*** Het ZX9R topic - Deel 20 "Vooruit, nog ene dan!"***

Status
Niet open voor verdere reacties.
Sorry :)

En op dit moment maakt de motor bij stationair en op laag toerental hetzelfde volume als de originele uitlaat. Misschien iets lagere toonhoogte.

Boven de 4-5 duizend toeren begint het pas echt te klinken :p



Ook ben ik van het andere kamp denk. Het "loud pipes safe lives" kamp.
En in de file ook lekker als je af en toe je koppeling in kan knijpen en peut gas geven. Gaan ze vaak sneller aan de kamt :)

Niet alleen in de file hoor :N , ik ken een aantal randdebielen die dat door de hoofdstraat van Domburg doen }) _O- _O- _O- _O- Heavey kent ze ook vast en zeker O-) :Y
 
Volgens mij is dat knopje om hem in te leren of af te stellen oid, weet wel dat ik hem er per direct af zou halen ! Verwacht er eerder problemen mee dan dat je er gemak van gaat hebben ;)
:^

Wacht maar tot hij een keer niet werkt als je onderweg bent -O-. Is mij op Zandvoort gebeurt na de technische keuring, ontzettend lachen..... NOT :(. Kon ik een busje regelen om me thuis te brengen.
 
Laatst bewerkt:
Balen :(

Mijn voorlaatste motor is een aantal jaar geleden 3-4 meter onder m'n slaapkamerraam zonder toestemming meegenomen...

Het geeft met eigenlijk wel een goed gevoel dat er alarm(geluid) op zit.

Al zit ie nu met beide kanten met een goede ketting aan een grondanker + een remschijfslot :) die gaat niet meer zo makkelijk weg.

Denk dat ik maar even op zoek ga naar zo'n schijfremslot met alarm 🤔🤔
 
Laatst bewerkt:
Mijn mening : als je wilt investeren doe het dan in een goed alarm ! Niet in troep wat mooi lijkt maar niks voorstelt ;)

Persoonlijk kocht ik nog eerder een goeie camera ;) kunt de boefjes beter zelf opsporen want de polizei doet het toch ( meestal ) niet
 
Goed alarm had er een Spyball op heeft het een hele tijd goed gedaan maar toen begon de ellende ging niet meer van zn Startblokkering af enz,heb hem er tussen uitgeknipt en ben blij dat ik dat gedaan heb Klotedingen
 
Goed alarm had er een Spyball op heeft het een hele tijd goed gedaan maar toen begon de ellende ging niet meer van zn Startblokkering af enz,heb hem er tussen uitgeknipt en ben blij dat ik dat gedaan heb Klotedingen
neeh spyball is vrij bekend en goed. de mijne zit sinds aankoop al erop. heb factuur van motoport. ding zit er al 18 jaar en 47000km op dus werkt prima.

probleem is meer in de montage. kabels slijten na een tijdje dus je moet zorgen voor minimaal slijtage.
 
Geloof mij dat er geen 18 jaar hetzelfde systeem op zit ;)
Daarbij twijfel ik er ook aan of deze dan ook netjes scm gekeurd is en word ?

Persoonlijk heb ik veel ellende gezien door alarmsystemen, hierdoor ben ik misschien beïnvloed maar ook motoren met alarm worden gestolen !
 
Voor mij ook geen alarm , 2464 posts👍 😁
 
Laatst bewerkt:
Oma was er al weer !
Iedereen druk aan het rijden , vakantie vieren ??

Heb dinsdag weer een circuitdag gereden, helaas de laatste tijd al een paar keer een valse neutraal / vrij gehad.. dit werd na 3 sessies steeds erger en de motor begon zelfs uit de versnelling te schieten met volle belasting ( 2de en 3de versnelling)

4de en 5de sessie vroegtijdig afgebroken omdat er op die manier gewoon niet veilig te rijden is, nog ff wat dingen nagekeken en uitgeprobeerd maar helaas geen verbetering :(
Op de terugweg kwam ik er achter dat het lijkt alsof de versnellingen niet goed in elkaar "haken" ; bijvoorbeeld in de 2 zachtjes opbouwen en dan voel je ineens een schok/klap en gaat hij "goed" in de versnelling, terwijl andere keren de bak ineens in de vrij schiet bijvoorbeeld tussen 2 en 3.
Als ik in de 3 zat en de motor schiet in de vrij dan kon ik door 1 x naar beneden te tikken wel weer gewoon in de 3 uitkomen ?!

Volgens mij is dit het bekende choclate box probleem toch die de c modellen hebben ?

Mocht er iemand tips of advies hebben hoor ik het graag
 
Oma was er al weer !
Iedereen druk aan het rijden , vakantie vieren ??

Heb dinsdag weer een circuitdag gereden, helaas de laatste tijd al een paar keer een valse neutraal / vrij gehad.. dit werd na 3 sessies steeds erger en de motor begon zelfs uit de versnelling te schieten met volle belasting ( 2de en 3de versnelling)

4de en 5de sessie vroegtijdig afgebroken omdat er op die manier gewoon niet veilig te rijden is, nog ff wat dingen nagekeken en uitgeprobeerd maar helaas geen verbetering :(
Op de terugweg kwam ik er achter dat het lijkt alsof de versnellingen niet goed in elkaar "haken" ; bijvoorbeeld in de 2 zachtjes opbouwen en dan voel je ineens een schok/klap en gaat hij "goed" in de versnelling, terwijl andere keren de bak ineens in de vrij schiet bijvoorbeeld tussen 2 en 3.
Als ik in de 3 zat en de motor schiet in de vrij dan kon ik door 1 x naar beneden te tikken wel weer gewoon in de 3 uitkomen ?!

Volgens mij is dit het bekende choclate box probleem toch die de c modellen hebben ?

Mocht er iemand tips of advies hebben hoor ik het graag

Denk dat je gelijk heb zal inderdaad het bekende euvel zijn :( :(
 
Ben ik niet blij mee :P Maar had het erger gevonden als het aan het begin van het seizoen was ;) Nu de hele winter tijd om alles te demonteren en te vervangen...
 
Net pas besloten.....over een paar uurtjes richting Luxemburg, nog even een rondje maken van 500 a 600 km. Dit jaar heb ik nog niet zo heel veel gereden. Motorvakantie Dolomieten 2900 km en 2 dagen minivakantie in de Eifel 900 km. Straks nog eens 600 km.
In totaal pas 4200 km dit jaar.....is erg weinig.
Ik tik dit jaar net niet de 50.000 km aan op de teller. Mijn niner gekocht met 7000 km op de teller, dus 43.000 km gereden in 8 jaar. Gemiddeld bijna 5400 km per jaar.
 
Laatst bewerkt:
Ik rij dus 5400 km gemiddeld per jaar, bekeken over de laatste 8 jaar.
Vroeger reed ik tussen de 10.000 en 12.000 km per jaar.

Hoeveel rijden jullie ?
 
Vroeger was beter en reed ik meer o.a op dijkweggetjes waar je nog 80 mocht 😉 nu mag je der niet meer komen😒 nu nog 2dzd er jaar😁 te weinig tijd, jonge kids dus. Maar wel af en toe genieten 👍👊 en gas derop!!
 
Laatst bewerkt:
Ik reed normaal 3.500km/pj., maar met een kleine in huis gaan we dat niet meer redden. Hoewel ik heel graag meerdaagse tripjes zou maken weet ik dat dat het niet gaat worden. Misschien na m'n pensioen... :+

Om de korte ritjes in de omgeving daarom wat spannender te maken heb ik recent deze Husqvarna SM510R (erbij) gekocht;
21034543_1430073127046527_7557133904168667419_n.jpg

Een hoop fun in het heuvelland. Ik heb er al wat steile hellingen en water met gepakt...

Voor nou staat er Kawa ernaast, maar op termijn moet een van de 2 eruit. Ben er nog niet over uit welke...
 
Ik rij ca 2500-3000 km per seizoen , rij wel uitsluitend bij heel lekker weer en vaak maar rondjes van ca. 100 km.

Neem me elk seizoen weer voor om meer te gaan rijden maar kom toch altijd rond hetzelfde uit :)
 
Ik ga hier, ondanks dat ik sowieso al lang niets heb gepost, afstappen. Sinds gister trotse eigenaar van een ZX10r, de 9 is onder de vleugels van een nieuwe eigenaar. Enjoy lads!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan