*** Het ZX9R topic - deel 21 "Op zoek naar nieuwe leden"***

pfff ... met de ZX-9R het circuit op ... ik moet er niet aan denken :X
Dus ik heb wel respect voor ZXRH88 dat hij het toch doet.

Hier eergisteravond even lekker 'sportief' over de dijk gereden met de ZX-6R. En dat gaat echt goed. Je kan zo precies sturen, heerlijk.
Vervolgens gisteravond met de ZX-9R over de dijk en dan moet ik het toch echt een stuk rustiger aan doen anders rijd ik de dijk af.
 
Laatst bewerkt:
Welke spanning reed je uiteindelijk mee? Ik rij op het circuit meestal met 2.1 voor en 2.3 achter...

Rij met de bt016 Pro en was begonnen op 2.3 / 2.3 omdat ik mn maatje op sleeptouw ging nemen ( heeft minder ervaring )
Daarna veranderd naar 2.2 en de achterband is daar op blijven staan.. voorband in de middag nog veranderd en een tiende verlaagd ( kon geen goeie meting meer doen, zelfs na 1,5 uur was de band nog warm )
 
pfff ... met de ZX-9R het circuit op ... ik moet er niet aan denken :X
Dus ik heb wel respect voor ZXRH88 dat hij het toch doet.

Hier eergisteravond even lekker 'sportief' over de dijk gereden met de ZX-6R. En dat gaat echt goed. Je kan zo precies sturen, heerlijk.
Vervolgens gisteravond met de ZX-9R over de dijk en dan moet ik het toch echt een stuk rustiger aan doen anders rijd ik de dijk af.


Je moet die 9 dwingen om te doen wat jij zelf wilt, heb het voordeel dat ik vrij lang ben en daardoor ook wat gewicht mee breng. Heb gelukkig ook de achterkant verhoogd zodat hij wat beter in stuurt en op lijn blijft, behalve als je te gek gaat doen.. dan ga je rechtdoor de grindbak in ( was mn 1 sate keer en schrok me dood, wel in de benen gehouden en de motor stond gewoon vast in t grind )
6je stuurt 100% beter maar daar pas ik niet zo lekker op ( tenzij zx6r van 01 ed )
Ziet ook eigenlijk nooit een andere 9 op t circuit.. heel veel 600tjes en natuurlijk dikke 1000s
 
dag heren, sinds de aankoop van mijn huidige 9, ben ik bezig om sommige dingen te verbeteren en ik zou graag willen beginnen met de vering. voorkant ben ik nog niet over uit, maar achterkant had ik een vraag over.

is er een andere achter veer/demper van andere kawa model oid, wat op de 9 past? als upgrade.

als jullie wat weten hoor ik dat graag.

umit
 
is er een andere achter veer/demper van andere kawa model oid, wat op de 9 past? als upgrade.
als jullie wat weten hoor ik dat graag.
Ik volg al 'een tijdje' dit topic maar kan mij eigenlijk niet herinneren dat iemand zoiets ooit gedaan heeft. Weet dus ook niet wat past.
Natuurlijk waren er wel die er progressieve veren in lieten zetten. Maar daar zijn de meningen over verdeeld.
Ik heb zelf iets dikkere voorvork olie genomen en vond het een verbetering.
 
Laatst bewerkt:
Heb er achter een nieuwe schokdemper van Wilbers opgezet
Das een verbetering: dempt de drempels beter
En in de hoogte verstelbaar
Voorkant vind ik wel ok
 
Ik was altijd tevreden over mijn 9 met standaard vering , model F1 , maar ik heb er ook gezien met het vorig model die er mee naar hyper pro zijn gegaan en daar alles hebben laten doen , deze waren er zeer tevreden over .
 
dag heren, sinds de aankoop van mijn huidige 9, ben ik bezig om sommige dingen te verbeteren en ik zou graag willen beginnen met de vering. voorkant ben ik nog niet over uit, maar achterkant had ik een vraag over.

is er een andere achter veer/demper van andere kawa model oid, wat op de 9 past? als upgrade.

als jullie wat weten hoor ik dat graag.

umit


Update is er niet echt van een ander model oid, zou je idd bij Hyperpro e.d. uitkomen
Ik heb mn achterzijde iets verhoogd en alles naar eigen wens afgesteld, volgende stap zou dan idd een andere set betekenen.. waarbij de voorkant juist als 1ste kwam ! ik vind de achterkant best wel goed zolang ik er alleen op zit.
 
Wat heb jij een heerlijk beschaafde rijstijl ;)
Zal eens kijken of er ook gefilmd kan worden aanstaande maandag
 
Langzaam?

Er is altijd een baas boven baas... Ik heb in de vrije sessies lekker m'n rondjes kunnen rijden. Paar mensen kunnen inhalen en zelf een paar keer ingehaald, dus ik paste qua tempo mooi in groep 2.
 
Langzaam?

Er is altijd een baas boven baas... Ik heb in de vrije sessies lekker m'n rondjes kunnen rijden. Paar mensen kunnen inhalen en zelf een paar keer ingehaald, dus ik paste qua tempo mooi in groep 2.


Langzaam hoor je mij niet zeggen ;) beschaafd bedoel ik mee dat je netjes op tijd over schakelt en met terug schakelen mooi onder de toeren houd ! Was dus bedoeld als compliment :)

Zo n 6r doet op de baan niet eens veel onder in vergelijk met een zx9r.. zx9 is iets sneller op de rechte stukken maar zo n 6 stuurt weer makkelijk wat "harder"
 
Ik was altijd tevreden over mijn 9 met standaard vering , model F1 , maar ik heb er ook gezien met het vorig model die er mee naar hyper pro zijn gegaan en daar alles hebben laten doen , deze waren er zeer tevreden over .
:^
Ik kwam ook altijd goed uit met de vering op mijn 9 (model 2003). Achterkant wat hoger gezet en daarna stuurde het prima :Y
 
...en een filmpje van Zolder gisteren...
SNIKheet, maar wel 7 seconden van m'n tijd van vorig jaar afgereden... :]
 
Laatst bewerkt:
Thnx! Ben er zelf ook blij mee. Ik merk dat ik dit jaar toch weer wat meer vertrouwen heb gekregen met dieper inremmen, grotere hellingshoek en eerder op het gas gaan. Ik rij betere tijden met een zelfde inspanning.

Maar omdat ik maar 1 of 2 circuitdagen per jaar rijdt, doe ik de eerste sessies graag onder begeleiding. Dan leer je de lijnen weer rustig kennen en is het niet meteen chaos om je heen. Op Zandvoort vond ik ons begeleidt groepje wat langzaam, maar op Zolder zat het tempo er meteen goed in. Dus soms past het beter dan een andere keer, maar je krijgt altijd 2 sessies om vrij te rijden...

image.php
 
Laatst bewerkt:
@Sjiefke: Lekkere aktie foto :)
En dat rood/zwart past ook wel mooi (op mijn 10 heb ik dezelfde kleuren combi.

Ik heb zelf al weer bijna 2 weken niet gereden. Veels te warm ;)
 
Heb mn tijd op assen weten aan te scherpen naar 2.07.. en dat bij een dikke 30 graden en met een db killer die het topvermogen nogal behoorlijk naar beneden trok. Maatje van me rijd een cbr600rr en kwam hem op het rechte stuk niet eens voorbij.
Heb 2 killers en qua geluid dempt deze minder dus had verwacht dat het minder vermogen zou kosten, helaas was dat niet waar.

Wel een top dag gehad en ook een professionele organisatie ( circuitschool.nl ) wat zeker wat waard is.

2 weken geleden met racecracks :

unbenannte_Fotosession-5100.jpg


En nog 1 van afgelopen maandag ;

18_AP1-2689-095.jpg


Volgend jaar op zn minst 3 dagen boeken, vind dit toch wel heel erg leuk en leer er elke keer nog van.
 
Laatst bewerkt:
Heb mn tijd op assen weten aan te scherpen naar 2.07..
Dat is nog best rap, zeker op een 9.

Vandaag is mijn 9 voorzien van een nieuwe oliekeerring achter het voorste tandwiel. Ben benieuwd of de olie lekkage verholpen is. *D
Ik was vandaag op de 10 naar het werk en als je dan overstapt op een 9 met choke is dat wel weer even een stap terug :P
 
Boys,

Iemand een link/adresje waar evt 4-zuiger klauwen zijn te vinden voor de '98 ZX9R? Ik blijf toch problemen ondervinden met de 6 zuigers, moet zo nu toch nog een keer uit elkaar halen. Of ik vervang ze indien interessant.

Heb nu een circuitdagje moeten skippen helaas...
 
Terug
Bovenaan Onderaan