*** Het ZX9R topic - deel 21 "Op zoek naar nieuwe leden"***

O o o o o o o
is de echo van jouw echoo.

De ZX9R lijkt echt uit te sterven, zie ze haast niet meer in het verkeer en ook niet zo veel meer op internet ( behalve op de zx9r fb pagina s etc )
 
Beginnen ook al aardig op leeftijd te komen. Mijne is alweer 27 jaartje oud en gebruikt waar hij voor is gemaakt. De tijd vliegt
De "mijne" is ook alweer bijna 24 jaar oud, heb er dit seizoen zelf 2 rondjes op gereden.. mn pa gebruikt hem normaal gesproken maar die heeft dit jaar heel weinig gereden ivm gezondheid.
Maak hem dit weekend weer klaar voor de winter en dan gaat ie onder zeil.
 
IMG_7622.jpg
 
Dit was mijn zx9r uit 99. Super fijne naakte motor. Helemaal opnieuw opgebouwd en alles opnieuw gecoat enz.
Ik ben alleen nu opzoek naar een voorwiel met schijven en complete as met bussen van een zx9r 98/99 iemand van hier nog wat liggen? Fijne dagen allemaal!🎅
Ik zou je adviseren om in Duitsland te zoeken op "ZX9R Schlachtfest". Dan kom je onderstaande soort advertenties tegen. Met een beetje geluk kan je alles in 1 koop scoren;
 
ik heb vorig jaar mijn oude zx9 in de prak gereden *snif*.
maar heb later vrolijk mijn 6e zx9 gekocht. dit keer heeft hij geen carburateur verwarming. in de winter is dat niet grappig.
 
overigens heb ik nog wel wat technische onderdelen liggen, mocht iemand nog iets nodig hebben. het blok is uit elkaar geklapt door een opstaand randje
 
Heeft iemand nog een wiring diagram van een 2001 liggen of een complete service manual?

Mvg
Mark

Ff update project
Kappen zijn binnen ben bezig om ze te plaatsen..
 

Bijlagen

  • 20230720_171855.jpg
    20230720_171855.jpg
    170,9 KB · Weergaven: 21
  • 20230720_172014.jpg
    20230720_172014.jpg
    135,2 KB · Weergaven: 18
  • 20230720_172941.jpg
    20230720_172941.jpg
    180,4 KB · Weergaven: 17
  • 20230720_172511.jpg
    20230720_172511.jpg
    289,5 KB · Weergaven: 18
Even dit topic spammen; heb een tijdelijke logé hier staan van een vriend (tijdens zijn vakantie ga ik de voorpoten laten reviseren voor m en de uit-en inbouw doen)
Maat heeft m nog maar een maandje ofzo en is er superhappy mee. Het apparaat heeft rollenbank gezien bij Freriks (149pk), met volledig Acrapovic titanium systeem.

Had m in deze kleurstelling nog nooit eerder gezien maar vind m echt geslaagd, mooi ding!8-)

Grtz,fRank
 

Bijlagen

  • kawacor.jpg
    kawacor.jpg
    545,6 KB · Weergaven: 26
Netjes hoor maar , lekker bezig
Model E (2000-2001) maar als ik de 9 zo bekijk is er een achterbrug van een model F in geplaatst , is wel mooier vindt ik zelf .
 
Mooie fiets! Beetje eigenaardig voorspatbord🤔 of zie ik dat faut?
Ja verrek nou je t zegt.. Was me niet eerder opgevallen idd maar t lijkt een andere dan die van Markoes-75' foto hierboven.

Wellicht van een ouder type?

Anyway, heb er gistermiddag nog een half uurtje mee gepolderd en was blij verrast over de handling. 👍 Rij zelf een 2007 zx10r (met wilbers vering) die voor mn gevoel 'bokkiger' rijdt of toch iig minder gemoedelijk aanvoelt (in zoverre je dat op polder- en B-wegen kunt proberen uiteraard)

Grtz,fRank
 
Het origineel zie je op de 2e foto , zijn de kapjes zwart die voor de poten zitten van dit jaartal / model en nu zijn deze in kleur mee gespoten maar ik vermoed dat dit imitatie is .
 
Terug
Bovenaan Onderaan