*** Het ZX9R topic - Deel 20 "Vooruit, nog ene dan!"***

Status
Niet open voor verdere reacties.
Welke organisatie en welke groep/niveau reed je mee?

Ikzelf twijfel tussen 1+ of vrij rijden minder snel. Niet voor mezelf, maar bij niveau 1+ worden de cowboys nog een beetje in toom gehouden tijdens de eerste sessies. Bij vrij rijden ben ik juist bang voor dit soort kamikaze acties als je net anderhalve minuut koud uit de pit komt rijden...
 
Laatst bewerkt:
ik reed mee met niveau minder snel , niveau 1+ is de eerste 4 sessies met begeleiding en de laatste 2 sessies volledig vrij , niveau 1+ is wel leerzaam door de theorie lessen die je erbij krijgt
 
Ik heb 1x niveau 1 gedaan en daarna een keer of 4 niveau 1+, dus de theorielessen ken ik wel. Daarnaast heb ik ook al 2x op Mettet gereden met de Race Academy.

Ik zou prima vrij kunnen rijden denk ik, ook al rij ik maar 2:09... Het zijn juist de andere om mee heen waar ik aan twijfel... :z
 
hahaha _O- ik heb ook 1x niveau 1 en 4x niveau 1+ gedaan tot ik mezelf klaar vond om de stap te zetten . En dan nog was het schrikken de eerste x dat ik alleen de baan op moest , rempunten waren plotseling onbestaande en de meer ervaren jongens die me in de bochten binnen en buitekant voorbijvlogen deden me bijna in men broek schijten , maar dat went zeer snel na een sessie of 3 .....4 begin je al aardig mee te vechten en af en toe ook iemand voorbijgaan
 
daar ben je zeker de rode lantaarn niet mee hoor , maar eerder de middenmoot wat zeer goed is .
ik rijd 2.00 gemiddeld , maar mijn eerste x was dat 2.16
 
Hey allemaal :)

Sinds vorige week weer een trotse zx-9r bezitter erbij!
Na een tijdje op een BMW k75rt te hebben rondgereden (m'n cbr600rr is voor de deur gestolen!) is de drang naar wat sportievers toch te groot geworden!

En nu deze op de kop getikt:
full

full



Een nog super mooi 1998 model met maar 21500km op de teller.
En wat een heerlijk soepel rijdende machine trouwens! Zeker het schakelen is zonder enig bijgeluidje of dergelijk :)

Denk dat ik een goede keuze heb gemaakt.

Binnenkort nog even het knipperlichtje rechtsvoorgangers vervangen.. Die tikte bij de eerste keer naast de motor achteruit lopen er al af... Rubber gescheurd.. Gelukkig is het maar een knipperlichtje haha.

En hebben jullie misschien tips voor een leuke demper? Of hebben jullie er zelf nog eentje?Op marktplaats staat niet veel en ik weet uit ervaring dat er vaak wat in de schuur blijft liggen :)

Groetjes!
Tom uit Zaandam
 
Hey allemaal :)

Sinds vorige week weer een trotse zx-9r bezitter erbij!
Na een tijdje op een BMW k75rt te hebben rondgereden (m'n cbr600rr is voor de deur gestolen!) is de drang naar wat sportievers toch te groot geworden!

En nu deze op de kop getikt:
[afbeelding]
[afbeelding]


Een nog super mooi 1998 model met maar 21500km op de teller.
En wat een heerlijk soepel rijdende machine trouwens! Zeker het schakelen is zonder enig bijgeluidje of dergelijk :)

Denk dat ik een goede keuze heb gemaakt.

Binnenkort nog even het knipperlichtje rechtsvoorgangers vervangen.. Die tikte bij de eerste keer naast de motor achteruit lopen er al af... Rubber gescheurd.. Gelukkig is het maar een knipperlichtje haha.

En hebben jullie misschien tips voor een leuke demper? Of hebben jullie er zelf nog eentje?Op marktplaats staat niet veel en ik weet uit ervaring dat er vaak wat in de schuur blijft liggen :)

Groetjes!
Tom uit Zaandam
Leuke fiets!!
Wil je de originele knipperlicht annex lantaarnpaal monteren? Zo ja, denk dat ik er nog eentje thuis heb liggen. Als je interesse hebt zal ik na mijn vakantie eens kijken (en hopen dat ik ze niet heb weggegooid).
 
Welkom *O* maar sorry hoor is geen 98 model :(

Krijg nou..
Ik zat toevallig na m'n post op de wiki te kijken die in de OP staat.. Staat er dat vanaf 1998 een mechanische koppelingshendelmop zit ipv hydrolisch.. En ik heb toch echt hydrolisch..

Nu jij dit zegt ben ik toch even het kentekenbewijs erbij gaan pakken.. Staat idd 1997 op |(

Ach, 1 bouwjaartje eerder dus.

Enig idee waarom ze terug zijn gegaan naar een mechanische koppelingshendel? Heb voorheen eens op een andere motor met hydro koppeling gereden en ik vond het heeeerlijk soepeltjes.
 
Leuke fiets!!
Wil je de originele knipperlicht annex lantaarnpaal monteren? Zo ja, denk dat ik er nog eentje thuis heb liggen. Als je interesse hebt zal ik na mijn vakantie eens kijken (en hopen dat ik ze niet heb weggegooid).

Ik heb het nu even gefixt met ducktape.. :X

Maar dat is natuurlijk geen gezicht en word je niet happy van als je net een nieuwe motor gekocht hebt..
Ik denk dat ik eerst even op zoek ga naar een originele lantaarnpaal :) misschien dat er in de toekomst iets anders op komt.
Als je ze nog hebt liggen hou ik me aanbevolen 😇
Ergens heeft het ook wel een charme dat hij nog volledig origineel is.



Behalve dan die gigantische demper waar de halve motor achter schuilt.
Ik zocht al op MP naar specifieke dempers voor de zx9r maar weet iemand van jullie of dempers van andere modellen er ook op passen? En zo ja, welke?
 
Laatst bewerkt:
Persoonlijk kocht ik liever meteen een setje mooie knippers voor ca 10 / 15 euro bij een motorzaak of voor 2,50 / 7,50 op ebay - ali etc

Wat betreft je uitlaat verhaal, ik meende dat er op jou model ook een zxr of zx7r demper past maar daar ben ik niet 100% zeker van
 
Persoonlijk kocht ik liever meteen een setje mooie knippers voor ca 10 / 15 euro bij een motorzaak of voor 2,50 / 7,50 op ebay - ali etc

Wat betreft je uitlaat verhaal, ik meende dat er op jou model ook een zxr of zx7r demper past maar daar ben ik niet 100% zeker van



yep zoiets past , is net dezelfde aansluiting , zelfs het complete systeem met uitlaatcollectors kan je wisselen
 
Ik ben gister al behoorlijk aan het klussen geweest :)

Bij het eraf halen van de hoes ben ik zo lomp geweest om de linker knipper ook van de Kuip af te trekken. Gelukkig alleen maar los een niks kapot.
Toch maar even langs de lokale motorzaak en een setje nieuwe kleinere lantaarnpalen erop geschroefd..
Zo'n setje wat direct tegen de Kuip aan zit is toch lastig ivm die bolling van de topkuip er net boven!


Ennnn nieuwe uitlaatdemper opgehaald! toch een Superpole motogp geworden. Ik had al eerder een superpole en die klonk wel heel lekker. Deze "motogp" versie is een stukje luider dus nog even op zoek naar een db-killer.
Kaal binnenkort ff fotootje plaatsen.
 
Lampjes die aan de kuip komen kun je makkelijker plaatsen met een zogenaamd raw cover ;)
Of je koopt een set die in de uitsparing valt, zie foto van mn motor op de vorige pagina ;)

Superpole klinkt altijd goed op een Jap :)
 
Ik ben gister al behoorlijk aan het klussen geweest :)

Bij het eraf halen van de hoes ben ik zo lomp geweest om de linker knipper ook van de Kuip af te trekken. Gelukkig alleen maar los een niks kapot.
Toch maar even langs de lokale motorzaak en een setje nieuwe kleinere lantaarnpalen erop geschroefd..
Zo'n setje wat direct tegen de Kuip aan zit is toch lastig ivm die bolling van de topkuip er net boven!


Ennnn nieuwe uitlaatdemper opgehaald! toch een Superpole motogp geworden. Ik had al eerder een superpole en die klonk wel heel lekker. Deze "motogp" versie is een stukje luider dus nog even op zoek naar een db-killer.
Kaal binnenkort ff fotootje plaatsen.
Lekker dan, zo kom ik nooit van die originele dingen af ;). Maar zonder gekheid, goed bezig hoor! *D
Alleen ben ik niet gek op die GP Superpole dingen, maken wat mij betreft veel te veel herrie -O- .
 
Laatst bewerkt:
Lekker dan, zo kom ik nooit van die originele dingen af ;). Maar zonder gekheid, goed bezig hoor! *D
Alleen ben ik niet gek op die GP Superpole dingen, maken wat mij betreft veel te veel herrie -O- .

Sorry :)

En op dit moment maakt de motor bij stationair en op laag toerental hetzelfde volume als de originele uitlaat. Misschien iets lagere toonhoogte.

Boven de 4-5 duizend toeren begint het pas echt te klinken :p



Ook ben ik van het andere kamp denk. Het "loud pipes safe lives" kamp.
En in de file ook lekker als je af en toe je koppeling in kan knijpen en peut gas geven. Gaan ze vaak sneller aan de kamt :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan