*** Het ZX9R topic - deel 21 "Op zoek naar nieuwe leden"***

Welkom! Succes met sleutelen...

Ik heb vandaag weer een super dagje op Zolder gehad. Helaas m'n doelstelling qua rondetijd niet gehaald, maar wel m'n PR wat kunnen aanscherpen;


Let ook even op de inhaalactie @2:15. Het blijft jammer dat er altijd mensen die denken dat er wat te winnen valt...
 
Na afloop even vertellen dat jij je spullen en jezelf wel heel wilt houden.. en dat je een bocht sneller pakt van buiten naar binnen ipv andersom :P

Maar ergens lijkt het alsof hij een foute inschatting heeft gemaakt..
 
Dit was de laatste ronde, dus bij binnenrijden pitstraat reed hij nog voor me. Hij werd daar door de organisatie even tegengehouden. Ik hoop dat zij even met hem gesproken hebben...
 
Als dat zo is dan is dat zeer netjes !
Als het een inschattingsfout was kan het gebeuren maar er zijn ook genoeg jongens die denken dat ze alleen op de wereld zijn
 
Mogguh gasten,
Ik heb een E1 model, en ondanks dat ik de remleiding heb vervangen voor rvs en de klauwen heb gereviseerd, vind ik de voorrem toch nog matig te noemen. Weet iemand of de klauwen en master cilinder van een andere kawa passen op de 9r? het liefst met 4 zuigers. Thanks!
 
Vandaag om 16:52
Mogguh gasten,
Ik heb een E1 model, en ondanks dat ik de remleiding heb vervangen voor rvs en de klauwen heb gereviseerd, vind ik de voorrem toch nog matig te noemen. Weet iemand of de klauwen en master cilinder van een andere kawa passen op de 9r? het liefst met 4 zuigers. Thanks!
Om 16:52 is het geen morgen meer :+
Anyway, ik weet het antwoord niet. Maar kan mij ook niet herinneren dat iemand ooit gedaan heeft.
 
Mogguh gasten,
Ik heb een E1 model, en ondanks dat ik de remleiding heb vervangen voor rvs en de klauwen heb gereviseerd, vind ik de voorrem toch nog matig te noemen. Weet iemand of de klauwen en master cilinder van een andere kawa passen op de 9r? het liefst met 4 zuigers. Thanks!

Setje goeie blokken en remvloeistof doen wonderen ;) Heb de zx9r heel goed aan het remmen gekregen, zo goed zelfs dat de remmerij van de 2010 zx10r mij wat tegen viel in het begin.
 
Mijn blauwe ninja is weer thuis *D
Gisteren opgehaald uit de stalling en naar huis geduwd.

IMG_20190921_093720C.jpg


Inmiddels de remschijven eraf.

P1170990C.jpg


Nu verder met de remklauwen. Deze uit elkaar voor nieuwe rubbers en remblokken.
 
Ik kan jullie vertellen dat de accu van een ZX-10R niet past in een ZX-9R :P

P1170992C.jpg


Ik had gehoopt deze te kunnen gebruiken omdat ik tenslotte toch maar op één motor kan rijden. Maar helaas van de week toch maar langs Molenaar.
 
Scheelt dat er in de 9 een ytx 9 gaat volgens mij.. en die zijn goedkoper dan de 12 die in de 10 gaat ;)schrale troost misschien
 
Setje goeie blokken en remvloeistof doen wonderen ;) Heb de zx9r heel goed aan het remmen gekregen, zo goed zelfs dat de remmerij van de 2010 zx10r mij wat tegen viel in het begin.

Nou dat heb je netjes gedaan dan :)
Ik gebruik verse Brembo blokken en gewoon dot4 van Repsol. Gaat het bij jouw fiets dan ook om de 6 zuiger klauwen van Tokico? Ik zie bijvoorbeeld op de foto's van Kabouter Puntmuts (mooie fiets btw) dat er wel andere klauwen op zitten. Als ik me niet vergis is dat een F model? Zou die set bijvoorbeeld passen op een E?
 
Ik heb/had een zx9r uit 99, met de 6 zuigers inderdaad. E/F model heeft wel veel andere spul maar kabouter kan je dat prima vertellen hoe dat zit.
Welke brembo blokken heb jij ? ik heb namelijk de normale gehad en de circuit variant, alleen de laatste was echt lekker dan andere gewoon gemiddeld.
Ook race olie er in gedaan toen er stalen leidingen op kwamen.
Reed hiermee straat en circuit maar heb er nooit geen klachten weer over gehad.

Mn pa rijd er nu op/mee en die klaagt wel, remt zo hard zegt ie vergeleken bij de oude z900 waar die eerst op reed :P
 
Nou dat heb je netjes gedaan dan :)
Ik gebruik verse Brembo blokken en gewoon dot4 van Repsol. Gaat het bij jouw fiets dan ook om de 6 zuiger klauwen van Tokico? Ik zie bijvoorbeeld op de foto's van Kabouter Puntmuts (mooie fiets btw) dat er wel andere klauwen op zitten. Als ik me niet vergis is dat een F model? Zou die set bijvoorbeeld passen op een E?
Volgens mij gaat dit niet passen , de F heeft andere voorpoten en bevestiging voor de remklauw op de voorpoot als de E .

20190925_193555.jpg
 
Laatst bewerkt:
Scheelt dat er in de 9 een ytx 9 gaat volgens mij.. en die zijn goedkoper dan de 12 die in de 10 gaat ;)schrale troost misschien
Waar het mij om ging is dat ik dan niet iedere 2 weken dat ding aan de lader hoef te hangen.
Ik ben tenslotte lui O-)

Volgens mij gaat dit niet passen , de F heeft andere voorpoten en bevestiging voor de remklauw op de voorpoot als de E .
Mooie motor, alleen die huizen op de achtergrond zijn wat minder.
 
Mooie schijfjes om te zien... De rest ziet er zoals gebruikelijk ook piekfijn uit! Als zelfs met zo'n vacuumpomp het ontluchten niet lukt moet je kijken of je boven bij rempomp nog kan ontluchten of de klauwen even losmaken en er op kloppen...
 
Na wat verder prutsen was het ontluchten dan toch gelukt.
En was het vandaag tijd voor een proefrit...
motor naar buiten, pak aan, helm op ... wil de motor niet starten :(
pak uit, motor naar binnen, de zitjes eraf en op zoek naar de oorzaak
oh ja, het alarm heeft een aparte bedrading die verstopt zat |(
opnieuw vastgezet, motor weer naar buiten, pak weer aan, helm weer op
nu wel starten
in het begin zat er niet echt vermogen in omdat de carbs duidelijk weer verstopt zaten, maar uiteindelijk dan toch de rem proef kunnen doen.

resulaat rem proef:
P1180020C.jpg
rechts buiten

P1180021C.jpg
links binnen

P1180023C.jpg
links buiten

P1180025C.jpg
rechts binnen

volgens mij ziet het er wel goed uit, komende week goed in de gaten houden of de slijtage gelijkmatig blijft
en dan kan ik deze week gelukkig weer op de motor tussen de files door *D
 
Doe nou maar even voorzichtig met dat nieuwe spul ;) gewoon rustig inremmen, niet hard en ook niet langdurig door remmen. Heb je er het langste plezier van !
 
Doe nou maar even voorzichtig met dat nieuwe spul ;) gewoon rustig inremmen, niet hard en ook niet langdurig door remmen. Heb je er het langste plezier van !
Waar zie jij mij voor aan?
Natuurlijk rustig gedaan met dit herfst weer. Vandaag ook op de 9 naar het werk en de motor voelde weer goed :)
Leuke van een 9 is dat je in de regen de spetters zo mooi ziet op de koplamp :P

Ik zit nog met één klein raadseltje; als ik de 9 een tijdje heeft stilgestaan op de zij standaard en ik duw de motor rechtop dan hoor ik een 'tik'
Ergens bij aan de linkerkant boven aan de voorvork poot. Bij geen enkele andere motor ooit gehoord.
 
P1180026C.jpg


De 9 doet het nog :P remmen zien er nog goed uit.
Vandaag de momentsleutels en service manual erbij gepakt en alle belangrijke bouten na-getrokken.
Vervolgens de voorkant ingevet. Het gaat weer een drijfnatte week worden dus motorrijden.

P1180028C.jpg
 
Ja 21 sept is de herfst begonnen en het weer sloeg ook gelijk om na herfst , genoeg regen gezien de afgelopen week , vorig weekend mijn motor goed gewassen/ gepoetst maar de dag er op zag ik er niet veel meer van laat staan nu een week later .
 
Op het werk:
op-het-werkC.jpg


Oh ja, nog even klagen over ethanol; toen ik deze 9 kocht wist ik nog niet dat je tegenwoordig dure premium benzine moet kopen.
Eerst de olie lekkage, toen de kromme remschijf, nu de dure benzine. Als ik dit had geweten was er nooit aan begonnen 8)7
 
Terug
Bovenaan Onderaan