*** Het ZX9R topic - deel 21 "Op zoek naar nieuwe leden"***

Ik deed gewoon afbeelding invoegen en dan word het opeens een bijlage ?

Nee, het lijkt idd geen 2020 fiets maar he zal toch niet zeggen dat het ontwerp uit de begin jaren 90 komt ?!
Er zijn genoeg mooie / nette jaren 90 fietsen , zelf vond ik model F de mooiste 9 , eigenlijk mooier dan de eerste ZX10R jaargangen maar dat is ieder zijn smaak he .
Die van jou is toch om door een ringetje te halen , goed onderhoud doet een hoop voor een ouder model , deze mag er wel wezen vind ik , zelf houd ik wel van zo origineel mogelijk .
Ben zelf aan het kijken voor een nette zxr400 of 750r , maar een nette variant waar weinig aan gehobbyt is , word toch ook schaars en voor een jaren 90 fiets en worden de prijzen toch ook al weer serieus.
 
De F heb ik nooit kunnen waarderen, vind de voorkant zo enorm uit proportie tov de achterzijde.
ZX10r Gen 1 is naar mijn mening 1 van de mooiste fietsen die kawa gemaakt heeft , daar blijkt dus ook uti hoe groot ons smaakverschil is ;)

ZXR400 zoek ik nog met wat leuk werk er aan zodat mijn vriendin hem daarna kan gebruiken op het circuit, helaas kom je weinig tegen of hoofdprijzen..
ZX750R weet ik iemand die er 3 heeft, en er dan ook haast nog nooit op rijd.
 
IMG_20200325_182533C.jpg


:]
 
  • Leuk
Waarderingen: pivo
Hallo mede- ninja's.
Ben op zoek naar volgende onderdeel, hoop dat jullie mij kunnen helpen!

Screenshot_20200405-095228_Chrome.jpg
Screenshot_20200405-095201_Chrome.jpg


KOPPELINGSKAST ZX9-R 1998-1999 C MODEL.
Enkel de kast, hoeft geen koppelingsplaten etc.

Als iemand deze toevallig heeft graag even een PM sturen. Bedankt en rij veilig heren!
 
Misschien bij boonstramotoren , kan je veel onderdelen vinden van serieus gebruikt en tot zo goed als nieuw .
 
Mijn 9 is ook een grote stap dichterbij de weg. Het nieuwe motorblok hangt er nu volledig in, dus vanaf nu alleen nog opbouwen van de rest (als ik weer wat tijd heb). Tip voor iedereen die dit ook doet: doe dit met minimaal 2 mensen, want sjorren aan dat blok terwijl je m op een krik balanceerd is kut!
 
Allemaal lekker bezig , dus over een paar weekjes weer een paar oer dikke 9's op de weg .
 
Bah :( Hadden dit weekend in de planning om de dijkjes te pakken daar in de omgeving maar dat is dus niet toegestaan.
 
Er zijn genoeg andere leuke wegen om te rijden , alleen sluiten ze veel mooie plekken af .
Heb ook het idee dat er veel pannekoeken nu extra overal het gas open gooien en voor veel andere verzieken .
 
O dat zeker, gisteren heerlijk gereden dus dat is het probleem niet.
Maar wou er speciaal even een dag voor uittrekken om daar die dijkjes etc te pakken.

Vandaag word het dan maar omgeving giethoorn, ook leuke dijkjes :)
 
Ik heb een technisch vraagje.
Als ik mijn ZX9R uit 2002 start geeft het vaak een scherp metalen geluid alsof er iets vast slaat en start de motor dus niet.
Als ik daarna weer op de startknop druk gebeurt er niets, alsof de startmotor helemaal niet meer rond kan draaien.
De accu is niet meer dan 1,5 jaar oud dus daar zou het niet aan kunnen liggen zou je zeggen.
Als ik dan de motor in de 1e versnelling zet en met de koppeling los de motor wat heen en weer duw dan kan ik vaak wel weer starten..
Weet iemand wat dat kan zijn, iemand die dit herkend ?
 
Ik heb ook een (technisch) vraagje ; wie heeft of weet er een goed en compleet blok ?! Of een complete 9 met fatsoenlijk blok ?
Voorkeur ligt op bj 98/99, oudere of nieuwere sta ik ook voor open.
 
Ik heb een technisch vraagje.
Als ik mijn ZX9R uit 2002 start geeft het vaak een scherp metalen geluid alsof er iets vast slaat en start de motor dus niet.
Als ik daarna weer op de startknop druk gebeurt er niets, alsof de startmotor helemaal niet meer rond kan draaien.
De accu is niet meer dan 1,5 jaar oud dus daar zou het niet aan kunnen liggen zou je zeggen.
Als ik dan de motor in de 1e versnelling zet en met de koppeling los de motor wat heen en weer duw dan kan ik vaak wel weer starten..
Weet iemand wat dat kan zijn, iemand die dit herkend ?
Klinkt alsof een paar tandwielen niet goed tegenover elkaar staan. Als hij verder wel goed rijdt en schakelt, zou ik de startmotor en startkoppeling eens controleren...
 
Ik heb een technisch vraagje.
Als ik mijn ZX9R uit 2002 start geeft het vaak een scherp metalen geluid alsof er iets vast slaat en start de motor dus niet.
Als ik daarna weer op de startknop druk gebeurt er niets, alsof de startmotor helemaal niet meer rond kan draaien.
De accu is niet meer dan 1,5 jaar oud dus daar zou het niet aan kunnen liggen zou je zeggen.
Als ik dan de motor in de 1e versnelling zet en met de koppeling los de motor wat heen en weer duw dan kan ik vaak wel weer starten..
Weet iemand wat dat kan zijn, iemand die dit herkend ?
Nee, ik herken dit zeker niet.
Uit jouw verhaal krijg ik de indruk dat er iets mis is met de startmotor zelf.
Als je in de buurt van IJsselstein komt kan je ook even mijn goede accu in jouw motor proberen (die van mij staat nu toch stil).

Ik heb ook een (technisch) vraagje ; wie heeft of weet er een goed en compleet blok ?! Of een complete 9 met fatsoenlijk blok ?
Voorkeur ligt op bj 98/99, oudere of nieuwere sta ik ook voor open.
Ten eerste; dit is helemaal geen technische vraag.
Ten tweede; volgens mij kan je beter even wachten met kopen. Momenteel staat de wereld op zijn kop en er gebeuren rare dingen. Bijvoorbeeld dat de ruwe olie in de VS gratis is. Er komt nog een ontslag golf aan. Ik ben bang dat daardoor luxe zaken zoals motoren straks ook goedkoper worden.
 
Ik zette eerder altijd mijn zx9 weg in de 1ste versnelling in de berging.
Nadat hij meerdere keren zo niet wou starten en wel na in de 2de versnelling de boel ff te rond laten gaan zonder aan te lopen en daarna dus wel starten. Geen idee wat er blijft hangen aan beveiliger in het blok. Hij staat dan wel langdurig stil. De accu is goed. Want zelfs na nieuwe derin was de klacht er nog🤔
 
Ten eerste; dit is helemaal geen technische vraag.
Ten tweede; volgens mij kan je beter even wachten met kopen. Momenteel staat de wereld op zijn kop en er gebeuren rare dingen. Bijvoorbeeld dat de ruwe olie in de VS gratis is. Er komt nog een ontslag golf aan. Ik ben bang dat daardoor luxe zaken zoals motoren straks ook goedkoper worden.
Het was blok(technisch) :P
Het gaat er om dat ik er een complete 9 of op zn minst een blok bij wil hebben, heb waarschijnlijk een probleem met een van de kleppen en ga het blok niet weer los laten trekken.. dus of de mooie delen ombouwen naar een andere fiets of een ander blok upgraden met de delen die op het huidige blok zitten ;)
 
Wat rustig hier🤐 in deze onrustige tijd
Rij iedere dag gewoon woon / werk voor de rest geen tijd , nu aan de klus thuis s'avonds en de weekendjes , nu bijna klaar .
Als alles goed is gaat langzaam alles weer open en over paar weekjes de grenzen , dan hoop ik dat ik mijn km's :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan