*** Het ZX9R topic - deel 21 "Op zoek naar nieuwe leden"***

Ik heb de zx9r van 95 (candywine red/gray/black). Rij er in de zomer meestal op zondag op. Ff een uurtje knallen en dan gaat ie de garage weer in. Gekocht met 35000 op de teller. Staat nu op 124800km op.
 
Dat zijn serieuze km standen , heb ook een 95 gehad , heel lang geleden en toen ingeruild met 29.000 km .
Aantal jaar later zag ik deze weer in de motor zaak te koop staan met 40.000 km .
Vorig jaar was de 9 weer terug in de motorzaak met 79.000 km en nu staat / rijd hij 1 straat van me vandaan .
Toch wel grappig dat ik dus regelmatig mijn oude 9 (toen mijn grote trots) gewoon weer na al die jaren weer voor bij zie rijden .

SIMG0434.JPG
 
Na een lange tijd heeft mijn ZX9R vandaag ook weer even buiten mogen spelen.
ik ben nog niet te spreken over de remmen (en aan de vering moet ik waarschijnlijk gewoon wennen).
Vertragen doet ie wel, maar t is allemaal te sponzig qua gevoel.
Ik maak het meeste kilometers op m’n ZX10R, en dat is wel een enorm verschil. de volgende stap wordt maar een klauwrevisie, rvs remleidingen en nieuwe blokken denk ik zo. Dan heb ik ook meteen vers remsap.
Het is een ‘95er, dus die 4 zuiger klauwen zullen nooit vergelijkbaar zijn met de 10,maar je moet wat.
nu eerst blij zijn met het feit dat ie motorisch weer helemaal blij is.
 
Mijn zx9 gaat overmorgen ook zijn 20ste jaar tegemoet ik ben sinds 4 jaar alweer de tweede eigenaar. Hij rijd nog steeds leuk en lekker voor die paar km die ik per jaar rij. Een opvolger vindt ik lastig en zal de toekomst uitwijzen als ik meer tijd heb om op de motor te zitten. Maar hem dan verkopen idd voor weinig gaat ook niet gebeuren daar is die nog veels te mooi en strak voor. Goede jaarwisseling aan een ieder💪👍🍺🍺
 
@ een goed 2021 gewenst! Vanaf de Kawa😁
 

Bijlagen

  • IMG-20200202-WA0007.jpg
    IMG-20200202-WA0007.jpg
    44,3 KB · Weergaven: 10
Ik heb ook een 95er gehad, verkocht met 140.000 erop.
Nu rij in een 2001 model, ook al 140.000 op. :)
Is er wat aan gedaan? Die van mij begon bij 60000km aardig wat olie te verbruiken.
Ik heb hem toen open gemaakt en zag dat de zuigers vanaf de onderkant begonnen te scheuren.
Heb toen de klepgeleiders, klepseals vervangen, zittingen opgehaald en de zuigers vervangen. Cilinderkop 0.1mm gevlakt. Olie verbruik was weer minimaal en hij ging weer als een kogel (voor zover dat gaat met 139pk)🏍💨
 
Is er wat aan gedaan? Die van mij begon bij 60000km aardig wat olie te verbruiken.
Ik heb hem toen open gemaakt en zag dat de zuigers vanaf de onderkant begonnen te scheuren.
Heb toen de klepgeleiders, klepseals vervangen, zittingen opgehaald en de zuigers vervangen. Cilinderkop 0.1mm gevlakt. Olie verbruik was weer minimaal en hij ging weer als een kogel (voor zover dat gaat met 139pk)🏍💨
Als een kogel gaat wel met 139pk vind ik, ze trekken ook lekker van onderin. Kijk t is geen ZX10R, maar langzaam is ie niet, zwaar daarentegen :P.
Maar he, ik vind m zeker wat hebben, niet alles hoeft zo krap en licht te zijn.
 
Qua geluid wint de 9 het nog altijd van mijn 10, dan heb ik het vooral over dat mooie aanzuiggeluid.
Verder wint de 10 alles met ruime verschillen.

Power van de 9 is er wel altijd en overal, is wel "makkelijker" te rijden
 
Grappig, ik heb dat juist precies andersom. De eerste keer op de 10 (2004/2005 model) vond ik het aanzuiggeluid juist geweldig :). Jammer dat het geluid altijd went, is de beleving daarna toch wat minder.
De 9 is voor mij een 10-kamper, in heel veel dingen erg goed, maar nergens een uitschieter. Gaat hard, maar is geen 10. Toert lekker, maar is geen BMW. Zit comfortabel maar is geen Goldwing. Zoiets :).
 
Grappig, ik heb dat juist precies andersom. De eerste keer op de 10 (2004/2005 model) vond ik het aanzuiggeluid juist geweldig :). Jammer dat het geluid altijd went, is de beleving daarna toch wat minder.
Ik vind ze beide qua geluid goed klinken, maar tot nu toe vind ik de 10 wel imposanter klinken. (2004). Maar alles went enorm inderdaad, tot je een klein stukje gaat rijden zonder oordopjes, en je m start in een parkeergarage :9 :9. Ik stond naast iemand met een street triple, maar die hoor je dan toch wat minder.


De 9 is voor mij een 10-kamper, in heel veel dingen erg goed, maar nergens een uitschieter. Gaat hard, maar is geen 10. Toert lekker, maar is geen BMW. Zit comfortabel maar is geen Goldwing. Zoiets :).
Dat is ook wel waarom de 9 blijft, ik vind m behoorlijk comfortabel (lekker zacht geveerd in vergelijking met de hyperpro's in de zx10r) De 10 gooit en smijt een stuk beter, maar soms wil je wat meer touren.
 
HAhha grappig, Ik heb op de zx9r een K &N Filter met een Leovince sbk demper , ook is het egr systeem verwijderd.
De Leovince is niet de meest lawaaiige uitlaat dus misschien dat het daardoor komt.
De zx10r heeft K&N en een SC Projects uitlaat.. die maakt wel lawaai
 
Is er wat aan gedaan? Die van mij begon bij 60000km aardig wat olie te verbruiken.
Ik heb hem toen open gemaakt en zag dat de zuigers vanaf de onderkant begonnen te scheuren.
Heb toen de klepgeleiders, klepseals vervangen, zittingen opgehaald en de zuigers vervangen. Cilinderkop 0.1mm gevlakt. Olie verbruik was weer minimaal en hij ging weer als een kogel (voor zover dat gaat met 139pk)🏍💨
Nee, is niks aan gedaan, hij liep nog prima en verbruikte geen olie.
De zx10 die ik dáárvoor had begon olie te verbruiken bij 220.000 km.
Toen heb ik hem verkocht aan mijn zwager. ;)
 
Ik hou hem mooi orgineel 👍 dan mag je der net zo hard mee rijden in Nederland😂
 
In de UK , USA en frankrijk leeft de zx9r nog echt volgens mij.
Zijn vooral veel jongens die hem aanpassen met een big bore kit naar 998cc, beetje kloten met sproeiers en ontsteking vervroeging en dan chijnt het behoorlijk hard te lopen
 
Als ik vandaag de staat win bouw ik hem om naar enkelzijdige achtervork........
Dat lijkt me wel wat 8-)
 
20210221_204915.jpg


Wat blijft het toch een mooie fiets !
22 jaar oud en ziet er beter verzorgd uit dan veel nieuwere fietsen..
Natuurlijk heeft hij zn plekjes en krasjes etc. maar dat zie je niet als je er niet met je neus boven op staat.

Wielen even goed gereinigd / licht gepolijst, de rest goed gewassen en de coating even geupgrade en dan komt er dus dit naar boven 😍

Afgelopen jaar heeft hij stil gestaan ivm blok wissel maar dit seizoen gaat mn pa van 67 er weer mee op pad.
 
Bekijk bijlage 1599064

Wat blijft het toch een mooie fiets !
22 jaar oud en ziet er beter verzorgd uit dan veel nieuwere fietsen..
Natuurlijk heeft hij zn plekjes en krasjes etc. maar dat zie je niet als je er niet met je neus boven op staat.

Wielen even goed gereinigd / licht gepolijst, de rest goed gewassen en de coating even geupgrade en dan komt er dus dit naar boven 😍

Afgelopen jaar heeft hij stil gestaan ivm blok wissel maar dit seizoen gaat mn pa van 67 er weer mee op pad.
Is en blijf gewoon een geweldige fiets om re zien , de 9
 
Terug
Bovenaan Onderaan