*** Het ZX9R topic - deel 21 "Op zoek naar nieuwe leden"***

Koelvloeistof ontluchten, gewoon dop van het reservoir er even af en stationair laten draaien?
Ik heb het idee dat de motor wat warmer(en sneller) wordt dan voorheen, wellicht is er tijdens vervangen van de thermoswitch lucht erin gekomen?
Volgens mij knijpen ze ook wat in de rubber slang (slangen??) waar de vloeistof doorheen gaan om lucht er "geforceerd" uit te krijgen.
 
ik heb 2 jaar geleden op mijn zx-9 uit 99 ook een blokwissel gedaan bij de 130000 kms. Blok gekocht van Cees Sinke uit Goes. Die heeft nogal wat spullen liggen van dat model. Nu staat er 180k op de teller en hij zoemt nog steeds lustig voorwaarts. Blok is idd aardig zwaar. Koste mij een karretje. Moest een ander karretje maken. 2 planken op elkaar met wat wieltjes werkte weer prima.

@Kabouter Puntmuts: Als je eenmaal weet hoe je die kastjes van de Spyball moet synchroniseren stelt het niets voor. Moet natuurlijk wel alles nog goed werken en omdat het nogal oud spul is, gaat het soms wel eens kapot. Ik heb nog wat voorraad van dat spul, omdat ik er nogal tevreden over ben.

@ZXRH88: is het nog gelukt om dat blok in te bouwen? (of betekende die foto dat hij al weer reed) ik heb een blok van hetzelfde bouwjaar genomen toen. was een stuk gemakkelijker. Cees sinke heeft zeker weten nog kabelbomen over, mocht dat nog nodig zijn.
 
Koelvloeistof ontluchten, gewoon dop van het reservoir er even af en stationair laten draaien?
Ik heb het idee dat de motor wat warmer(en sneller) wordt dan voorheen, wellicht is er tijdens vervangen van de thermoswitch lucht erin gekomen?

ik kan me niet herinneren dat ik ooit het koelsysteem heb ontlucht. Als er lucht in zit, wordt dat vanzelf naar het reservoir gepushed en komt er niet meer terug in. weet je zeker dat er niet iets verstopt zit?
 
ik heb 2 jaar geleden op mijn zx-9 uit 99 ook een blokwissel gedaan bij de 130000 kms. Blok gekocht van Cees Sinke uit Goes. Die heeft nogal wat spullen liggen van dat model. Nu staat er 180k op de teller en hij zoemt nog steeds lustig voorwaarts. Blok is idd aardig zwaar. Koste mij een karretje. Moest een ander karretje maken. 2 planken op elkaar met wat wieltjes werkte weer prima.

@Kabouter Puntmuts: Als je eenmaal weet hoe je die kastjes van de Spyball moet synchroniseren stelt het niets voor. Moet natuurlijk wel alles nog goed werken en omdat het nogal oud spul is, gaat het soms wel eens kapot. Ik heb nog wat voorraad van dat spul, omdat ik er nogal tevreden over ben.

@ZXRH88: is het nog gelukt om dat blok in te bouwen? (of betekende die foto dat hij al weer reed) ik heb een blok van hetzelfde bouwjaar genomen toen. was een stuk gemakkelijker. Cees sinke heeft zeker weten nog kabelbomen over, mocht dat nog nodig zijn.

We hebben er voor gekozen om het even opzij te schuiven ivm drukte en problemen met mijn andere motor.
Blok hangt er in en wij gaan een poging doen om de nokkenas sensor te plaatsen dmv het gat ( wat gewoon in het blok zit ) door te boren en de nokkenas van het oude blok te plaatsen.
Ga er tijdens mijn vakantie nog wel weer mee verder hoop ik.

Iig bedankt voor de tip
 
Beste allen, ik heb me zojuist voorgesteld in een daarvoor bestemd topic.

Ik heb sinds deze week een zx9r uit 1999.

Hier en daar wat kleine dingen waar ik even naar moet kijken en hij heeft wat cosmetische aandacht nodig ha ha.

Ik heb in ieder geval gemerkt dat de verlichting van m'n speedo niet werkt (toerenteller wel).
Ook werken m'n achterlicht en kentekenplaat verlichting niet (remlicht weer wel)..

Van de week eens kijken of het een zekering of lampje betreft..
 
Beste allen, ik heb me zojuist voorgesteld in een daarvoor bestemd topic.

Ik heb sinds deze week een zx9r uit 1999.

Hier en daar wat kleine dingen waar ik even naar moet kijken en hij heeft wat cosmetische aandacht nodig ha ha.

Ik heb in ieder geval gemerkt dat de verlichting van m'n speedo niet werkt (toerenteller wel).
Ook werken m'n achterlicht en kentekenplaat verlichting niet (remlicht weer wel)..

Van de week eens kijken of het een zekering of lampje betreft..
Welkom 👍
 
VAn harte welkom, gaaf dat ze nog steeds door mensen aangekocht worden :)

Was gister zelf op het tt circuit en daar zag ik ook nog weer iemand er mee racen, was eigenlijk ook het doel van mijn zx9r maar sinds ik een zx10r erbij heb is dat er niet meer van gekomen.
 
VAn harte welkom, gaaf dat ze nog steeds door mensen aangekocht worden :)

Was gister zelf op het tt circuit en daar zag ik ook nog weer iemand er mee racen, was eigenlijk ook het doel van mijn zx9r maar sinds ik een zx10r erbij heb is dat er niet meer van gekomen.
Nou ik zie nog regelmatig hele mooie zx9 fietsjes op marktplaats staan al worden mooie wel schaarser😁
 
VAn harte welkom, gaaf dat ze nog steeds door mensen aangekocht worden :)

Was gister zelf op het tt circuit en daar zag ik ook nog weer iemand er mee racen, was eigenlijk ook het doel van mijn zx9r maar sinds ik een zx10r erbij heb is dat er niet meer van gekomen.

Ik was er gisteren ook :] ...zag overigens veel niners, heb er in totaal 4 gespot. (Ik zat op de blauwe).
 
Nou ik zie nog regelmatig hele mooie zx9 fietsjes op marktplaats staan al worden mooie wel schaarser😁
Staan er genoeg te koop maar ik doelde er op dat weinigen nog zo n fiets aanschaffen ;)
Zijn er idd nog genoeg te koop maar ik doelde er op
Ik was er gisteren ook :] ...zag overigens veel niners, heb er in totaal 4 gespot. (Ik zat op de blauwe).
Dan heb ik jou denk ik nog wel gezien ( heb een groene zx10r met witte wielen, zaten in box 16, reed in groep B )

Ik zag een man op een groene in de instructie groep en heb hem een paar keer een staande ovatie gegeven.. die man zal wel gedacht hebben ;)
 
Haha, ik heb ook wat duimpjes uitgewisseld met de rode ZX9R rijder. Die groene heb ik ook gezien idd.

We hebben nog geluk gehad met de middagsessies, werden uiteindelijk redelijk droog!
 
Dit topic is nog steeds alive. Mooi om te lezen. Ik zit stiekem af en toe rond te kijken naar een blauw ‘04 model met km-stand onder de 30K (tips, iemand?). Heb vroeger de groene ‘04 gehad en kan met enige weemoed naar de foto’s blijven kijken. Blijft een tijdloos schoon model.
 
Dit topic is nog steeds alive. Mooi om te lezen. Ik zit stiekem af en toe rond te kijken naar een blauw ‘04 model met km-stand onder de 30K (tips, iemand?). Heb vroeger de groene ‘04 gehad en kan met enige weemoed naar de foto’s blijven kijken. Blijft een tijdloos schoon model.
In 2003 is het laatste model gemaakt. Vindt persoonlijk de blauwe van 2002 mooier, maar het blijven goeie machines. Laatst zat ik nog achter een poser met Duc 1200s monster die dacht dat hij toch de snellere motor had. Toch kon ik prima mee accelereren tot de ...😁
 
Hallo kanjers,
Ik heb de zoekfunctie geprobeerd maar helaas kwam ik niet echt verder.

Ik overweeg om een gear indicator te monteren.

Is het mogelijk om er eentje te monteren op een 'oudere' fiets uit '99?
Ik zie op Ali talloze producten maar het wordt mij niet duidelijk welke ik moet hebben 🤔
 
Hij liep weer als een kogel 😁 wat een rust hier!
 

Bijlagen

  • IMG_20200918_191457.jpg
    IMG_20200918_191457.jpg
    1,7 MB · Weergaven: 15
Gisteren toch nog een stukje kunnen rijden. Het weer was prima en de Kwaak liep weer als een geoliede machine. Dat pure/soepele mis ik toch nog wel eens als ik op moderne motoren rijdt. :]

Zijn er nog andere 9's de weg op geweest?
 
Zaterdag nog ff klein rondje. Hij blijft het goed doen voor een motor van bijna 20 jaar. Kan zeker meekomen met de rest 😜
 

Bijlagen

  • IMG_20201107_145120.jpg
    IMG_20201107_145120.jpg
    2,4 MB · Weergaven: 8
Zaterdag nog ff klein rondje. Hij blijft het goed doen voor een motor van bijna 20 jaar. Kan zeker meekomen met de rest 😜
Ik denk dat de rest moeite heeft om met jou / deze motor mee te komen !
En ik kan het weten...*D
 

Bijlagen

  • 65071961_2196771610436162_4536294284227248128_n.jpg
    65071961_2196771610436162_4536294284227248128_n.jpg
    72,2 KB · Weergaven: 4
Terug
Bovenaan Onderaan