*** Het ZX9R topic - deel 21 "Op zoek naar nieuwe leden"***

Ik snap het aan de ene kant helemaal, zijn hier op het mf-forum een aantal personen die vaak kritiek hebben op elke verandering op plaatsing die je doet , maar als ik er happy mee ben laat ze dan maar ......, ze willen altijd gelijk hebben .
In ieder geval veel fun op de andere locaties.
 
Hoi ZX-9R-ers, ik ga proberen afscheid te nemen van MF.
De laatste jaren is MF een zure oude mannen club geworden. Waar je niet meer normaal een vraag kan stellen zonder allerlei afzeik berichten (niet dit topic).
Ik vind het gewoon leuk om aan motoren te prutsen maar heb verder geen zin in hoe het er hier op MF aan toe gaat.
Gelukkig zijn er tegenwoordig leuke groepen op facebook.

Bekijk bijlage 1504744
Mijn vier Kawasaki's neem ik mee :W

Nu begin ik fotos te uploaden en wil jij hem wel even smeren ??

Hier op m-f gewoon uit het technische gedeelte wegblijven, zitten teveel "kenners".. verder is het allemaal wel prima toch ?!
 
Hoi ZX-9R-ers, ik ga proberen afscheid te nemen van MF.
De laatste jaren is MF een zure oude mannen club geworden. Waar je niet meer normaal een vraag kan stellen zonder allerlei afzeik berichten (niet dit topic).
Ik vind het gewoon leuk om aan motoren te prutsen maar heb verder geen zin in hoe het er hier op MF aan toe gaat.
Gelukkig zijn er tegenwoordig leuke groepen op facebook.

Bekijk bijlage 1504744
Mijn vier Kawasaki's neem ik mee :W
Het ga je goed... :W
 
IMG_20200523_174857.jpg
vant weekend iets te dicht langs de hoek van de stenen garage gestuurd. Iemand nog ideeën hoe dit weer mooi wordt zijn best wel wat krassen helaas 😕
 
Laatst bewerkt:
Voor zoiets gebruik ik normaal Meguiars scratch X. Is geen wondermiddel, maar verzacht het wel. Werkt ook goed om je kuipruitje weer mooi transparant te krijgen.
scratch-x-2-0-g10307.jpg

Andere optie is machinaal polijsten, maar dat werkt ook maar tot een geringe diepte...
 
Iemand in deze groep die toevallig een bak onderdelen heeft liggen van de zx9r(bj 1999)?
Ik ben opzoek naar een thermo switch voor de radiator ventilator.
Die van mij is gestopt met aanslaan maar de ventilator zelf werkt nog wel wanneer ik de draden met elkaar verbind.

Dus mocht iemand deze hebben liggen dan zou ik die graag over willen nemen:}
Nieuw kost die al 55 euro en vind ik wat prijzig.
 
Zal hem eerdaags een poetsen mijn demper. Lekker rustig hier.

https://m.speurders.nl/overzicht/mo...t&local-geolocation=&local-distance_value=100
Ik was benieuwd of iemand deze motor kent, had de eigenaar al bericht gedaan dat zijn bj niet correct derbij stondin de advertentie, maar hij zegt dat de zx uit 2000 komt vreemd verhaal. Iemand een idee?
Ik heb nog een keer naar je berichtje gekeken. De kuip komt inderdaad niet overeen met het 2000 model, maar dit kan je onderhuids aanpassen. Meer opvallend vind ik dat zijn uitlaat de ene keer links en de andere keer rechts zit (en ik zie geen dubbele pijp). Ook heeft hij links- en rechtsachter een remschijf, maar geen kettingwiel. Wel een stukje ketting, maar waar die heen gaat ...
Bijzondere motor ;).


Iemand in deze groep die toevallig een bak onderdelen heeft liggen van de zx9r(bj 1999)?
Ik ben opzoek naar een thermo switch voor de radiator ventilator.
Die van mij is gestopt met aanslaan maar de ventilator zelf werkt nog wel wanneer ik de draden met elkaar verbind.

Dus mocht iemand deze hebben liggen dan zou ik die graag over willen nemen:}
Nieuw kost die al 55 euro en vind ik wat prijzig.
Ik kan je niet helpen. Als je een tweedehands exemplaar zoekt, kan je wellicht ook bij Boonstra kijken of Roukema.
 
Controleer even of de fan goed draait, bij mij sloeg hij ook niet aan. Zat een deuk in de 'ombouw'... Dat was bij mij de echte oorzaak dat hij niet aanging uiteindelijk.
 
Zeker, zonder fan begon het koelvloeistof al wat te borrelen en werd het er vervolgens uit gegooid.... Vond ik toch wel apart eigenlijk want de temperatuur is bij nog niet boven de 5 strepen uit gekomen
 
Ik vind de zx9r heerlijk rijden, maar met sportief gebruik en op het circuit merk ik dat de zithouding toch net iets té relaxed is. Weet iemand of er andere montagebeugels voor de clip-ons te krijgen zijn zodat ze onder de kroonplaat vallen? (5-6 cm lager)
 
Ja, die zijn er (even de maat van je vork opmeten en met die maat gaan zoeken). Of het goed gaat passen met je kuip weet ik niet, kan zijn dat je stuuruitslag niet optimaal is. Je kan ook je vork meer door laten steken. Dan verander je wel de geometrie van je fiets en moet je daarna opnieuw de balans vinden in je vering. Maar het kan wel.
 
Laatst bewerkt:
Ik vind de zx9r heerlijk rijden, maar met sportief gebruik en op het circuit merk ik dat de zithouding toch net iets té relaxed is. Weet iemand of er andere montagebeugels voor de clip-ons te krijgen zijn zodat ze onder de kroonplaat vallen? (5-6 cm lager)
Achterkant verhogen ;)
Heb zelf 3 jaar circuit gereden met de 9, clip ons beetje naar buiten en de kont wat omhoog gezet en was meteen beter.
Heb nooit problemen gehad met de zithouding verder maar ik ben ook lang ( 2m+ )
 
Eensch! Doorsteken van de vork kan weer leiden tot een te lage grondspeling, heb je dat weer :/.
Op mijn 9 had ik de achterkant ook omhoog gedraaid. Kost je alleen wat zweetdruppels en een paar ringetjes.
 
Top, bedankt! Dan ga ik dat eerst proberen. Mag ik vragenn wat voor rondetijden heb je gehaald met de 9? Verder nog aanpassingen die je kan aanbevelen?
 
Ik reed op assen iets van 2.05 met versnellingsbak problemen, ik had de vering voor en achter iets "strakker"gezet en vond vooral bandenspanning het grote verschil maken, ik reed met de bt016 op 2.2. bar voor en achter.
 
Koelvloeistof ontluchten, gewoon dop van het reservoir er even af en stationair laten draaien?
Ik heb het idee dat de motor wat warmer(en sneller) wordt dan voorheen, wellicht is er tijdens vervangen van de thermoswitch lucht erin gekomen?
 
Terug
Bovenaan Onderaan