*** Het ZX9R topic - Deel 20 "Vooruit, nog ene dan!"***

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zo dat beloofd wat voor volgend jaar



Regerend wereldkampioen Tom Sykes wist de vierde tijd te noteren voor zijn toekomstig teamgenoot Jonathan Rea
 
Zo dat beloofd wat voor volgend jaar



Regerend wereldkampioen Tom Sykes wist de vierde tijd te noteren voor zijn toekomstig teamgenoot Jonathan Rea

Wat een groot gat met de Aprilia :9 :9 Ik hoop dat Sykes weer een goede stap kan maken richting een nieuwe wereldtitel........

Rea is een goede coureur *O* Idd een leuk team volgend jaar.
 
Oei regen in Magny-Cours..........dat is waarschijnlijk niet zo goed voor Sykes.....Sykes was 3,4 sec. langzamer dan Guintoli in de regen......Ik hoop dat Sykes rustig aan gedaan heeft en 0 risico heeft genomen in de regen en dat straks in de race het verschil veel kleiner zal zijn.
 
Wat een eikels die mannen in het WSBK......stalorders :r :r :r
Gaaf dat Melandri in de laatste race niet meewerkte :} HULDE
Gewoon racen en verder geen flauwekul......................
Jammer van Sykes. Ik hoop dat hij zijn voorsprong kan behouden volgende race.....met 1 puntje voorsprong op Aprilia wereldkampioen worden 8-) dat zou mooi zijn :Y
 
Laatst bewerkt:
Wat een eikels die mannen in het WSBK......stalorders :r :r :r
Gaaf dat Melandri in de laatste race niet meewerkte :} HULDE
Gewoon racen en verder geen flauwekul......................
Jammer van Sykes. Ik hoop dat hij zijn voorsprong kan behouden volgende race.....met 1 puntje voorsprong op Aprilia wereldkampioen worden 8-) dat zou mooi zijn :Y


Helemaal mee eens, en Sykes....een echte wereldkampioen moet ook in de regen hard kunnen gaan.
 
Ja inderdaad als Sykes wereldkapioen zou worden met 1 punt verschil zou de pleuris uitbreken bij Aprilia en dat kan natuurlijk wel allee 2 jaar daarvoor liep Sykes het net mis op een halve punt
 
Mits het weer goed is gaan mijn motormaatje en ik in het weekend van 18 oktober nog een rondje Zwitserland doen......en de passen moeten open zijn uiteraard.....
2050 km in drie dagen....pfff...oke we hebben al eens 3200 km in 4 dagen gedaan :Y

Dag 1 Thuis naar Meiringen 800 km > Glaubenberg + Glaubenbüelen + Brünigpass.

Dag 2 Meringen naar Todtmoos 500 km > Grimselpass + Furkapass + Sustenpass + Grimselpass + Nufenenpass + Gotthardpass + Klausenpass + stukje Schwarzwald.

Dag 3 Todtmoos naar thuis 750 km binnendoor door Schwarzwald en de Eifel over de mooie stuurwegen

:9~ *O* :] 8-) ik heb er zin in ....ik hoop echt dat het weer dan goed is :Y

Anders kunnen we nog altijd naar Schwarzwald en/of de Vogezen....ook niet verkeerd :X


De weersverwachting is redelijk goed volgend weekend in Zwitserland....nu maar hopen dat dit zo blijft.......de kans we we bovenstaand rondje gaan maken is steeds groter *O* *O* Bovendien zijn alle passen nog open ook... *O* *O*
 
Ik heb nog goedkoop een winterjas kunnen scoren

full


Zit niet zo fijn als een leren pak maar is wel beter tegen de kou ( en voor mijn astma..... )
 
Ja inderdaad als Sykes wereldkapioen zou worden met 1 punt verschil zou de pleuris uitbreken bij Aprilia en dat kan natuurlijk wel allee 2 jaar daarvoor liep Sykes het net mis op een halve punt

Juist daarom......laat dit jaar dan Kawasaki maar weer kampioen worden })

Moto GP was ook leuk vanochtend.....Lorenzo is weer in vorm :Y
 
Weet iemand, of heeft iemand ervaring op z'n ZX9R met het veranderen van de achterschokveer?

Gezien mijn niet geringe gewicht (100kg) en het feit dat ik regelmatig met een duopassagier rij, lijkt de achterschok wel wat erg zacht. Ik heb met de demping wat zitten rommelen maar verbeterd niet echt.

Nu verkoopt Hyperpro losse veren die op de standaard schokbreker gezet kunnen worden maar heb dan weer twijfels of de demping nog goed werkt. De veer lijkt me nl. erg stug. De veer/schok link zorgt al voor het progressieve karakter en daarnaast ook nog een progressieve veer lijkt me wat overdreven (?)..
 
Laatst bewerkt:
Ik was best tevreden met mn hyperpro voor- en achterveren'op m'n 95-er. Heavey heeft daar een andere mening bij... ;)

Ik ben geen veringsexpert, maar ik denk dat je beter eerst de veervoorspanning kan verhogen en daarna de demping daarop aanpassen. Dus die grote gekartelde ring naar beneden draaien met een daarvoor bestemde sleutel...
Product overview - Motorcycle - Öhlins DTC
Without rider (static sag):
Rear: 10-20 mm (R1-R2)
Front: 15-30 mm (F1-F2)

With rider (ride height):
Rear: 25-40 mm (R1-R3)
Front: 35-50 mm (F1-F3)
 
Laatst bewerkt:
Ik was best tevreden met mn hyperpro voor- en achterveren'op m'n 95-er. Heavey heeft daar een andere mening bij... ;)

Ik ben geen veringsexpert, maar ik denk dat je beter eerst de veervoorspanning kan verhogen en daarna de demping daarop aanpassen. Dus die grote gekartelde ring naar beneden draaien met een daarvoor bestemde sleutel...
Product overview - Motorcycle - Öhlins DTC

Hoi, thx!

Maar gaat mij vooral om het inveren zelf en niet de rijhoogte. Bij volledige "bepakking" heb ik het gevoel dat de schokbreker te ver inveert en voelt erg hobbelig aan. Als ik alleen rij is dat weer een stuk beter.Maar kan een gevoel zijn hoor...
 
Net wat Ronald zegt ga je veer maar eens een beetje opspannen en meten hoeveel die inveert en dan de demping aanpassen en wat jij zei over progressieve vering die ervaring heb ik ook ,kon er niet aan wennen ook bij de 10r veranderd Hyperpro veren eruit en Wilbert lineare veren erin werkt voor mij super
 
Laatst bewerkt:
Hoi, thx!

Maar gaat mij vooral om het inveren zelf en niet de rijhoogte. Bij volledige "bepakking" heb ik het gevoel dat de schokbreker te ver inveert en voelt erg hobbelig aan. Als ik alleen rij is dat weer een stuk beter.Maar kan een gevoel zijn hoor...
Rijhoogte is een bijkomend effect, geen doel op zich. Het kan zijn dat je door jouw gewicht en doupassagier, je veer al te ver ingedrukt zit en daardoor gaat deinen of vastklapt. Je kan de veervoorspanning verhogen tot zekere mate, maar dan houdt het op en zul je over moeten stappen op een zwaardere veer. Hier kom je vanzelf achter als je het probeert...

Meer info vind je vast hier: veervoorspanning duopassagier - Google zoeken

[DISCLAIMER] Deze text is geschreven door een vering-noob....
 
Rijhoogte is een bijkomend effect, geen doel op zich. Het kan zijn dat je door jouw gewicht en doupassagier, je veer al te ver ingedrukt zit en daardoor gaat deinen of vastklapt. Je kan de veervoorspanning verhogen tot zekere mate, maar dan houdt het op en zul je over moeten stappen op een zwaardere veer. Hier kom je vanzelf achter als je het probeert...

Meer info vind je vast hier: veervoorspanning duopassagier - Google zoeken

[DISCLAIMER] Deze text is geschreven door een vering-noob....

Bedankt voor de info. (ook Heavey). Heb inmiddels contact gehad met de jongens van HK suspension. Ga binnenkort eens bij hun langs en kijken wat het best is. Misschien wel een nieuwe schokbreker met wat meer instelmogelijkheden.... ;)
 
De weersverwachting is redelijk goed volgend weekend in Zwitserland....nu maar hopen dat dit zo blijft.......de kans we we bovenstaand rondje gaan maken is steeds groter *O* *O* Bovendien zijn alle passen nog open ook... *O* *O*


De knoop is doorgehakt...........................we vertrekken zaterdagmorgen om 08.00 uur :]
Zwitserland here we come.......
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de info. (ook Heavey). Heb inmiddels contact gehad met de jongens van HK suspension. Ga binnenkort eens bij hun langs en kijken wat het best is. Misschien wel een nieuwe schokbreker met wat meer instelmogelijkheden.... ;)

Het zijn goede vakmensen bij HK. Je krijgt daar goed advies, succes.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan