*** Het ZX9R topic - deel 21 "Op zoek naar nieuwe leden"***

Bekijk bijlage 1599064

Wat blijft het toch een mooie fiets !
22 jaar oud en ziet er beter verzorgd uit dan veel nieuwere fietsen..
Natuurlijk heeft hij zn plekjes en krasjes etc. maar dat zie je niet als je er niet met je neus boven op staat.

Wielen even goed gereinigd / licht gepolijst, de rest goed gewassen en de coating even geupgrade en dan komt er dus dit naar boven 😍

Afgelopen jaar heeft hij stil gestaan ivm blok wissel maar dit seizoen gaat mn pa van 67 er weer mee op pad.
Mooi ding hoor. Mijn vragen ze ook nog wel eens als die er schowroomshine bij staat of het een nieuwe is😁😁 die koelblikrijders hebben er niet zoveel verstand van.
 
Bekijk bijlage 1599064

Wat blijft het toch een mooie fiets !
22 jaar oud en ziet er beter verzorgd uit dan veel nieuwere fietsen..
Natuurlijk heeft hij zn plekjes en krasjes etc. maar dat zie je niet als je er niet met je neus boven op staat.

Wielen even goed gereinigd / licht gepolijst, de rest goed gewassen en de coating even geupgrade en dan komt er dus dit naar boven 😍

Afgelopen jaar heeft hij stil gestaan ivm blok wissel maar dit seizoen gaat mn pa van 67 er weer mee op pad.
Mooi ding hoor. Mijn vragen ze ook nog wel eens als die er schowroomshine bij staat of het een nieuwe is😁😁 die koelblikrijders hebben er niet zoveel verstand va
 

Bijlagen

  • IMG_20200307_135906.jpg
    IMG_20200307_135906.jpg
    432 KB · Weergaven: 18
Vandaag heb ik nog een mooi ritje gemaakt met de oude vertrouwde ZX9R. Helaas voor de kwaak was dit naar de motordealer waar ik een andere motor heb gekocht. :Y . Dus na bijna 7 trouwe jaren gaat hij er toch uit. Doet ondanks de nieuwe motor altijd een beetje zeer.

Mocht iemand interesse hebben, dan hoor ik het wel. Even wat dingetjes in orde maken en dan zet ik hem op de MF marktplaats.
 
Haha, dat durf ik hier niet te benoemen. Want ik ben inderdaad van het geloof afgestapt O-).
Triumph Speed Triple (2012)... ssst :X

Heb best wel wat proefgereden, waaronder de Z1000SX, daar zijn meer niners op overgestapt. Eerlijk gezegd kreeg ik daar een vergelijkbaar gevoel met de ZX9R qua soepelheid van het blok en vermogen. Wellicht iets te goed, waardoor misschien wat saai. Prima motor natuurlijk.

Daarnaast 500km gereden op een MT10 Tourer edition. Daar was ik erg enthousiast over. Veel karakter, rijdt fijn. Veel meer fun. Moest wel vaak tanken en die dingen zijn nog erg prijzig.

Toen kwam ik bij een Triumph Speed triple uit, Fun, soepeler dan een MT10, maar nog wel karakter. Ook iets gunstiger voor de portemonnee dan de MT10. Uiteindelijk na veel wikken en wegen maar op mijn gevoel de keuze gemaakt.

Conclusie, er zijn heel veel gave motoren tegenwoordig. :]
 
Heb zelf ooit eens op dagje op een Triumph Tiger en een Street Triple rond gereden. Vond het geweldige fietsen met een heerlijk blok :Y. Maar toch gewoon voor de Kawa gekozen, omdat het kan :). Veel plezier met je Speed!
 
Bedankt! meeste kawa's zijn inderdaad mooi groen, vermogen/blok rijdt heerlijk, gisteren eerste 70km tour ritje gemaakt en deze week als eerste de voorband vervangen:t
 
Hallo allemaal, na 15 jaar niet op het forum te zijn geweest leek het me te leuk me weer aan te melden en ik bleek nog een account hebben van toen ik de rs125 van een vriend voor de Junior cup deed onderhouden. Aan de ene kant heel leuk al die berichtjes terug lezen van toen ik nog aan het puberen was, maar soms ook wat genant lol. 8)7

Heb in die tijd wel steeds motor gereden en heb nu de zx9r uit '98 van mijn beste vriend over genomen. Top ding izgs, ik ken de historie en daarom heb ik hem gekocht. Hieronder een foto, hij ziet er nog erg goed uit en ik kan niet wachten tot ik weer kan rijden (nog 4 weken ivm medisch dingetje).IMG-20210221-WA0003.jpg

Wellicht komen we elkaar eens tegen!

Groet Mark
 
O en ik zoek een sbk kroonplaat, Topkuip (aan dan niet aangepast) en evt andere benodigdheden om er een sbk stuurtje op te zetten. Dat lijkt me een enorme verbetering in de ervaring op de weg! (Ervaringen met ombouwen uiteraard ook welkom, maar die kan ik vast ook wel vinden op het forum)

Wat grappig, zo te lezen is dafje1986 mijn maatje waar ik hem van over neem
 
Hahha dat laatste lijkt te kloppen want ik heb die motor hier eerder voorbij zien komen ;)

Vanwaar de keuze voor een sbk stuur ? De 9 heeft de stuurhelften al boven de kroonplaten ?!
 
Die foto is inderdaad nog bij hem thuis.

Eigenlijk wilde ik een motor waarbij ik wat meer rechtop kan zitten, want dat vind ik comfortabeler en maakt de fun factor wat hoger bij minder extreme snelheden. Maar mijn budget is niet zo hoog en dan kom ik (weer :)) uit bij een motor met allemaal achterstallig onderhoud enzo. Deze was betaalbaar, betrouwbaar, ik weet dat er zeker niet bespaard is op onderhoud en wat er afgelopen 7 jaar allemaal mee is gedaan. Dan maak ik liever deze helemaal zo als ik wil.

En het is een model waar het vaker mee is gedaan en de ervaringen die ik daarover lees zijn goed.
 
Groot gelijk hoor ! Beter verwend dan verwaarloosd zeggen ze wel eens toch :P

Ik heb zelf enkele seizoenen op een zx9r gereden en ben 2.03 meter.. heb nooit de behoefte gehad aan een sbk stuur vandaar mijn vraag ;)
 
Hi guys!! :W

Terug op mf na 6 jaar afwezigheid en trots mn hobby opnieuw te beginnen en niet met zomaar een motorfiets maar gelijk met een knaller: deze '03 zx9r! Ik melde me daarom bij dezen (:

Ik kuch nog remreiniger vanuit mn longen van al het schoonmaakwerk god dat ding was smerig (maar in goede staat)

Eerste rij indrukken; Shit wat wil dat ding zeg! Ik heb nu al een aantal keer bij een flauw langzaam bochtje mijn achterband een beetje laten glijden en vroeg me af of dit normaal is? :? ( ik had een CBR900rr die had daar geen last van - sorry voor het vloeken :X ) Ik heb niet echt zo heul veel rij-ervaring maar hoop dat de Pirelli Diablo 3's een goeie keuze waren. Dit prachtige apparaat verdient degelijke patas *O*
 

Bijlagen

  • ninja.jpg
    ninja.jpg
    84,5 KB · Weergaven: 8
Mooie motor hoor! Gefeliciteerd ermee!

Weet je zeker dat je niet eerst wat meer ervaring met de motor op wilt doen voordat glijdende achterbanden je gaan verrassen?

Diablo 3 lijkt mij een prima keuze. Waar reed je met je vorige motor mee?
 
Mooie motor hoor! Gefeliciteerd ermee!

Weet je zeker dat je niet eerst wat meer ervaring met de motor op wilt doen voordat glijdende achterbanden je gaan verrassen?

Diablo 3 lijkt mij een prima keuze. Waar reed je met je vorige motor mee?
Dankje ex-motorloos. Ik han Michelin Pilot Power hiervóór maar ik denk dat het wel goed komt met een beetje respect voor de koppel (:

Vraag!
Wat voor een bout past er in de brug achter? Je weet wel, voor het op krikken vd motor.
 
Terug
Bovenaan Onderaan