*** Het ZX9R topic - deel 21 "Op zoek naar nieuwe leden"***

Dat stotteren heb ik vroeger ook gehad met mijn motor. Dat lag toen aan de sproeiers.
Misschien het kijken waard.
Dus je moet naar je sproeiers kijken (zonder deze aan te raken) en dat verhelpt het probleem?

:+
Maar serieus, wat heb je toen precies gedaan of laten doen?
Tot nu toe heb ik het nog niet aangedurfd om zelf de carburateurs open te maken. Mijn 9 draait echter niet helemaal lekker rond bij lage toerentallen dus misschien dat ik dit eens moet aanpakken.
 
Interessant, ik zal eens op zoek gaan naar meer fimpjes :)
Nog een reden waarom ik het tot nu toe nog niet zelf had gedaan is dat je carburateurs dan moet (laten) synchroniseren. Er zit tenslotte een stelschroef boven op.

P3270365C.jpg
 
Dus je moet naar je sproeiers kijken (zonder deze aan te raken) en dat verhelpt het probleem?

:+
Maar serieus, wat heb je toen precies gedaan of laten doen?
Tot nu toe heb ik het nog niet aangedurfd om zelf de carburateurs open te maken. Mijn 9 draait echter niet helemaal lekker rond bij lage toerentallen dus misschien dat ik dit eens moet aanpakken.
Die zaten toen dicht zoals op dat filmpje. Synchroniseren doe ik zoiezo om de 2 jaar. Heb toen zn setje gekocht en die heeft zich na 1 keer al weer terugverdiend.
 
Allen, dank voor het meedenken. Ik vermoed persoonlijk dat het in het elektrische zit. Heb afgelopen zondag een stukje gereden, waarbij de motor weer inhield vanaf de 3000 toeren. De mate van inhouden is, naar mijn gevoel, wel gerelateerd aan de hoeveelheid gas die ik geef. Wanneer ik rustig gas geef stottert hij minder dan wanneer ik vol gas geef. Na een bak koffie te hebben genuttigd en de motor weer te starten begon de motor op 3 cilinders te lopen. Ik laat de CDI nu uitlezen om te kijken of daar een storing in zit. Anders wordt het de kabelboom nakijken.

1383473
Mijn ZX9R
 
Allen, dank voor het meedenken. Ik vermoed persoonlijk dat het in het elektrische zit. Heb afgelopen zondag een stukje gereden, waarbij de motor weer inhield vanaf de 3000 toeren. De mate van inhouden is, naar mijn gevoel, wel gerelateerd aan de hoeveelheid gas die ik geef. Wanneer ik rustig gas geef stottert hij minder dan wanneer ik vol gas geef. Na een bak koffie te hebben genuttigd en de motor weer te starten begon de motor op 3 cilinders te lopen. Ik laat de CDI nu uitlezen om te kijken of daar een storing in zit. Anders wordt het de kabelboom nakijken.

Bekijk bijlage 1383473 Mijn ZX9R


Ik geloof niet dat het iets electronisch is vooral als je zegt dat het er mee te maken heeft hoeveel gas etc je geeft.
Doet de motor het zowel warm als koud ? alle versnellingen etc etc.
 
Ik geloof niet dat het iets electronisch is vooral als je zegt dat het er mee te maken heeft hoeveel gas etc je geeft.
Doet de motor het zowel warm als koud ? alle versnellingen etc etc.
Ff een update. 1 bobine is krom getrokken/gesmolten doordat deze te heet is geworden. Bobines + CDI worden opgestuurd om na te kijken. Hopelijk komt hier iets uit en kom ik verder.

De motor bokt bij warme en koude motor en in alle versnellingen, dit ter info.
 
Ff een update. 1 bobine is krom getrokken/gesmolten doordat deze te heet is geworden. Bobines + CDI worden opgestuurd om na te kijken. Hopelijk komt hier iets uit en kom ik verder.
Een bobine kromtrekken!? :o
Dat heb ik nog nooit gezien of van gehoord, lijkt mij wel extreem.
Maar CDI opsturen? Loont dat de moeite/kosten?
Laten we eerlijk zijn, de 9 is nou niet echt een collectors item; heeft wel als voordeel dat er veel goedkoop tweedehands spul te koop is.
 
Een bobine kromtrekken!? :o
Dat heb ik nog nooit gezien of van gehoord, lijkt mij wel extreem.
Maar CDI opsturen? Loont dat de moeite/kosten?
Laten we eerlijk zijn, de 9 is nou niet echt een collectors item; heeft wel als voordeel dat er veel goedkoop tweedehands spul te koop is.
Klopt zat spullen te koop. Toch is het aanbod mooie zx9 motor matig. Vind ik😁 zondag maar weer eens naar Assen👍 kijken of Kawasaki de Ducati en Yamaha nr60 kan voorblijven😁
 
Ff een update. 1 bobine is krom getrokken/gesmolten doordat deze te heet is geworden. Bobines + CDI worden opgestuurd om na te kijken. Hopelijk komt hier iets uit en kom ik verder.

De motor bokt bij warme en koude motor en in alle versnellingen, dit ter info.
Foto ?? Dat zou ik graag eens willen zien..
Waarom opsturen als je vrij makkelijk en snel kan vervangen of uitsluiten lijkt me ?
 
Klopt zat spullen te koop. Toch is het aanbod mooie zx9 motor matig. Vind ik😁 zondag maar weer eens naar Assen👍 kijken of Kawasaki de Ducati en Yamaha nr60 kan voorblijven😁
Morgen sneeuwstormen en jij gaat dit weekend al naar Assen. Sterkte :P

Wordt wat lastig om een motor te verkopen die het niet goed doet of wel?!
Ik bedoel dat het volgens mij goedkoper is om ergens een tweedehands CDI te kopen dan om een dure Nederlander dit te laten repareren. Omdat er ruimshoots goedkoop tweedehands spullen te koop zijn.

Off topic; Heel anders is de situatie als je een Ducati Panigale hebt; daarvan zijn de onderdelen zo duur dat er eigenaren zijn die hun goede motor uit elkaar halen en deze in onderdelen verkopen.
 
Mijn 2001 model liep onregelmatig bij 2000 a 3000 toeren, irritant bv bij file rijden.
De luchtmengsel schroeven een halve slag verder open en hij loopt perfect (en start zonder choke ;) )
Ik zou ook de CDI gewoon vervangen en de bobine.
 
Best te doen vanmorge naar assen. 2races vandaag👍
 
@Sjiefke: Op facebook kan je gewoon zien dat iemand een bepaalde motor al wat langer heeft en diefstal wat onwaarschijnlijk is.

@pivo: Koud! Zaterdag daadwerkelijk sneeuw brrrrr

Effe off topic: Vorig weekend de 7 naar buiten om te starten maar met geen mogelijkheid aan de praat. Blijkt dat je een 7 eerst in de eerste versnelling moet zetten en de startknop indrukken en dat dan pas de carbs vollopen met benzine. Daarna uit de versnelling en start de motor 8)7
Hoe hebben de Kawasaki ingenieurs dit ooit kunnen verzinnen? |(
Anyway inmiddels ziet het er naar uit dat de 7 binnenkort weer rijdt.

DSC05289C.jpg
 
Apart systeem Heer puntmuts ! Zeer onhandig..

Trouwens, die Dutch Super Seven stickers had ik niet bij jou motor verwacht.. moest er bijna een beetje van overgeven ;) Compenseert wel weer dat de passagiers handvaten niet zo opvallen :P
 
Aha ingewikkelde startprocedure dus😁

Der waren meer auto's als motoren en zelfs achter de hoofdtribune kon je je auto parkeren
 
Trouwens, die Dutch Super Seven stickers had ik niet bij jou motor verwacht.. moest er bijna een beetje van overgeven
Is het echt zo erg? :?
Deze letters zaten er al op toen ik de motor kocht met nog veeeel meer stickers en carbon zooi (ook een carbon hugger). Het meeste daarvan is er inmiddels vanaf. Mijn voorkeur is helemaal standaard.
Die letters vond ik wel grappig daarom laten zitten, ook omdat het anders zo kaal wit vlak is.

Der waren meer auto's als motoren en zelfs achter de hoofdtribune kon je je auto parkeren
Geen seconde aan gedacht dat je ook met de auto naar Assen kan 8)7
 
Ja ! ik vind het echt verschrikkelijk en hou ook van dat witte vlak.
+ ik had het bij jou gewoon niet verwacht.
 
Ik snap hem wel , mooie dikke 7 en dan op het witte vlak de grote stickers , Dutch Super Seven , ik moet hem gelijk geven , een heel wit vlak vind ik persoonlijk ook mooier dat met deze stickers er op .
 
Terug
Bovenaan Onderaan