*** Het ZX9R topic - deel 21 "Op zoek naar nieuwe leden"***

Wilkommen !

Fiets ziet er erg netjes uit, top hoor :)
Ik vind wel dat je achterwiel een beetje schreeuwt om een hugger.. dan is die af wat mij betreft !
 
Thanks Ninjaturle en ZXRH88!
Er moet zeker een hugger op, nummer 1 op mijn lijst, snap echt niet dat er niet standaard een hugger op zit. Mijn achterbrug is na 19 jaar natuurlijk gezandstraald. En dan niet gesproken over het vuil :( Deze achterbrug ga ik in de zomer spuiten, staat op de to do list
20190111_181333.jpg


Durf eigenlijk niet zonder de hugger op pad te gaan!
Weet iemand nog een nette 2dehands?
 
Laatst bewerkt:
Trouwens nog vergeten te melden, ik had een reisverslag van mijn motortocht gemaakt:
Op de Enfield door een uithoek van India

Ik ben dit jaar eigenaar geworden van een ZX-9R '00. Na een flinke schoonmaak sessie en grondig onderhoud, loopt hij weer als een zonnetje. Ik heb nog wel een aantal wensen, maar dat komt in de loop van de tijd wel op mijn pad!
Een Joop replica *D en je naam begint ook met 'Jo' *O*
Welkom!

Mooi exemplaar ook. Eindelijke eentje in dit topic welke er netter uitziet dan die van mij.

Thanks Ninjaturle en ZXRH88!
Er moet zeker een hugger op, nummer 1 op mijn lijst, snap echt niet dat er niet standaard een hugger op zit. Mijn achterbrug is na 19 jaar natuurlijk gezandstraald. En dan niet gesproken over het vuil :( Deze achterbrug ga ik in de zomer spuiten, staat op de to do list
Mijn laatste 9 had ook een hugger. Ik vond dat zo lelijk dat ik die snel had omgewisseld met een andere 9 die ik toen verkocht.
Dus ik zeg; rij lekker zonder.
 
@Kabouter Puntmuts, ik heb jou reis verhaal gelezen. Super gaaf en staat nu op de bucketlist!

Ik zag dat jij ook wel van het schoonmaken ben, haha concurrentie! Nee, hugger = niet mooi, maar houd wel de motor een beetje beter schoon.

@pivo, bedankt en idd een echte kawa groen monster!
 
Welkom!

Ik wou je aan de openingspost toevoegen maar met het nieuwe forum kreeg ik een foutmelding. Dat zegt iets over hoelang het geleden is dat er zich nieuwe mensen hebben gemeld in dit topic... (een vrouw is nog langer geleden...).

Probleempje is ondertussen door een van de moderators opgelost en je staat er nu netjes tussen...

Mooie motor en veel veilige kilometers gewenst!
 
Laatst bewerkt:
Beste ZX-9r liefhebbers,
Meestal lees ik lekker mee, maar de titel van dit topic, heeft mij doen besluiten om mij toch voor te stellen.
Ik ben dit jaar eigenaar geworden van een ZX-9R '00. Na een flinke schoonmaak sessie en grondig onderhoud, loopt hij weer als een zonnetje. Ik heb nog wel een aantal wensen, maar dat komt in de loop van de tijd wel op mijn pad!
Groetjes,
Kawajo (Jolanda)
Bekijk bijlage 1347281Bekijk bijlage 1347281

Deze 9 ziet er zeer netjes uit , nu hopen dat het mooie weer er zeer snel aan komt om vele fijne :] km's te doen .
 
Over de hugger , dat is ieder zijn eigen smaak , zelf vind ik het mooi , ik vind het anders zo kaal , groot open gat zeg maar en ook de kleur doet veel , de gene op mijn 9 was aan de zijkanten zeg maar karbon en het midden groen .
20180314_133544.jpg
20180314_133530.jpg
 
@Sjiefke , bedankt voor posten van mijn zx9r in de openingspost en het welkom heten!

@jean-pie, bedankt en idd kom maar op met het mooie weer!
Nette zx9r, ik had eigenlijk mijn zinnen gezet op een model na 2001, ivm de achterbrug, maar deze jongen kwam op mijn pad en ik kon hem niet laten staan!
Misschien in de toekomst een keer een upgrade naar zo'n zx9r.... of zijn de meningen daar oververdeeld?
Dat is trouwens een gave hugger, zijn die zo te verkrijgen? Sowieso zat ik aan carbon te denken, valt toch iets minder op.
Maare, was.... heb je deze niet meer?
 
Laatst bewerkt:
@Sjiefke , het is je vergeven, toch leuk dat er nog gereageerd word...... hahaha
Ik zag dat er al een boel zx9 eigenaren in de openingspost het ook al hebben opgegeven, nouja het blijft dan toch trekken zo'n ex topic.
 
Tja... Hier is mijn motor-forum verslaving begonnen...

In het begin waren hier ook een hoop Zeelanders die erg actief waren. We hebben zelfs een aantal Ardennen-ritjes georganiseerd. Maar helaas is de spoeling de laatste jaren erg dun geworden. Het is nog steeds jammer dat de pater familias @heavey zich door miereneukerij hier niet meer laat horen...

Is de niner trouwens je eerste motor?
 
Ik denk dat het nu vooral liefhebbers zijn die aan zo'n motor beginnen.
Het is mijn eerste niner! Motor history, in 2002 motorrijbewijs gehaald, begonnen op Yamaha Diversion 600, opvolgend ; Suzuki GSX600f, Kawasaki zzr600, Suzuki tl1000r. Pauze, voor woonwerk weer een Yamaha diversion 600 gereden, na een tijdje motorloos besloten om een zx9r te zoeken! Was er vroeger al weg van, maar nooit van gekomen! Dus nu weer terug op Kawa!
 
Laatst bewerkt:
Ik zag dat jij ook wel van het schoonmaken ben, haha concurrentie!
Mijn 9 wordt momenteel juist niet gepoetst; hoe meer vet hoe beter de bescherming.
En ik heb momenteel mijn handen vol aan de 7. Deze heeft jarenlang geen onderhoud gehad. Zelfs zo erg dat de rubbers aan de rem cilinder vast zitten. '(

DSC_8638C.jpg


Over de hugger , dat is ieder zijn eigen smaak , zelf vind ik het mooi , ik vind het anders zo kaal , groot open gat zeg maar en ook de kleur doet veel , de gene op mijn 9 was aan de zijkanten zeg maar karbon en het midden groen .
Op mijn 7 zat ook een carbon hugger, die komt dus niet meer terug!

Misschien in de toekomst een keer een upgade naar zo'n zx9r.... of zijn de meningen daar over verdeeld?
Belangrijkste verschil is de stijfheid van het frame. Kijk maar naar die foto van jean-pie; jouw motor heeft die voorste ophangpunten van het blok in het frame niet.

Er zijn hier vooral ex-niners (incl. mezelf) actief... _O-
Deserteurs zijn het :(

Alhoewel, hier is de 9 ook letterlijk in de verdrukking.

DSC_6285C.jpg
 
@jean-pie, bedankt en idd kom maar op met het mooie weer!
Nette zx9r, ik had eigenlijk mijn zinnen gezet op een model na 2001, ivm de achterbrug, maar deze jongen kwam op mijn pad en ik kon hem niet laten staan!
Misschien in de toekomst een keer een upgade naar zo'n zx9r.... of zijn de meningen daar over verdeeld?
Dat is trouwens een gave hugger, zijn die zo te verkrijgen? zowie zo zat ik aan carbon te denken, valt toch iets minder op.
Maare, was.... heb je deze niet meer?[/QUOTE]


Inderdaad , was '( , heb mijn trots afgelopen mei ingeruild op een nieuwe Versys 1000 (waar ik nu zeer happy mee ben) , het vrouwtje rijdt graag mee achterop en vanwege de zit houding achterop heb de 9 heb ik deze ingeruild , zat er eerst aan te denken om mijn 9 er bij te houden maar kreeg er een zeer mooie prijs voor dus toen begon ik te twijfelen , was wel mooi , zaterdag morgen mijn motor ingeruild einde van de middag was deze al weer gelijk verkocht , kreeg ook als antwoord dat de 9 gelijk de showroom in ging omdat deze overal waar je keek was het schoon en dat zie je eigenlijk gewoon nooit zeiden ze .
De 9 reed gewoon super vind ik maar de Versys , dat rijd vele male comfortabeler, zo uitgerust , kan je niet met elkaar vergelijken .
Maar pas geleden nog bij een 9 staan kijken model F2 , stond voor een leuke prijs te koop maar had wel weer enige liefde nodig zeg maar , dus ik denk misschien wel dat er een 9 terug komt maar wel het F model .
 
Wanneer begint de zomer weer?
Misschien de brulpijp der weer eens op.
zx9-r.jpg
 

Bijlagen

  • IMG-20151229-WA0006.jpg
    IMG-20151229-WA0006.jpg
    429,6 KB · Weergaven: 5
  • 13423847_1048224375215540_1951930642525918995_n.jpg
    13423847_1048224375215540_1951930642525918995_n.jpg
    95,9 KB · Weergaven: 4
Wanneer begint de zomer weer?
Misschien de brulpijp der weer eens op.
He, dat is een oude foto :P

Ik had trouwens eens de omtrek van mijn nieuwe 55 achterband opgemeten en vergeleken met mijn oude 50 (die nu onder de 7 ligt). Van 196 cm naar 204 cm, scheelt dus behoorlijk.
Moet toch zuiniger rijden O-)

Even wat anders; had zaterdag voor de eerste keer van mijn leven op een Ducati gereden. Dat was wel even wat anders dan ik gewend was :X
Dat ding loopt rauw, niet normaal. En schakelen kan ik al helemaal niet beschrijven zo lomp gaat dat.
Als je dat dan vergelijkt met een ZX-9R; zo soepel alles schakelt, zo mooi het blokje door de toeren loopt :9
 
Nou snap je waar de uitdrukking "Lopen als een naaimachine" voor gebruikt wordt... Haha... Die Duc's lopen zo te horen meer als een tractor...
 
He, dat is een oude foto :P

Ik had trouwens eens de omtrek van mijn nieuwe 55 achterband opgemeten en vergeleken met mijn oude 50 (die nu onder de 7 ligt). Van 196 cm naar 204 cm, scheelt dus behoorlijk.
Moet toch zuiniger rijden O-)

Even wat anders; had zaterdag voor de eerste keer van mijn leven op een Ducati gereden. Dat was wel even wat anders dan ik gewend was :X
Dat ding loopt rauw, niet normaal. En schakelen kan ik al helemaal niet beschrijven zo lomp gaat dat.
Als je dat dan vergelijkt met een ZX-9R; zo soepel alles schakelt, zo mooi het blokje door de toeren loopt :9

ALs dat die moderne duc was die jou 9 stond te verdrukken dan is dat echt een verademing met de ducs uit de jaren 90 hoor ;)
Zo n ding rijd je alleen als je heel geil bent van dat merk en voorzien bent van stalen ballen en polsen want comfort kennen ze in Italie nog niet.

Gaan we dit jaar eens proberen om wat 9 leden bij elkaar te krijgen ? lijkt me leuk en gezellig om elkaar en de fietsen eens te zien
en ja, ik weet dat het lastig is om dergelijke dingen te regelen
 
Goedenavond allemaal,

Ik zal mijzelf voorstellen, in de hoop dan nieuw lid van de zx9-r club te mogen worden.

Na een lange motorhistorie (o.a. CB400n, XL500S, XZ550, GS500E,TR1, SV650, Pegaso 650, Lario V65, V11 Sport, Versys 650, TDM900, VFR750 en dan ben ik er vast nog wel een paar vergeten) nu aan de rol met een ZX9-R. Waarom deze motor? Ik wilde wel eens met een heel hoge snelheid rijden, maar niet op een motor waar je na een kwartier al verkrampt op zit.

Tot zover voldoet de ZX9-R aan deze eisen. Welk model gaat het dan om: Zx9-r E1 model bouwjaar 2001. Ooit in Engeland nieuw geleverd, maar in Nederland ben ik al de derde eigenaar.

Ik ben er wel content mee.
Wat bevalt er wel, wat bevalt er niet:
Wel: enorm toerenbereik waarin het blok zich happy voelt (van 3000 tot 12000 toeren), schakelt zeer secuur en licht, start heel vlot (ok, iets minder als de motor een week of 2 niet gelopen heeft), lekker snel op temperatuur, lekker veel licht uit de koplampen, erg snel als het moet (in mijn beleving i.i.g.), sterke voorremmen, verbruikt geen olie.
Niet: geen meter voor de brandstofvoorraad, snelheidslimieten binnen Nederland lijken opeens ridicuul laag gekozen :+. Relatief lage tankrange (kan ook komen dat ik gemiddeld iets vlotte rijdt, en daarmee een hoger verbruik scoor).
 
Nou snap je waar de uitdrukking "Lopen als een naaimachine" voor gebruikt wordt... Haha... Die Duc's lopen zo te horen meer als een tractor...
Nee joh, een naaimachine maakt nog veel herrie vergeleken bij de 9. Ik vind het meer een turbine. ;)

ALs dat die moderne duc was die jou 9 stond te verdrukken dan is dat echt een verademing met de ducs uit de jaren 90 hoor ;)
Zo n ding rijd je alleen als je heel geil bent van dat merk en voorzien bent van stalen ballen en polsen want comfort kennen ze in Italie nog niet.

Gaan we dit jaar eens proberen om wat 9 leden bij elkaar te krijgen ? lijkt me leuk en gezellig om elkaar en de fietsen eens te zien
en ja, ik weet dat het lastig is om dergelijke dingen te regelen
Ja, die 899 is een moderne met distributie ketting ipv riem en een natte plaat koppeling. En een heleboel electronica :9
Op Ducati's met droge plaat koppeling kan ik niet rijden; vanwege RSI krijg ik de loodzware koppeling niet ingetrokken.

Wat betreft de meeting; ik ben voor. *O*

Ik zal mijzelf voorstellen, in de hoop dan nieuw lid van de zx9-r club te mogen worden.
Welkom! :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan