*** Het ZX9R topic - deel 21 "Op zoek naar nieuwe leden"***

Heb een jaar of vier met mijn 9 gereden en nooit last van de koppeling gehad (ook niet met wat circuitwerk tussendoor). Heb er verder ook nooit van gehoord, maar ook niet naar gezocht op internet.


Vind het ook echt raar , had verwacht dat het de bak was ( valse versnellingen )
Huis kost gewoon ff iets van 460 euro en dat vind ik heel veel geld, gebruikte werd me aangeboden voor iets minder dan de helft maar dan loop ik wel weer enig risico vind ik zelf.

Kun je hier trouwens filmpjes plaatsen ? of alleen via youtube e.d. ?
 
Zaterdag word het 12 graden😁 vroeger reeed ik altijd bridgestones 👍👍 tot 016geloof ik fijne banden maar slijten mega snel 😒 nu gewoon Mpp standaard ook goed👍


Rij nu al 3 sets van de bt 016R, hele fijne band maar slijt inderdaad aardig ( vind ik geen probleem, aangezien het door mn rijstijl veroorzaakt word en door enkele circuitdagen )
MPP zou ik dus nooit mee gaan rijden omdat ik af en toe op het circuit rijdt en daar zijn ze imo niet geschikt voor
 
Word me allemaal te ingewikkeld :P Wou anders het filmpje ff delen zodat de problemen gezien kunnen worden
 
Is waarschijnlijk een betere keus dan blijven klooien met 2dehands schijven. Hopelijk is je probleem hiermee opgelost...


Klopt! Helemaal mee eens. De schijven zijn inmiddels binnen, ze worden gemaakt in Griekenland en zien er kwalitatief goed uit. Ik ga ze dit weekend monteren en zal mijn bevindingen posten.
 
En natuurlijk bewijs foto's van vandaag *D

full


full


De hernieuwde kennismaking na 9 jaar beviel goed. De motor rijdt lekker.
Eigenlijk een stuk relaxter dan de inniemini hoogtoerige 6
Grootste nadeel is dat de vering vaag en slap is.
En de motor draait wat rauwer dan een moderne injectie motor.

Morgen controleren of er niets lekt (water, olie, benzine) en dan kan de rest van de kuip er weer op.

Iemand een ZX-6R uit 2009 kopen?? :P
 
En natuurlijk bewijs foto's van vandaag *D

[afbeelding]

[afbeelding]

De hernieuwde kennismaking na 9 jaar beviel goed. De motor rijdt lekker.
Eigenlijk een stuk relaxter dan de inniemini hoogtoerige 6
Grootste nadeel is dat de vering vaag en slap is.
En de motor draait wat rauwer dan een moderne injectie motor.

Morgen controleren of er niets lekt (water, olie, benzine) en dan kan de rest van de kuip er weer op.

Iemand een ZX-6R uit 2009 kopen?? :P

👍 rijdt goed 👍 vorig jaar op en z1000sx gestuurd ivm de zithouding, fijne motor maar terug op de zx9 kom je erachter dat die oldtimer nog best heel goed stuurt 😁😁😁
 
De Kawa vrijdag ook maar weer eens uit de schuur gehaald. Rondje met de ouwe heer gemaakt die op een BMW k1300s rijd. Halverwege de rit wou die maar wat graag nog even op de Kawa :]

Ik natuurlijk voorzichtig met zijn motor, rijd die mij helemaal zoek _O-
 
Trouwens, toen ik de eerste meters op de 9 reed was ik op zoek naar de snelheidsmeter. :P
Toen viel het kwartje; oh ja, dat zijn die kleine cijfertjes met een wijzer |(
En nog weer iets verder zat ik mij af te vragen in welke versnelling ik reed.
Helaas, ook geen gear-indicator.

👍 rijdt goed 👍 vorig jaar op en z1000sx gestuurd ivm de zithouding, fijne motor maar terug op de zx9 kom je erachter dat die oldtimer nog best heel goed stuurt 😁😁😁
Je gaat mij toch niet vertellen dat de ZX-9R beter stuurt dan de Z1000SX ?
Die Z wordt in alle testen zowat de hemel in geprezen.
 
Prachtige motor, ik vind die voorkant een stuk mooier dan die van mijn 98-er.
Mijn 9 is inmiddels ook weer klaar, nieuwe Tsuboss schijven met blokken laten monteren en nieuwe olie + filter. Remt weer als een malle zonder trillen.

Ik heb een Mivv demper van mijn zwager gekregen, deze zal ik ook snel monteren.
 
Laatst bewerkt:
Mooi hoor zo'n blauwe 9 en nu rijden/ verkopen?

Z1000sz rijdt goed hoor al hou ik minder van dat lichtvoetige stuurgedrag en mis ik gewoon mijn eigen gewicht op de voorvork door de rechtophouding. Hier had ik int begin ook last van op mijn YammieFz1 maar het went😉
 
Laatst bewerkt:
Eerst weer eens alles gelezen en ben weer bij , en de blauwe 9 is er om door een ringetje te halen , hier hou ik van , gaat voor mij iets te ver om deze helemaal te strippen , ben bang dat ik hem niet meer in elkaar krijg op de juiste volg orde .
Gister ook mijn 9 weer eens even poging gedaan om schoon te maken was zo de garage ingegaan van de winter door tijd tijd gebrek .
Dus stukje gestript , binnenkant kuipdelen schoon gemaakt , blok al deels schoongemaakt .

360.jpg


360.jpg


kuipdeeltjes er af
eerste deel van het blok ziet er al aardig uit vind ik

360.jpg


Vandaag koud en sneeuw dus gaan binnen kort wel verder met schoonmaken , komt voorlopig niet buiten met zo een weer , en weer zout op de weg .

Nu gelijk een vraag over het stadslichtje , nu heb ik mijn halogeen licht vervangen voor led (kijken of het iets is ), maar hoe krijg ik mijn stadslichtje er uit , ik durf niet door te trekken , dat rubber wat in de fitting van de lamphuis zit dat kan ik naar alle kanten draaien maark rijg het niet naar achter getrokken en ik ben bang als ik er te hard aan trek misschien mijn draadjes van het stadslichtje kapot trek .
Wil hier ook led inzetten want nu is het niet echt mooi deze 2 verschillende kleuren .

360.jpg


360.jpg


Dus ik hoop dat iemand mij kan vertellen hoe ik dit lampje simpel kan er uit halen
 
wij zetten er hier altijd van die groene lampjes in

Ja dat zou ook kunnen , maar ik krijg het stadlichtje er niet uit en durf niet door te trekken :N , dus zolang ik dat lampje er niet uit krijg kan ik er geen kleurtje in doen '(
 
Heb je geen werkplaatshandboek? Anders kan je eerst proberen om hem een kwart slag te draaien, als een banjonet-sluiting
 
Heb je geen werkplaatshandboek? Anders kan je eerst proberen om hem een kwart slag te draaien, als een banjonet-sluiting

Nee dat heb ik niet , heb al kwartslag gedraaid maar blijf op 1 of andere manier vast zitten lijkt net , daarom durf ik niet goed door te trekken
 
Dus stukje gestript , binnenkant kuipdelen schoon gemaakt , blok al deels schoongemaakt .
Dat ziet er mooi uit *D
Ik krijg zelfs de indruk dat die van jouw meer glimt dan die van mij.

Nu gelijk een vraag over het stadslichtje , nu heb ik mijn halogeen licht vervangen voor led (kijken of het iets is ), maar hoe krijg ik mijn stadslichtje er uit , ik durf niet door te trekken , dat rubber wat in de fitting van de lamphuis zit dat kan ik naar alle kanten draaien maark rijg het niet naar achter getrokken en ik ben bang als ik er te hard aan trek misschien mijn draadjes van het stadslichtje kapot trek .
Ik weet het niet meer precies hoe ik het voor elkaar had gekregen. Maar dat lampje ging er inderdaad zeeeeer moeilijk uit. Maar het is zelfs mij gelukt, dus er is hoop :P
Bij mij moest dat eruit omdat er nogal wat troep achter zat.

wij zetten er hier altijd van die groene lampjes in
Soort kerstboom wordt het dan
 
Terug
Bovenaan Onderaan