*** Het ZX9R topic - deel 21 "Op zoek naar nieuwe leden"***

***Tik***
En daar was de tik weer :P
Staat de motor gewoon af te koelen in de gang en dan hoor ik de tik aan de andere kant van het huis.
Al de tweede keer deze week. Het grote tik misterie _O-
 
Begin zo langzamerhand toch op een filmpje aan te dringen :P
Maar je gaat dus op zoek naar een andere 9 ? 🤣

Nee zonder gekheid, gewoon klotuhh Als het zo moet gaan!
 
Ben ik weer O-)

Lekker 3 weken op vakantie geweest en helemaal tot rust gekomen; de Annapurna circuit trekking gedaan. *D
Maar ik kan de ZX-9R nog niet loslaten.
Donderdag weer begonnen met werken en ook gelijk weer gestrand langs de snelweg.
Gisteren toch maar de tank er af gehaald en die klep geinspecteerd en vervolgens op zoek gegaan naar een koppel stukje.

Blijkt er in mijn woonplaats een automaterialen zaak te zijn die dit gewoon op voorraad heeft:
PB300115C.jpg

*O**O**O*

Dus klep eruit en koppelstuk erin:
PB300125C.jpg


Van de week wordt het echt winter, dan kijken of dit het probleem verhelpt.
 
Aankomende nacht , zondag morgen is de temp al koud genoeg denk ik om het te testen .
Hoop wel dat het opgelost is , zei het al eerder dat ik het raar vond omdat F model over carberateur verwarming beschikt dus zou het niet mogen voorkomen .
 
Gisteren wou ik de aftermarket koppelingshendel gaan monteren (de remhendel zat er al op), past het niet !!! :(
Ik had al een Youtube film gedownload en ik denk dat doe ik even maar mijn situatie was natuurlijk weer anders…

Die gast op de film heeft een niet verstelbare hendel en ik heb dus een verstelbare hendel.

Het verschil is dus dat de vatting van mijn verstelbare situatie veel groter is dan de vatting als op de film.
Degene die ik gekregen heb is natuurlijk bedoeld voor de andere situatie !
Bekijk bijlage 1418045
Dus de remhendel er ook maar weer af en de originele weer terug…
Het enige wat ik nog kan doen is een houder op het stuur van een niet verstelbare hendel zien te vinden maar ik weet niet of ik zo ver wil gaan.
Of iemand moet er nog 1 hebben liggen voor een ZX9R uit 2001 ?
Die foto komt me wel heeeeeel erg bekend voor!! Die heb ik gebruikt bij het verkooptopic van -toen nog- mijn motor.
Bevalt de ZX9R nog steeds goed?
 
Het ziet er idd al koud uit buiten. Zo maar eens ff krabben/ voorruit verwarming aan👍 Ik kom elke morgen een paar motor rijders tegen, respect mij niet gezien 😁 op mijn route staat er ook nooit file!
 
Paar goede handschoenen , goed 4 seizoenen pak en een colletje en ik heb nergens last van :] onder het rijden .
 
Ik zweer bij fatsoenlijk thermo-ondergoed. Dan is de basis al goed en kan ik tot 10graden makkelijk een uurtje rijden in mn leren pak.

Ik rij met een synthethisch setje van Helly Hanssen, maar ik zou eigenlijk nog wel eens een setje van merinowol willen proberen. Het is echt verrassend hoe warm zo'n dun laagje meteen al aanvoelt als je het aantrekt.
 
Ik heb zowel synthetisch als merinowol (Icebreaker), maar qua warmte geef ik toch de voorkeur aan synthetisch. Het grote voordeel van merinowol is dat het echt niet gaat stinken naar zweet.
 
Leren pak, goede handschoenen en een sjaaltje om. Dan red ik het met deze temperaturen ook nog wel.
 

Bijlagen

  • 598B8982-DEC2-4EF9-A110-27530E4CD213.jpeg
    598B8982-DEC2-4EF9-A110-27530E4CD213.jpeg
    212,4 KB · Weergaven: 8
Ik heb zowel synthetisch als merinowol (Icebreaker), maar qua warmte geef ik toch de voorkeur aan synthetisch. Het grote voordeel van merinowol is dat het echt niet gaat stinken naar zweet.
Verrassend. Ik dacht dat die Icebreaker of Woolpower spullen wel warmer zouden zijn dan synthetisch. Synthetisch stinkt inderdaad sneller, maar ik rij toch maar korte stukjes...

Ps. @tribute: Heb jij ook een ZX9R? Want je staat volgens mij nog niet in de OP...?
 
Ik heb geen ZX9R maar ik lees toch altijd ff mee in dit topic. Ik heb een ZXR750 (L) en heb in mijn fiets een tijdje rond gereden met het 900 (B) blok.
Altijd leuk om in topics van echte Kawa liefhebbers mee te lezen.
 
Thermo heb ik er niet onder aan , als het echt kouder word doe ik wel eens mijn regen pak over mijn 4 seizoenen pak aan dat hou ook wind en kou tegen .
En wat ook belangrijk is dat is mijn 2 wieler ook heb behandeld met S100 corrosie beschermer, die wil ook een bescherming hebben al is het niet tegen de kou .
 
Kou vind ik op zich geen probleem; gewoon zoveel mogelijk laagjes aantrekken :9
Thermo ondergoed draag ik juist van de zomer onder mijn leren pak (om te voorkomen dat je huid vastplakt). In de winter heb ik onder mijn pak gewoon kantoor kleding.
Wat ik wel een probleem vind is gladheid. Vanochtend lag er een laag ijs op de auto's en regende het. Dat heb ik niet aangedurfd en toch maar de auto gepakt.
Morgen herkansing *D
 
Voor de zomer heb ik ook thermo ondergoed, maar dan van dat coolmax spul. Dat is ook bewust met lange mouwen en pijpen, zodat ik ook bij hoge temperaturen vrij kan blijven bewegen in het pak en op de motor...
 
Vandaag was de testrit met de carburateur verwarming altijd open; de motor heeft het nog nooit zo slecht gedaan -O-
Op de heenweg weer gestrand langs de snelweg.
Maar dit keer ook op de terug weg problemen, en zelfs al na 20 minuten rijden. Dat had ik nog niet meegemaakt.
Anyway, nu is het echt mooi geweest en ga ik echt op zoek naar een vervanger.
 
Pffff , ik zou er ook wanhopig van worden .
Je zou bijna denken dat het iets anders is maar wat , waar moet je gaan zoeken .
 
Vandaag was de testrit met de carburateur verwarming altijd open; de motor heeft het nog nooit zo slecht gedaan -O-
Op de heenweg weer gestrand langs de snelweg.
Maar dit keer ook op de terug weg problemen, en zelfs al na 20 minuten rijden. Dat had ik nog niet meegemaakt.
Anyway, nu is het echt mooi geweest en ga ik echt op zoek naar een vervanger.
Wat wij deden was een 12v lampje in de luchtfilterkast maken,dat werkte super tegen bevriezen van de carbs.
Verder weet ik niet op wat voor benzine je rijd,maar als dat 95 is dan zou overschakelen naar 98 ook nog kunnen helpen.
 
Balen van je 9, maar erg begrijpelijk.
Aan die van mij zit er steeds meer los dan vast, maar dat is alleen maar handig voor als het blok ga wisselen. (Die ondertussen klaar staat)
 
Netjes een Versys 650 , mooie motor en rijd ook goed
Ik hoop het :X

Aan die van mij zit er steeds meer los dan vast, maar dat is alleen maar handig voor als het blok ga wisselen. (Die ondertussen klaar staat)
Post eens wat foto's dan, ik vind het altijd wel leuk om dit soort projecten te zien :)

Off topic, wat in de weer geweest met DW40. Dit ding is inmiddels ook alweer 13 jaar oud maar glimt nog als nieuw *D

PC060132C.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan