Hoe rijdt zoiets ten opzichte van een niner?Ik heb er één gehad, helaas stak er na slechts 2 maanden een koekblik de weg over zonder te kijken.
Met 90km/h in de zijkant, motor was meteen een halve meter korter.
zelf gelukkig alleen een gebroken pols aan ver gehouden.
Ik zoek ook niet iets met meer snelheid. Meer iets met messcherpe stuureigenschappen waar je op de openbare weg gewoon dikke fun me kan hebben, zonder dat het zwaar illegaal wordt...Zuiger en cilinder vreeters ,om de paar 1000km nieuw spulletje erin zit ook niet heel veel snelheid in maar ja als je het leuk vind gewoon doen
Prachtig dat blauwHa, groen kanaltijd nogniet....
Ben meer op zoek naar de juiste kleur blauw voor de velgen.
Grappig, ik vind dat 2-takt geluid juist helemaal niets. Ik ben juist fan van het echte 4 cylinder, 4-takt geluid.Owja, en ik hou van het 2-takt geluid. Helaas zijn de laatste generatie straat-legale 500cc 2-takten niet te betalen....
Vroeger zat ikdagenweken te prutsen om de zuigers uit de klauw te krijgen. En tegenwoordig lukt het mij binnen het uur
Ha, groen kan altijd nog....
Ben meer op zoek naar de juiste kleur blauw voor de velgen.
Trouwens, nog bougies gevonden?
[afbeelding]
Ja handigheid is niet te koop Maarten
Met een beetje Perslucht appeltje eitje
Bakje koffie iemand?
[~[url="http/i1021.photobucket.com/albums/af332/KabouterPuntmuts/ZX-9R/P1030843C_zps0tzh35l0.jpg"]afbeelding~][/URL]
En toen was het tijd voor de remmen. Eerst een stuk persen als de remmen nog compleet zijn.
[~[url="http/i1021.photobucket.com/albums/af332/KabouterPuntmuts/ZX-9R/P1030848C_zpspqzivnq0.jpg"]afbeelding~][/URL]
En het laatste gedeelte met de speciale tang. Met dank aan Mayocity voor de tip
[~[url="http/i1021.photobucket.com/albums/af332/KabouterPuntmuts/ZX-9R/P1030853C_zpsa9u83lpa.jpg"]afbeelding~][/URL]
Vanaf bouwjaar 2002 om de 24000 km ,hebben toen andere legeringen gebruikt de oudere om de 12000 km
Ik wil toch graag nog even terugkomen op dit verhaaltje als het mag.
In mijn werkplaatsboek ( een officieel Kawasaki boek ) staat om de 12.000 km en dat heb ik tot nu toe altijd heel braaf zo uitgevoerd.
Jij zegt dat het om de 24.000 km kan omdat ze andere legeringen hebben toegepast.
Niet dat ik je niet geloof, want je hebt vaak gelijk, maar hoe kom jij aan deze informatie ?
Heb ik gelezen op de Kawasaki site waar je ook je VIN nummers kan vinden weet niet zo vlug een linkje naar die site maar was officieel van Kawasaki en daar hadden ze het over andere metaallegeringen vanaf het 2002 model en daarom een langere interval van 24000km
Trouwens ik denk dat je kawasaki.com bedoeld Heavey ?? Daar kan je VIN checken en zelfs de parts diagrams bekijken..
Officiele kawasaki dealer programma heet volgens mij EPC maar das niet zomaar beschikbaar dacht ik
Perslucht? Een compressor in mijn huiskamer!?Ja handigheid is niet te koop Maarten
Met een beetje Perslucht appeltje eitje
Die heb ik hier ook 'Printed in Japan'In mijn werkplaatsboek ( een officieel Kawasaki boek ) staat om de 12.000 km en dat heb ik tot nu toe altijd heel braaf zo uitgevoerd.
Perslucht? Een compressor in mijn huiskamer!?
Dat gaat zelfs mij iets te ver.
Maar handigheid is wel prettig ja
En wat ook zeer prettig is, is goed gereedschap. Ik heb in de loop der jaren alle doppen en inbus-doppen verzameld voor de ZX-9R.
Ook deze ging zonder problemen los:
[~[url="http/i1021.photobucket.com/albums/af332/KabouterPuntmuts/ZX-9R/P1030841C_zpsewk2tjp5.jpg"]afbeelding~][/URL]Die heb ik hier ook 'Printed in Japan'
[~[url="http/i1021.photobucket.com/albums/af332/KabouterPuntmuts/ZX-9R/DSC_8340C_zps2skzlxsb.jpg"]afbeelding~][/URL]
Die heb ik hier ook 'Printed in Japan'
[~[url="http/i1021.photobucket.com/albums/af332/KabouterPuntmuts/ZX-9R/DSC_8340C_zps2skzlxsb.jpg"]afbeelding~][/URL]
Ik twijfel niet aan hetgeen jij gezien hebt maar ik heb zelf enkele jaren bij een Kawa dealer gewerkt en daar had ik ook de beschikking over de juiste boeken / gegevens. Alle zx9s moeten om de 12k gecontroleerd worden, dit geldt ook voor de eerste jaren zx10 e.d.
Voor zover is kawa het enige ( Japanse ) merk die deze interval aanhoudt , Yamaha zat met de 1ste R1 ( 1998 )al op 36 k
Persoonlijk denk ik net als heavey dat er op hogere km standen niet zoveel slijtage meer plaats vind maar ik zou het er nooit op gokken ! Vooral niet als je de motor net gekocht hebt en niet weet hoe de vorige eigenaar er mee om ging
Een compressortje Maarten zou niet eens opgevallen wezen met die andere Niner die 4 jaar als een bouwpakket in je kamer heb gestaan
Doe ik ook niet. Volgend jaar bij 50.000 km gewoon weer klepspeling controleren.
Wij hebben de klepspeling gecontroleerd bij 12.000 km, bij 25.000 km en bij 37.000 km en bij alle drie de keren was bij een aantal kleppen de speling niet in orde.
Ik doe het ene jaar een kleine beurt en het andere jaar een grote beurt en die is dan inclusief de klepspeling controleren.
Prachtig dat blauw
Zelfs nog mooier dan dat paars van mijn 9Grappig, ik vind dat 2-takt geluid juist helemaal niets. Ik ben juist fan van het echte 4 cylinder, 4-takt geluid.
Bakje koffie iemand?
[~[url="http/i1021.photobucket.com/albums/af332/KabouterPuntmuts/ZX-9R/P1030843C_zps0tzh35l0.jpg"]afbeelding~][/URL]
Mooi dat je dat allemaal zelf kunt, jou motor heeft wel een zwaar leven gehad, als ik het contactslot zoal zie
Was mij ook al opgevallen en dat bij zo,n lage kmstand
Niet overdrijven he.Een compressortje Maarten zou niet eens opgevallen wezen met die andere Niner die 4 jaar als een bouwpakket in je kamer heb gestaan
Als er een compressor komt dan moet deze ook een luchttol aankunnen.Idd een kleine compressor is voldoende
Ik moest wel. Ik heb wel heeeeel rustig gereden, want ik vertrouwde de vorige eigenaar totaal niet.Zo das mooie remolie ! Dat er nog mensen zijn die daar mee durven rijden.
Het is wel lelijk jaMooi dat je dat allemaal zelf kunt, jou motor heeft wel een zwaar leven gehad, als ik het contactslot zoal zie
Zolang je complete teller units op ebay kan kopen weet je het nooit zeker.Is er dan geen enkele manier waaraan je kunt zien of de km stand evt niet klopt bij een wat (oudere) motor?
bij Bmw en Triumph kun je het bijv zie als je hem uitleest aan de computer heb ik ooit gehoord.
Is er dan geen enkele manier waaraan je kunt zien of de km stand evt niet klopt bij een wat (oudere) motor?
bij Bmw en Triumph kun je het bijv zie als je hem uitleest aan de computer heb ik ooit gehoord.
Het wordt winter volgende week ;-((