*** Het ZX9R topic - deel 21 "Op zoek naar nieuwe leden"***

Circuitdag gisteren was geen succes. Na de eerste sessie lekt er behoorlijk wat olie uit mn linker vorkpoot. De 2de en 3de sessie wel nog geprobeerd, maar het risico op olie op de remblokken of band werd toch te groot...

 
  • Leuk
Waarderingen: Cage
Eigenlijk waren de omstandigheden ideaal. Het was de eerste keer vrij rijden voor ons. Qua tempo pasten we er goed tussen, dus het verkeer viel reuze mee. Daarnaast was de temperatuur ook nog eens prima. Ik ben niet echt zuur naar huis gegaan, maar wel met een erg onvoldaan gevoel. Ik had hier toch al weken naar uitgekeken...

Spiegels is een kleine moeite en ziet beter uit dan ingeklapt rondrijden. Als het stekkertje van het achterlicht niet zo ver verstop zat onder de kuip, zou ik ook de hele beugel achter eraf schroeven...

idNDkxODU1NDFhNTg4NjdhMA==-84a85f6948707428cf33eacc303a4711.jpg
 
Dat hangt af van jouw referentie kader.
Als je auto's of klassieke motoren gewent bent dan is het een enorme rotklus. Omdat je eerst de halve motor uit elkaar moet halen voordat je erbij bent.
Als je andere race motoren gewent bent dan is het best makkelijk zelf te doen. Omdat de ZX-9R eigenlijk vrij simpel in elkaar zit.

Het is niet dat geheel onhandig ben, maar kijk het even aan.
Ik heb geïnformeerd bij de dealer en de prijs zit daar rond 350 euro, lag aan de kleppen of zoiets.

En aangezien ik eigenlijk wil overstappen naar iets totaal anders, weet ik niet of het nog wel echt lonen
is omdat te investeren, vaak beur je het in de prijs niet meer terug.

Maar bedankt voor je reactie.

Dus mocht iemand hier nog 2004 ZX9R zoeken!
 

Bijlagen

  • IMG_1216.JPG
    IMG_1216.JPG
    360,4 KB · Weergaven: 14
Van het weekend nog even de rekening terug gezocht van de vorige keer dat ik de keerringen heb laten vervangen. Dat was 5 jaar en 7.000km geleden. Beetje spijtig dat ze nu dus alweer de geest hebben gegeven. Maar wat ik zo her en der lees kan je er af en toe gewoon pech mee hebben...
 
Van het weekend nog even de rekening terug gezocht van de vorige keer dat ik de keerringen heb laten vervangen. Dat was 5 jaar en 7.000km geleden. Beetje spijtig dat ze nu dus alweer de geest hebben gegeven. Maar wat ik zo her en der lees kan je er af en toe gewoon pech mee hebben...


heb je er al een keerring schraper tussendoor gehaald , 2 op de 3 keer lekt ie dan niet meer
 
Een jongen van de technische service heeft tussen de 2de en 3de sessie wat geïmproviseerd met een stug plastic folietje, omdat hij niet zo een schraper bij zich had. Dat mocht niet baten. Dus ik weet niet of zo'n tool die er voor gemaakt is nog enig verschil maakt. Ik zal eens kijken of ze in de buurt zoiets verkopen...
 
En aangezien ik eigenlijk wil overstappen naar iets totaal anders, weet ik niet of het nog wel echt lonen
is omdat te investeren, vaak beur je het in de prijs niet meer terug.
Als je het zelf doet heb je geen bewijs en als je het laat doen krijg je het geld nooit meer terug.
Ik krijg sterk de indruk dat kopers in de lage prijs regionen echt uitsluitend naar de vraagprijs kijken en niet naar de daadwerkelijke dag waarde.
Met die niet-standaard kuip gaat het lastig worden nog een redelijk bedrag ervoor te krijgen.
Dus ik kan wel raden wat jij gaat doen. :+

heb je er al een keerring schraper tussendoor gehaald , 2 op de 3 keer lekt ie dan niet meer
Dat is interessant. Nooit eerder gezien maar inderdaad wel het proberen waard.
 
Als je het zelf doet heb je geen bewijs en als je het laat doen krijg je het geld nooit meer terug.
Ik krijg sterk de indruk dat kopers in de lage prijs regionen echt uitsluitend naar de vraagprijs kijken en niet naar de daadwerkelijke dag waarde.
Met die niet-standaard kuip gaat het lastig worden nog een redelijk bedrag ervoor te krijgen.
Dus ik kan wel raden wat jij gaat doen. :+


Dat is interessant. Nooit eerder gezien maar inderdaad wel het proberen waard.

Ik ga even rustig bekijken wat ik doe,maar wat bedoel je met niet standaard kuip?
 
Hallo Allen,

Op aanraden van @Sjiefke, stel ik mij hierbij voor op het ZX9R forum. Zelf ben ik al 13 jaar in het bezit van deze '95er Kawa. 2e eigenaar met slechts 26.500 km. Helaas heb ik vorige week een kleine schuiver gemaakt. En omdat ik informatie over onderdelen nodig had, zo op dit forum terecht gekomen. Geweldig om te zien hoe makkelijk ik aan de benodigde informatie ben gekomen. Wellicht zal ik mij binnenkort weer melden. Ben er namelijk nog niet uit of ik er een naked/streetfighter van zal maken of hem in ere zal herstellen.
 
Helaas heb ik vorige week een kleine schuiver gemaakt. En omdat ik informatie over onderdelen nodig had, zo op dit forum terecht gekomen. Geweldig om te zien hoe makkelijk ik aan de benodigde informatie ben gekomen. Wellicht zal ik mij binnenkort weer melden. Ben er namelijk nog niet uit of ik er een naked/streetfighter van zal maken of hem in ere zal herstellen.
Welkom :)

Een '95er; of je het nou leuk vind of niet, die dingen koop bijna voor niets van marktplaats.
Als ik in jouw schoenen stond dan kocht ik gewoon een geheel compleet andere ZX-9R van de eerste generatie voor heel weinig. Dan van beide motoren de beste onderdelen uitzoeken en daarvan één mooie opbouwen. En alle overige delen compleet als sloopmotor verkopen.
 
Gisteren even een lekker rondje gemaakt! Afgelopen maanden wat tijd ingestoken en de Kawa rijdt weer als een nieuwe :). Komend weekend ri Ardennen, alleen de voorspellingen zijn nog niet helemaal top.

  • Klauwen vervangen voor 4 zuiger Nissins.
  • Rem Pomp gereviseerd
  • Nieuwe ketting/tandwielen
  • Regulier onderhoud
Alleen nog een keertje poetsen zoals je ziet -O-

Heb de 6 zuiger Tokico dus nog liggen. Met recente vervangen rubberwerk en goede brembo remblokken, wellicht als de zuigers wat aandacht krijgen nog iets van te maken. Dus als iemand daar iets mee kan, laat maar weten.

91.jpg

93.jpg

94.jpg
 
Gisteren even een lekker rondje gemaakt! Afgelopen maanden wat tijd ingestoken en de Kawa rijdt weer als een nieuwe :). Komend weekend ri Ardennen, alleen de voorspellingen zijn nog niet helemaal top.

  • Klauwen vervangen voor 4 zuiger Nissins.
  • Rem Pomp gereviseerd
  • Nieuwe ketting/tandwielen
  • Regulier onderhoud
Alleen nog een keertje poetsen zoals je ziet -O-

Heb de 6 zuiger Tokico dus nog liggen. Met recente vervangen rubberwerk en goede brembo remblokken, wellicht als de zuigers wat aandacht krijgen nog iets van te maken. Dus als iemand daar iets mee kan, laat maar weten.

Bekijk bijlage 1411371
Bekijk bijlage 1411372
Bekijk bijlage 1411373
Gisteren even een lekker rondje gemaakt! Afgelopen maanden wat tijd ingestoken en de Kawa rijdt weer als een nieuwe :). Komend weekend ri Ardennen, alleen de voorspellingen zijn nog niet helemaal top.

  • Klauwen vervangen voor 4 zuiger Nissins.
  • Rem Pomp gereviseerd
  • Nieuwe ketting/tandwielen
  • Regulier onderhoud
Alleen nog een keertje poetsen zoals je ziet -O-

Heb de 6 zuiger Tokico dus nog liggen. Met recente vervangen rubberwerk en goede brembo remblokken, wellicht als de zuigers wat aandacht krijgen nog iets van te maken. Dus als iemand daar iets mee kan, laat maar weten.

Bekijk bijlage 1411371
Bekijk bijlage 1411372
Bekijk bijlage 1411373
Én. merk je verschil met de andere remklauwen?
 
Én. merk je verschil met de andere remklauwen?

Ja dat is echt een wereld van verschil. Die Tokico waren erg sponzig, kneep met nieuwe blokken nog steeds bijna de hendel tegen het handvat. Nu is hij echt hard en kan ik gewoon weer met twee vingers remmen. Afgelopen weekend kunnen uittesten in de Ardennen en Luxemburg, als het allemaal een beetje warm is remt het echt perfect. (ook in de regen dus ;))

ZXI.JPG
 
Ja dat is echt een wereld van verschil. Die Tokico waren erg sponzig, kneep met nieuwe blokken nog steeds bijna de hendel tegen het handvat. Nu is hij echt hard en kan ik gewoon weer met twee vingers remmen. Afgelopen weekend kunnen uittesten in de Ardennen en Luxemburg, als het allemaal een beetje warm is remt het echt perfect.
Heb de 6 zuiger Tokico dus nog liggen. Met recente vervangen rubberwerk en goede brembo remblokken, wellicht als de zuigers wat aandacht krijgen nog iets van te maken.
Je spreekt jezelf tegen :+

Volgens mij valt het wel mee met die 6 zuiger remklauwen. Probleem is dat ze regelmatig onderhoud nodig hebben. Maar als je het een beetje aandacht geeft remmen deze gewoon goed.
Als bewijs had ik een topic hier over: Remmen niet goed afgesteld?
 
Onderhoud is idd key maar het worden nooit geen bijters ;)
Heb ze compleet gereviseerd gehad met brembo blokken er in , stalen leidingen er op etc.
Toen remde die heel lekker, hard en doseerbaar en geen fading
 
Je spreekt jezelf tegen :+

Volgens mij valt het wel mee met die 6 zuiger remklauwen. Probleem is dat ze regelmatig onderhoud nodig hebben. Maar als je het een beetje aandacht geeft remmen deze gewoon goed.
Als bewijs had ik een topic hier over: Remmen niet goed afgesteld?

Ben er toen wel mee bezig geweest, maar die zuigers kwamen nog steeds niet mooi soepel uit (kon ze ook niet soepel terugduwen). Toen hield mijn kennis wel op. Dus ik vond het makkelijker om ze te vervangen. Wellicht zijn ze nog te polijsten ofzo? Weet niet wat een hendel normaal doet als je zuigers niet lekker willen? Ik heb zowel de pomp vervangen als de klauwen, maar als ik alleen de pomp had vervangen waren die zuigers niet opeens wel goed gaan werken lijkt me.

Ben in elk geval blij met de nieuwe klauwen!
 
Terug
Bovenaan Onderaan