelaren afgaan (Boonstra, Hotparts etc).
 
GM
Sinds kort trotse eigenaar van een groene ZX6R bouwjaar 2005. Enkel het duo zadel zou ik weg willen. Voor de rest blijft ie standaard.
Maar waar vind je degelijk spul voor een zacht prijsje? Waar hebben jullie deze besteld voor diegenen die ook een monoseat cover hebben?
Alvast kudos voor de adviezen!

Daar ligt nog wat in het juiste kleurtje.

Verder zelf altijd wel fan van orginele onderdelen nieuw of gewoon nette 2de hands. Helemaal 2dehands vaak niet duurder dan Ali en namaak.. En je weet zeker dat het goed past, en juiste kleur. Soms wat zoeken en even geduld hebben. Maar online is een hoop te vinden ook op de buitenlandse 2de hands websites.

Zelf te vaak gehad (#zeurpiet) iets namaak besteld, en dat ging zo direct enkele reis de prullenbak in. Kleur totaal niet mooi, slechte kwaliteit plastic etc.
 
Is hier nog behoefte aan remschijven voor de 2003-2004?
Heb wegens overstap naar grotere schijven nog diverse setjes (origineel en wave) liggen.
Graag per PB.
 
Het probleem is dat die seatcovers niet meer nieuw leverbaar zijn.

Dus dat betekend dat je ze tweedehands moet zien te scoren.
En de prijzen zijn omhoog gegaan van die dingen.
 
O dat wist ik niet, best nie te lang meer uitstellen dus... thx
Zeker niet, als je er één tegen komt kan de prijs ook zomaar rond de 100,- liggen.

Een aantal jaar geleden betaalde je er zo'n 50,- voor.

De nieuwprijs was 128,-.

Maar het maakt de motor wel af, voor mijn huidige motor heb ik er 3 liggen.
2 reserve, gewoon voor de zekerheid. 😅
 
Een bandenvraag..........

mijn Zx6r 2007 gekocht met Michelin pilot power 2ct banden met dot uit 2012, banden zijn nog 80%.
Motor had lang stil gestaan (sinds 2012 maar 4000km) en sinds de aanschaf heb ik alleen de proefrit gereden 😉
heb in de winter de motor onderhoud gegeven en ga de banden nu vervangen.

ik ga zo’n 70 procent circuittraining of rijtrainingen rijden. (Eerste jaar ervaringen opdoen) ik kan redelijk rijden al zeg ik het zelf.
de overige 30 procent ga ik in de omgeving rijden en hopelijk een trip hier en daar naar Duitsland.

ik wil een band die goed grip geeft en eventueel ook met regen nog vertrouwen geeft.
Ik lees goede verhalen over de power rs en rs+. Deze band is volgens mij vervangen door de power 5 en de power gp.

ik twijfel nu dus tussen de power 5 en de gp.
heeft er iemand ervaring met deze banden?
 
Een bandenvraag..........

mijn Zx6r 2007 gekocht met Michelin pilot power 2ct banden met dot uit 2012, banden zijn nog 80%.
Motor had lang stil gestaan (sinds 2012 maar 4000km) en sinds de aanschaf heb ik alleen de proefrit gereden 😉
heb in de winter de motor onderhoud gegeven en ga de banden nu vervangen.

ik ga zo’n 70 procent circuittraining of rijtrainingen rijden. (Eerste jaar ervaringen opdoen) ik kan redelijk rijden al zeg ik het zelf.
de overige 30 procent ga ik in de omgeving rijden en hopelijk een trip hier en daar naar Duitsland.

ik wil een band die goed grip geeft en eventueel ook met regen nog vertrouwen geeft.
Ik lees goede verhalen over de power rs en rs+. Deze band is volgens mij vervangen door de power 5 en de power gp.

ik twijfel nu dus tussen de power 5 en de gp.
heeft er iemand ervaring met deze banden?
Hoi

De banden die er op zitten zou ik dan inderdaad vervangen.

Power 5 is de opvolger van de RS en de GP is iets meer op circuitrijden gericht.

Ik heb geen ervaring met beide typen maar het is eigenlijk heel simpel.
De Power 5 zal beter in de regen zijn en de GP beter op het circuit.
Dus het is maar net waar je voorkeur naar uit gaat.
 
Zelf met de power 5 geen ervaring op het circuit, maar op de straat een meer dan prima band.
6000km Alpen + ardennen + eifel. Geen stap verkeerd gezet. Komt dit seizoen gewoon weer nieuw setje power 5 onder.
 
Zeker niet, als je er één tegen komt kan de prijs ook zomaar rond de 100,- liggen.

Een aantal jaar geleden betaalde je er zo'n 50,- voor.

De nieuwprijs was 128,-.

Maar het maakt de motor wel af, voor mijn huidige motor heb ik er 3 liggen.
2 reserve, gewoon voor de zekerheid. 😅
Heb nog zo'n duo seat covertje gevonden. Je kan ze online bestellen op Louis.be
Hopelijk valt de kwaliteit en de kleur wat mee, prijs was 119,99 euries...
 
Terug
Bovenaan Onderaan