*** Het ZX9R topic - deel 21 "Op zoek naar nieuwe leden"***

Ik vind het juist wel interessant ;) want ik ben ook nieuwsgierig geworden.

Die z H2 is me toch een partij plastic fantastic zeg..
 
Ik vind het juist wel interessant ;) want ik ben ook nieuwsgierig geworden.
Het wordt morgen en volgende week droog, dus dan hoor je het niet.
En ik wil de tank van mijn Pani leeg rijden omdat daar misschien ethanol in zit. Ik kwam er te laat achter dat die Pani daar helemaal niet tegen kan.

P1180038C.jpg


Die z H2 is me toch een partij plastic fantastic zeg..
Persoonlijk vind ik dat stalen frame niet om aan te zien. En dan zitten er van de plastic kapjes op dat stalen frame geschroefd.
Koop je een motor van waarschijnlijk 20.000 euro en heeft deze nog een Aliexpress uitstraling.
 
Ik vind het juist wel interessant ;) want ik ben ook nieuwsgierig geworden.

Die z H2 is me toch een partij plastic fantastic zeg..
Ik vind hem ook wel stoer , maar die vierkante radiatooooooooor , die is ook een beetje groot vooral vanaf de zijkant zie je zo een groot ding hangen , ziet er niet uit moet mooier kunnen denk ik maar zal tie wel nodig hebben denk ik .
Hadden ze beter de zij scherm van de z1000 er kunnen hangen zodat het niet opvalt .
 
Het wordt morgen en volgende week droog, dus dan hoor je het niet.
En ik wil de tank van mijn Pani leeg rijden omdat daar misschien ethanol in zit. Ik kwam er te laat achter dat die Pani daar helemaal niet tegen kan.

Bekijk bijlage 1438398


Persoonlijk vind ik dat stalen frame niet om aan te zien. En dan zitten er van de plastic kapjes op dat stalen frame geschroefd.
Koop je een motor van waarschijnlijk 20.000 euro en heeft deze nog een Aliexpress uitstraling.
En de 9 wassen misschien , rij je een weekje netjes rond .
 
Ik vind hem ook wel stoer , maar die vierkante radiatooooooooor , die is ook een beetje groot vooral vanaf de zijkant zie je zo een groot ding hangen , ziet er niet uit moet mooier kunnen denk ik maar zal tie wel nodig hebben denk ik .
Hadden ze beter de zij scherm van de z1000 er kunnen hangen zodat het niet opvalt .
Hoop niet dat dit de nieuwe stijl is voor de nakeds..
Mn vriendin heeft net een z900 gekocht, vind ik wel een gave fiets! Ziet er stukken beter uit dan die z h2 naar mijn mening...

Al had deze wel "last" van een taartschep aan de achterzijde maar die was er zo af ;)
20191013_162945.jpg
 
En de 9 wassen misschien , rij je een weekje netjes rond .
Doe ik express niet om de ACF-50 en ander vet niet weg te spoelen.
Dus wordt pas weer gepoetst in het voorjaar O-)

Hoop niet dat dit de nieuwe stijl is voor de nakeds..
Mn vriendin heeft net een z900 gekocht, vind ik wel een gave fiets! Ziet er stukken beter uit dan die z h2 naar mijn mening...
Vind ik nog wel een mooie motor, ik kan alleen nog niet wennen aan die kamelenbult op de tank
 
Dat en die staart waren de 2 punten waar ik tegen aan liep, mn vriendin had gelukkig alleen problemen met de staart ;)
Ding rijd trouwens echt heel erg lekker.

Zijn er geïnteresseerden voor ruitjes voor de 9 ?

Heb nog een groene bubble liggen van MRA die perfect paste op mijn 98er.
20170828_135806.jpg

Inclusief wellnuts ( bevestiging ) zodat je niet hoeft te pielen met overzetten..
Vraag er op fb 50euro voor maar voor mf is 35-40 euro ook goed.

Heb ook nog een assortiment met ongebruikte dubbel bubble ruitjes liggen, Chinese kwaliteit en pasvorm, sommigen pasten niet op mijn zx9r en zullen van een nieuwere zijn ( dubbele koplampen ) naar mijn idee.. Ik wil natuurlijk wel maten etc doorgeven maar geef er verder geen garanties op. Prijzen van 5,10 tot max 15 euro. Wil ze ook verzenden maar ga er geen sinterklaas surprise van maken :P

Plaatjes ;
20170828_135929.jpg

20170828_140003.jpg


Dingen staan op de Chinese sites voor 15 tot 50 euro ofzo alleen helaas geen maten erbij
 
Ik heb ooit eens in de begin dagen van mijn eerste ZX-9R een dubbel-bubbel ruit er op gehad. Maar toen deze erop zat realiseerde ik mij dat ik een grote fout had gemaakt. Niet geloven wat lelijk.
Snel verkocht hier op MF en sindsdien nooit meer dubbel-bubbel ruit voor mij.

Vandaag op de ZX-9R door de op één na drukste avondspits van het jaar *O*
 
Ik vind het op dat model wat jij hebt ook niks hoor, op de modellen met enkele koplamp staat het wel gaaf.. en het is vooral mega functioneel aangezien ik ruim 2 meter ben 😉
 
Ik vind het wel meevallen , heb er ook gezien die een serieuze grote bult hadden en dat vind ik afschuwelijk, maar op mijn 9 is minimaal en staat mooi , maar dit is ieder zijn smaak natuurlijk .
En dat kleine bultje scheelt toch net iets .
20191030_183622.jpg
 
@jean-pie: met deze lichte variant valt het inderdaad mee, die van mij was zeer donker

Mijn ZX-9R laat mij (weer) in de steek :(
Had ik eerst de olie lekkage, toen de kromme remschijf nu zijn het de bevriezende carburateurs.
Dinsdag viel het vermogen weg toen ik de Velsertunnel uit wilde rijden (niet grappig in die steile en drukke tunnel). Vandaag was het na een half uur met 3 cilinders op de snelweg. Tijdje gewacht met kop koffie bij het benzine station en daarna ging het weer.
Gezien de temperatuur wijst alles op bevriezende carburateurs. Maar wat ik niet snap is dat ik er vorig jaar geen last van gehad heb :?
Toen heb ik het beruchte filtertje ook schoongemaakt en is er nieuwe dure koelvloeistof in gegaan.

Ik heb heel veel spijt dat ik mijn blauwe ZX-6R heb verkocht |(|(
 
Bevriezende carburateurs , uhhh volgens mij zou dat niet mogen bij model F1 en F2 , deze hebben carburateur verwarming of hoe ze dat ook noemen .
Is het niet iets anders .
 
Zeker weten dat de F modellen carb verwarming hebben. Ik heb vaak genoeg met bevroren carbs langs de weg gestaan waardoor ik altijd heeeeeeeel goed het beruchte filtertje dat er naar toe gaat schoonmaak en controleer.

Maar!
Nu lees ik in de service manual dat de klep naar dit systeem bij 70 graden dicht gaat. En ik weet heel zeker dat de temp op het dashboard meer dan 70 graden was.
Eens over nadenken om de klep maar gewoon weg te laten.
 
Ik zat door oude foto's te spitten om te kijken waar het filter en de klep van die verwarming precies zat. En toen kwam ik ook deze foto tegen:

IMG_1240C.jpg


:r

Dit was mijn huidige 9 voordat ik deze kocht en toen wel de vorige eigenaar gevraagd om het ruitje te vervangen door de originele.
 
Verschil tussen die ruiten is ook duidelijk, de 1 is een bubble ruit en de andere dubbel bubble zoals ik het zie.
Dat smoke ruitje staat hem inderdaad niet echt maar van die uitlaat moet ik een beetje overgeven :P
 
Zeker weten dat de F modellen carb verwarming hebben. Ik heb vaak genoeg met bevroren carbs langs de weg gestaan waardoor ik altijd heeeeeeeel goed het beruchte filtertje dat er naar toe gaat schoonmaak en controleer.

Maar!
Nu lees ik in de service manual dat de klep naar dit systeem bij 70 graden dicht gaat. En ik weet heel zeker dat de temp op het dashboard meer dan 70 graden was.
Eens over nadenken om de klep maar gewoon weg te laten.
Die verwarming dat zijn toch kleine / dunne slangetjes waar de koelvloeistof door heen stroomt .
Weet het niet zeker he , maar als dat zo is is er dan niet 1 verstopt of zo en dat er daarom misschien 1 kan bevriezen .
 
Verschil tussen die ruiten is ook duidelijk, de 1 is een bubble ruit en de andere dubbel bubble zoals ik het zie.
Dat smoke ruitje staat hem inderdaad niet echt maar van die uitlaat moet ik een beetje overgeven :P
Die uitlaat wilde ik ook niet hebben, heb deze gekocht met originele ruit en originele uitlaat.
Echter later kwam ik erachter dat die 2003 uitlaat van RVS is i.p.v. titanium dus nu zit mijn originele 2002 titanium van mijn eerste 9 er op. Bespaard daadwerkelijk een aantal kilo's.

Die verwarming dat zijn toch kleine / dunne slangetjes waar de koelvloeistof door heen stroomt .
Weet het niet zeker he , maar als dat zo is is er dan niet 1 verstopt of zo en dat er daarom misschien 1 kan bevriezen .
Hier de carbs van mijn vorige 9, die door gelusde slangen zijn de verwarming. Aan de ene kant zit een klep en aan de andere kant een filter.
Hoe het intern zit weet ik niet.
DSC_8448C.jpg

Ik verwacht niet dat er wat verstopt zit omdat vooralsnog alles klopt; als de klep dichtgaat bij 70 graden en de temperatuur geeft meer dan dat aan dan is er geen verwarming.
 
Vandaag nog wel even gekeken of ik de klep er tussen uit kan halen.
Hier achter zit het :+
PA310090C.jpg


En hier van de andere kant, dat roze ding rechts is het filter (je ziet de koelvloeistof) links zit de klep in een langwerpig ronde behuizing.
PA310096C.jpg


Maar ik durfde het niet aan om er nu aan te gaan prutsen :$
Gelukkig slaat morgen het weer om en is het probleem voorlopig afwezig.
 
Die uitlaat wilde ik ook niet hebben, heb deze gekocht met originele ruit en originele uitlaat.
Echter later kwam ik erachter dat die 2003 uitlaat van RVS is i.p.v. titanium dus nu zit mijn originele 2002 titanium van mijn eerste 9 er op. Bespaard daadwerkelijk een aantal kilo's.


Hier de carbs van mijn vorige 9, die door gelusde slangen zijn de verwarming. Aan de ene kant zit een klep en aan de andere kant een filter.
Hoe het intern zit weet ik niet.
Bekijk bijlage 1440053
Ik verwacht niet dat er wat verstopt zit omdat vooralsnog alles klopt; als de klep dichtgaat bij 70 graden en de temperatuur geeft meer dan dat aan dan is er geen verwarming.

Ik heb er geen kaas van gegeten maar met koelvloeistof van 70 graden dan bevriezen je carburateurs toch niet , lijkt me sterk als de temp 70 gr is en dan de klep dicht gaat om niet meer open te gaan want dan heeft dit systeem geen nut .
Is het ook niet een soort membraan dat open en dicht moet gaan , weet het ook niet he .
 
Laatst bewerkt:
Vandaag nog wel even gekeken of ik de klep er tussen uit kan halen.
Hier achter zit het :+
Bekijk bijlage 1440054

En hier van de andere kant, dat roze ding rechts is het filter (je ziet de koelvloeistof) links zit de klep in een langwerpig ronde behuizing.
Bekijk bijlage 1440055

Maar ik durfde het niet aan om er nu aan te gaan prutsen :$
Gelukkig slaat morgen het weer om en is het probleem voorlopig afwezig.
Ik heb liever dit weer , fris in de morgen en overdag het zonnetje in plaats van iets warmer en regen .
 
Ik heb er geen kaas van gegeten maar met koelvloeistof van 70 graden dan bevriezen je carburateurs toch niet , lijkt me sterk als de temp 70 gr is en dan de klep dicht gaat om niet meer open te gaan want dan heeft dit systeem geen nut .
Is het ook niet een soort membraan dat open en dicht moet gaan , weet het ook niet he .
Het staat er toch echt:
carb-klepC.jpg
 
Nog even terug komen over de tik die ik hoor; het heeft niets met vocht/regen te maken maar met warmte.
Het treedt op als de motor warm is geweest. Vandaar dat ik het ook slechts éénmaal hoor.
En het is toch echt wel een luide tik.

Anyway, vandaag ben ik wederom gestrand. Ditmaal voorbij het benzine station dus moest ik op de vluchtstrook/vangrail wachten totdat de boel weer ontdooit was. B|
Er stopte nog wel een BMW rijder die vroeg of hij kon helpen. :t
En eigenlijk heb ik er geen zin meer in om deze oude motor nog verder op te lappen, er is altijd wat. Tijd voor een betrouwbare vervanger.
 
Nog even terug komen over de tik die ik hoor; het heeft niets met vocht/regen te maken maar met warmte.
Het treedt op als de motor warm is geweest. Vandaar dat ik het ook slechts éénmaal hoor.
En het is toch echt wel een luide tik.

Anyway, vandaag ben ik wederom gestrand. Ditmaal voorbij het benzine station dus moest ik op de vluchtstrook/vangrail wachten totdat de boel weer ontdooit was. B|
Er stopte nog wel een BMW rijder die vroeg of hij kon helpen. :t
En eigenlijk heb ik er geen zin meer in om deze oude motor nog verder op te lappen, er is altijd wat. Tijd voor een betrouwbare vervanger.
Ja dit is wel balen , zou het op een gegeven moment ook moe worden na al die tijd dat je er heb ingestoken .
Deze morgen was het toch niet zo koud , 5 graden en dan al last van bevriezingen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan