*** Het ZX9R topic - deel 21 "Op zoek naar nieuwe leden"***

mr. kawa

MF'er
14 apr 2007
204
16
haarlem
Ik heb de zx9r van 95 (candywine red/gray/black). Rij er in de zomer meestal op zondag op. Ff een uurtje knallen en dan gaat ie de garage weer in. Gekocht met 35000 op de teller. Staat nu op 124800km op.
 

Carburateur

GS 500, ZX9R & ZX10R
18 aug 2018
636
895
Rotterdam
Ik heb de zx9r van 95 (candywine red/gray/black). Rij er in de zomer meestal op zondag op. Ff een uurtje knallen en dan gaat ie de garage weer in. Gekocht met 35000 op de teller. Staat nu op 124800km op.
Dat zijn nog eens kilometerstanden, dan heb je m vast ook al wat jaartjes?
 

jean-pie

Die hard MF'er
20 jan 2015
957
440
Dat zijn serieuze km standen , heb ook een 95 gehad , heel lang geleden en toen ingeruild met 29.000 km .
Aantal jaar later zag ik deze weer in de motor zaak te koop staan met 40.000 km .
Vorig jaar was de 9 weer terug in de motorzaak met 79.000 km en nu staat / rijd hij 1 straat van me vandaan .
Toch wel grappig dat ik dus regelmatig mijn oude 9 (toen mijn grote trots) gewoon weer na al die jaren weer voor bij zie rijden .

SIMG0434.JPG
 

Carburateur

GS 500, ZX9R & ZX10R
18 aug 2018
636
895
Rotterdam
Na een lange tijd heeft mijn ZX9R vandaag ook weer even buiten mogen spelen.
ik ben nog niet te spreken over de remmen (en aan de vering moet ik waarschijnlijk gewoon wennen).
Vertragen doet ie wel, maar t is allemaal te sponzig qua gevoel.
Ik maak het meeste kilometers op m’n ZX10R, en dat is wel een enorm verschil. de volgende stap wordt maar een klauwrevisie, rvs remleidingen en nieuwe blokken denk ik zo. Dan heb ik ook meteen vers remsap.
Het is een ‘95er, dus die 4 zuiger klauwen zullen nooit vergelijkbaar zijn met de 10,maar je moet wat.
nu eerst blij zijn met het feit dat ie motorisch weer helemaal blij is.
 

Carburateur

GS 500, ZX9R & ZX10R
18 aug 2018
636
895
Rotterdam
Hier wil die graag!
43856C8B-AA69-4851-9FC6-AD11730496FB.jpeg

En hier is t ook echt buiten.
8D94CD24-EE6C-4861-BD95-F9841F99324C.jpeg

Mooie foto’s ga ik nog eens maken als ik daar tijd voor heb (en dus alle dingen gedaan heb waardoor ik tevreden ben met alle techniek)
 

pivo

Pluk de dag, rij Kawasaki 😁👍
8 sep 2002
2.581
28
Mijn zx9 gaat overmorgen ook zijn 20ste jaar tegemoet ik ben sinds 4 jaar alweer de tweede eigenaar. Hij rijd nog steeds leuk en lekker voor die paar km die ik per jaar rij. Een opvolger vindt ik lastig en zal de toekomst uitwijzen als ik meer tijd heb om op de motor te zitten. Maar hem dan verkopen idd voor weinig gaat ook niet gebeuren daar is die nog veels te mooi en strak voor. Goede jaarwisseling aan een ieder💪👍🍺🍺
 

pivo

Pluk de dag, rij Kawasaki 😁👍
8 sep 2002
2.581
28
@ een goed 2021 gewenst! Vanaf de Kawa😁
 

Bijlagen

  • IMG-20200202-WA0007.jpg
    IMG-20200202-WA0007.jpg
    44,3 KB · Weergaven: 6

mr. kawa

MF'er
14 apr 2007
204
16
haarlem
Ik heb ook een 95er gehad, verkocht met 140.000 erop.
Nu rij in een 2001 model, ook al 140.000 op. :)
Is er wat aan gedaan? Die van mij begon bij 60000km aardig wat olie te verbruiken.
Ik heb hem toen open gemaakt en zag dat de zuigers vanaf de onderkant begonnen te scheuren.
Heb toen de klepgeleiders, klepseals vervangen, zittingen opgehaald en de zuigers vervangen. Cilinderkop 0.1mm gevlakt. Olie verbruik was weer minimaal en hij ging weer als een kogel (voor zover dat gaat met 139pk)🏍💨
 

Carburateur

GS 500, ZX9R & ZX10R
18 aug 2018
636
895
Rotterdam
Is er wat aan gedaan? Die van mij begon bij 60000km aardig wat olie te verbruiken.
Ik heb hem toen open gemaakt en zag dat de zuigers vanaf de onderkant begonnen te scheuren.
Heb toen de klepgeleiders, klepseals vervangen, zittingen opgehaald en de zuigers vervangen. Cilinderkop 0.1mm gevlakt. Olie verbruik was weer minimaal en hij ging weer als een kogel (voor zover dat gaat met 139pk)🏍💨
Als een kogel gaat wel met 139pk vind ik, ze trekken ook lekker van onderin. Kijk t is geen ZX10R, maar langzaam is ie niet, zwaar daarentegen :P.
Maar he, ik vind m zeker wat hebben, niet alles hoeft zo krap en licht te zijn.
 

ZXRH88

MF veteraan
10 jul 2015
6.113
1.823
Hoogeveen
Qua geluid wint de 9 het nog altijd van mijn 10, dan heb ik het vooral over dat mooie aanzuiggeluid.
Verder wint de 10 alles met ruime verschillen.

Power van de 9 is er wel altijd en overal, is wel "makkelijker" te rijden
 

Ninjaturtle

MF veteraan
Donateur
28 nov 2005
5.084
179
Alkmaar
Grappig, ik heb dat juist precies andersom. De eerste keer op de 10 (2004/2005 model) vond ik het aanzuiggeluid juist geweldig :). Jammer dat het geluid altijd went, is de beleving daarna toch wat minder.
De 9 is voor mij een 10-kamper, in heel veel dingen erg goed, maar nergens een uitschieter. Gaat hard, maar is geen 10. Toert lekker, maar is geen BMW. Zit comfortabel maar is geen Goldwing. Zoiets :).
 

Carburateur

GS 500, ZX9R & ZX10R
18 aug 2018
636
895
Rotterdam
Grappig, ik heb dat juist precies andersom. De eerste keer op de 10 (2004/2005 model) vond ik het aanzuiggeluid juist geweldig :). Jammer dat het geluid altijd went, is de beleving daarna toch wat minder.
Ik vind ze beide qua geluid goed klinken, maar tot nu toe vind ik de 10 wel imposanter klinken. (2004). Maar alles went enorm inderdaad, tot je een klein stukje gaat rijden zonder oordopjes, en je m start in een parkeergarage :9 :9. Ik stond naast iemand met een street triple, maar die hoor je dan toch wat minder.


De 9 is voor mij een 10-kamper, in heel veel dingen erg goed, maar nergens een uitschieter. Gaat hard, maar is geen 10. Toert lekker, maar is geen BMW. Zit comfortabel maar is geen Goldwing. Zoiets :).
Dat is ook wel waarom de 9 blijft, ik vind m behoorlijk comfortabel (lekker zacht geveerd in vergelijking met de hyperpro's in de zx10r) De 10 gooit en smijt een stuk beter, maar soms wil je wat meer touren.
 

ZXRH88

MF veteraan
10 jul 2015
6.113
1.823
Hoogeveen
HAhha grappig, Ik heb op de zx9r een K &N Filter met een Leovince sbk demper , ook is het egr systeem verwijderd.
De Leovince is niet de meest lawaaiige uitlaat dus misschien dat het daardoor komt.
De zx10r heeft K&N en een SC Projects uitlaat.. die maakt wel lawaai
 

Holie

Rookie
14 jan 2021
2
0
Is er wat aan gedaan? Die van mij begon bij 60000km aardig wat olie te verbruiken.
Ik heb hem toen open gemaakt en zag dat de zuigers vanaf de onderkant begonnen te scheuren.
Heb toen de klepgeleiders, klepseals vervangen, zittingen opgehaald en de zuigers vervangen. Cilinderkop 0.1mm gevlakt. Olie verbruik was weer minimaal en hij ging weer als een kogel (voor zover dat gaat met 139pk)🏍💨
Nee, is niks aan gedaan, hij liep nog prima en verbruikte geen olie.
De zx10 die ik dáárvoor had begon olie te verbruiken bij 220.000 km.
Toen heb ik hem verkocht aan mijn zwager. ;)
 
Bovenaan Onderaan