*** Het ZX9R topic - deel 21 "Op zoek naar nieuwe leden"***

Weet iemand trouwens hoe ik bij het knipperlicht in de kuip kom ?
Mijn linker knipperlicht doet het nl niet meer en ik wil deze vervangen.
Nu voel ik dat het kuipdeel daar dubbelwandig is en ik er zo niet bij kan, volgens mij ook niet van boven als ik de zwarte kap onder het stuur los haal.
Deze bedoel ik maar dan aan de linker kant:
 

Bijlagen

  • ZX9R1.jpg
    ZX9R1.jpg
    166,2 KB · Weergaven: 8
Oei, dat is voor mij echt lang geleden. Dubbelwandig zeg je ... pfffff ... kan me eigenlijk niets anders herinneren dan dat het zwarte deel 1 geheel is met de zijkuip.
 
Martelen en geluk hebben ;)
Binnenkant is een schroefplaat, als je echt andere knippers wilt plaatsen ( met coverplaatjes ) kan je beter je zijpaneel er af halen..
 
2000 is dus een fiets met dubbele koplampen voor de duidelijkheid ?

Standaard ding wat ik mensen mee geef die voor het eerst voor een kawa gaan, hij hoort wat rommelig en lawaaiig stationair te lopen bij koude start..
Verder heeft dat type zx9r niet echt bepaalde standaard issues dus ik zou gewoon goed kijken naar de algemene staat en wanneer de laatste grote beurt gedaan is !
 
Ga komend weekend kijken bij een ZX9R uit 2000.
Groen. 31000 km.
Nog bijzonderheden waar ik op moet letten?
Wel twijfel ik vaak of de genoemde km standen wel kloppen. 20 jaar 1500 km rijden p j is wel heel weinig
 
Weet iemand trouwens hoe ik bij het knipperlicht in de kuip kom ?
Mijn linker knipperlicht doet het nl niet meer en ik wil deze vervangen.
Nu voel ik dat het kuipdeel daar dubbelwandig is en ik er zo niet bij kan, volgens mij ook niet van boven als ik de zwarte kap onder het stuur los haal.
Deze bedoel ik maar dan aan de linker kant:
Is het puur een lampje of wil je alles kompleet vervangen , incl de unit zeg maar .
Ik heb de onderkuip en de zij kuip delen verwijderd en het zwarte afwerk stukje wat jij gemarkeerd heb en dan gaat het .

20190925_193555.jpg
 
Is het puur een lampje of wil je alles kompleet vervangen , incl de unit zeg maar .
Ik heb de onderkuip en de zij kuip delen verwijderd en het zwarte afwerk stukje wat jij gemarkeerd heb en dan gaat het .
Ik wil de unit vervangen, bij mij zit er een klein Led knipperlicht strak tegen de kuip aan welke je aan de achterkant met een draaischijf met schroefdraad vast draait dus ik moet wel aan de achterkant / binnenkant wezen.
Dat kuipdeel is toch hol want ik kom er met mijn hand niet bij als ik aan de achterkant voel ?
Ben dus bang dat ik hetzelfde als jou moet doen.. '(
 

Bijlagen

  • 1605614036272.png
    1605614036272.png
    357 bytes · Weergaven: 6
  • 65071961_2196771610436162_4536294284227248128_n.jpg
    65071961_2196771610436162_4536294284227248128_n.jpg
    72,2 KB · Weergaven: 6
Ik wil de unit vervangen, bij mij zit er een klein Led knipperlicht strak tegen de kuip aan welke je aan de achterkant met een draaischijf met schroefdraad vast draait dus ik moet wel aan de achterkant / binnenkant wezen.
Dat kuipdeel is toch hol want ik kom er met mijn hand niet bij als ik aan de achterkant voel ?
Ben dus bang dat ik hetzelfde als jou moet doen.. '(
toch is he wel te doen hoor, alleen zonder zijpaneel is het een stuk makkelijker..
 
Hoop voor jou dat de bedrading een beetje normaal is , de gene die voor mij deze 9 had heeft er ook aftermarket knippers opgezet maar op zijn boers aangesloten zowel voor als achter .
Lomp afgeknipt en aan elkaar geknoopt en dan een isolatie tape erom , ik wilde terug naar origineel en met het er af halen van de rommel kwam ik er achter dat hij alles kort had af geknipt , dus dat was ook pielen om het weer fatsoenlijk te maken met een beetje extra kabel lengte maar toen was het wel weer naar mijn zin .
 
Hoop voor jou dat de bedrading een beetje normaal is , de gene die voor mij deze 9 had heeft er ook aftermarket knippers opgezet maar op zijn boers aangesloten zowel voor als achter .
Lomp afgeknipt en aan elkaar geknoopt en dan een isolatie tape erom , ik wilde terug naar origineel en met het er af halen van de rommel kwam ik er achter dat hij alles kort had af geknipt , dus dat was ook pielen om het weer fatsoenlijk te maken met een beetje extra kabel lengte maar toen was het wel weer naar mijn zin .

Ja dat was bij mijn 9 ook. Daar zaten zo'n 3 kroonsteentjes in de kont van de motor, achterlicht ging ook een paar keer stuk. Uiteindelijk opnieuw aangelegd en sindsdien werkt het perfect.
 
Iemand interesse in een origineel kuipruitje voor het F model (bj 2002)? Wat moeilijk op de foto te zetten is, is een lichte witte gloed die op het ruitje zit. Je ziet het niet altijd, alleen als je in een bepaalde hoek kijkt. Vergelijk het een beetje met een glas uit de vaatwasser die een waas heeft. Op de foto zie je het een beetje op de plek waar je de deur van mijn schutting ziet. Met Glassex krijg ik het er niet af.
 

Bijlagen

  • kopie 20201221_143837.jpg
    kopie 20201221_143837.jpg
    59,8 KB · Weergaven: 4
  • kopie 20201221_144317.jpg
    kopie 20201221_144317.jpg
    195,4 KB · Weergaven: 6
Laatst bewerkt:
Mijn (veel te weinig tijd voor hebbende) B model is langzaam aan bijna weer klaar met t onderhoud. Klepjes weer in tolerantie, hoop rubber vervangen.
Nu nog ergens tijd vinden om t een en ander op te bouwen.
Rijden er eigenlijk nog veel lui met een B model rond. Of iig andere ZX9R liefhebbers? Ik merk dat ik zelf erg veel met de 10 rond rij, wel een kawa, toch anders.
 
Heb zelf de ZX9r en ZX10R, rijd nooit op de zx9r meer maar mijn pa wel regelmatig.
Ik ken hier in de omgeving 3 zx9's en ik denk wel een stuk of 10 met een zx10, de 9 lijkt echt uit te gaan sterven..
 
Ik heb er een jaar of 3 mee gereden. Tripjes gemaakt naar Luxemburg en Frankrijk. Circuit gereden, woon-werk, ding gaf geen krimp. En blijf het mooie fietsen vinden :Y.
 
de 9 lijkt echt uit te gaan sterven..
Het is ondertussen ook wel een oudje aan het worden. Mn ZX10R is al 16 jaar oud, de zx9r al 25 jaar.
Maar die van mij blijft nog wel een poos denk ik. Gewoon een mooie lompe bruut. En het is bijna een tourmachine vergeleken met de modernere racers.
 
Ik ga hem nooit weg doen, die 1500-2000 wat ik er voor krijg daar gun ik hem een ander niet voor ;)
Als hij weg gaat dan gaat hij in onderdelen, zitten wat leuke en exclusieve spullen op en aan en die gun ik meer aan liefhebbers.
Zit inmiddels een blok onder van de modellen na 2000, het oude blok zou ik deze vakantie slopen maar ivm corona kan ik niet naar de "werkplaats"
 
Terug
Bovenaan Onderaan