Het ZXR750 topic

Favoriete type ZXR750 ?

  • H 1989-1990

    Stemmen: 22 26,2%
  • J 1991-1992

    Stemmen: 16 19,0%
  • K 1991-1992

    Stemmen: 11 13,1%
  • L 1993-1994-1995

    Stemmen: 29 34,5%
  • M 1993-1994-1995

    Stemmen: 6 7,1%

  • Totaal aantal stemmers
    84
officieel mag ik nog net posten in dit topic....ik ben inmiddels al 1 ZXR minder rijk.....

dus als er nog iemand op zoek is naar een ZXR 750 model 89 (1992 op kenteken gezet) ....met groen kuipruitje en transparante knippers en een FUTURE EU goedgekeurde sportdemper (met mooi geluid)



(Afbeelding)


Heb je hem nog steeds snol? 'k Snap niet dat niemand hem koopt
 
Tweetal weken ook nog eens wat nieuwe foto's genomen:

(Afbeelding)

(Afbeelding)

(Afbeelding)

Onder www.kawa.be/images/bikes/zxr750 staan er nog enkele andere.

Waar kijk ik best eens voor een (goed passende ;) ) undertail voor m'n ZXR750R K1? Want ik heb hier al redelijk wat mensen zien sukkelen met niet passende undertails...
Beetje laat, maar wilde er ook nog een schepje bovenop doen ;) Wat een gave ZXR! Mooi clean en origineel gehouden (wat ook zeker z'n charme heeft!) en zo te zien erg goed onderhouden. Ik heb nu precies hetzelfde remsysteem, Braking waves, GSX-R1000 klauwen, RVS remleidingen... zelfs de zwarte mountingbolts zijn hetzelfde! Heb alleen geen radiale rempomp :( Maar ben ook nog steeds net als Wheels een beetje aan het twijfelen... heeft het echt nut? Rem nu al met gemak en gedoseerd met 1 of 2 vingers, zou er eigenlijk een keer een moeten lenen van iemand... iemand die juist een hele mooie ala Ghosrider voor zijn MV gekocht heeft :P
 
Er is vast wel iemand van jullie die weet hoeveel de bandenspanning bij een ZXR750 ongeveer moet zijn....

Kan ik ff checken en daarna weer veilig :]
 
Iemand nog interesse in een ZXR950R???

De mijn staat te koop, specs;
- ZX9R blok, met 950 cc wiseco zuigers.
- Kompleet Akra Systeem
- Muzzy aluminium fan
- Factory pro jet kit.
- ZX9R CDI
- Blok is compleet gereviseerd, dus alle krukaslagers opgemeten en vernieuwd, Alle pakkingen nieuw.
- Nieuwe banden
- Nieuwe koppeling

Moet alleen nog afgesteld worden op de testbank.
 
run01kl.jpg

run02kl.jpg


Kawasaki ZXR750 1991 met K&N vervanging en open Bos-uitlaat
en iets grotere sproeiers, weet niet meer welke
 
Iemand nog interesse in een ZXR950R???

De mijn staat te koop, specs;
- ZX9R blok, met 950 cc wiseco zuigers.
- Kompleet Akra Systeem
- Muzzy aluminium fan
- Factory pro jet kit.
- ZX9R CDI
- Blok is compleet gereviseerd, dus alle krukaslagers opgemeten en vernieuwd, Alle pakkingen nieuw.
- Nieuwe banden
- Nieuwe koppeling

Moet alleen nog afgesteld worden op de testbank.

waarom doe je hem weg? je hebt er juist zoveel tijd in gestoken
 
Het is me gelukt *D .... ik heb mijn achterkant vehoogd!

Was nog een hele klus, ik met een kale motor naar de lanciagarage op de hoek. Daar dat ding aan een motortakel met de achterkant omhoog gehesen, bleek dat we 'm net niet ver genoeg omhoog konden hijsen om die ringen eronder te wurmen.... Zelfs in het wiel gaan staan om de veer ver genoeg naar beneden te krijgen was niet voldoende (en dat met 100kg... :? )

Er naar gekeken met die monteurs en besloten de onderste moer op het oog ongeveer een cm omhoog te schoreven en deze goed vast te zetten met de contramoer die erboven zit. Beetje locktite ertussen en dat moest volgens die monteurs wel goed gaan. Gister een stuk gereden richting sportschool en wat een verschil!!!
Hij stuurt een stuk lichter nu en het allerbelangrijkst, de hugger komt niet meer tegen de undertail. Heb ff geprobeerd met een maatje van me achterop..... Ik ben blij en heb de monteurs 2 sixpackjes gebracht. Ze wilden er verder niets voor hebben :}

:X :X

Wat doe ik dan verkeerd :? :?

Ik verhoog/verlaag m'n Kawa in nog geen 3 minuten.....
 
Tell me how......


Haal de tank eraf, druk de motor "over" de zijstander. Op deze manier is je achterwiel vrij van de grond, en kun je zo de moeren verstellen. Mocht je hoe dan ook ringen willen gebruiken (ik gebruik ze overigens niet ;) ), gebruik dan van die U vormige dingen, zodat je niet de hele pen eruit hoeft te halen.
Doe het echt altijd zo, als je wat aan het testen bent, en je moet zulke handelingen doen om je rijhoogte te veranderen... :X :X :X
Dit soort dingen kun je mooi mee spelen tijdens een circuitdagje ofzo, kan nogal wat verschil maken nl :)
 
Haal de tank eraf, druk de motor "over" de zijstander. Op deze manier is je achterwiel vrij van de grond, en kun je zo de moeren verstellen. Mocht je hoe dan ook ringen willen gebruiken (ik gebruik ze overigens niet ;) ), gebruik dan van die U vormige dingen, zodat je niet de hele pen eruit hoeft te halen.
Doe het echt altijd zo, als je wat aan het testen bent, en je moet zulke handelingen doen om je rijhoogte te veranderen... :X :X :X
Dit soort dingen kun je mooi mee spelen tijdens een circuitdagje ofzo, kan nogal wat verschil maken nl :)

Dat is idd een heel stuk makkelijker, maar dat lukt je ook niet in je eentje.... ;)
Maar de volgende keer hou ik die manier in gedachten!!!
Heb je nooit problemen gehad met lostrillen o.i.d.?

Het rijdt i.i.g. een stuk beter!
 
Dat is idd een heel stuk makkelijker, maar dat lukt je ook niet in je eentje.... ;)
Maar de volgende keer hou ik die manier in gedachten!!!
Heb je nooit problemen gehad met lostrillen o.i.d.?

Het rijdt i.i.g. een stuk beter!

Geloof mij, dat lukt je prima in je eentje ;)
Je moet hem net ff over z'n dooie punt heen trekken. Wil je hem hoger hebben, draai je vantevoren de bovenste bout los tot de hoogte wat je wilt. Als ie "vrij" op z'n stander staat, kun je de onderste moer zo omhoog draaien tot ie weer tegen de plaat aan zit.
Voor lager is het eigenlijk net andersom :+
Als je het maar een paar keer geoefend hebt, doe je het met je ogen dicht. Wees niet bang dat ie valt. Als je hem loslaat valt ie altijd weer terug op z'n achterwiel, of je moet hem wel héél ver over de stander trekken :o
 
Beetje laat, maar wilde er ook nog een schepje bovenop doen ;) Wat een gave ZXR! Mooi clean en origineel gehouden (wat ook zeker z'n charme heeft!) en zo te zien erg goed onderhouden. Ik heb nu precies hetzelfde remsysteem, Braking waves, GSX-R1000 klauwen, RVS remleidingen... zelfs de zwarte mountingbolts zijn hetzelfde! Heb alleen geen radiale rempomp :( Maar ben ook nog steeds net als Wheels een beetje aan het twijfelen... heeft het echt nut? Rem nu al met gemak en gedoseerd met 1 of 2 vingers, zou er eigenlijk een keer een moeten lenen van iemand... iemand die juist een hele mooie ala Ghosrider voor zijn MV gekocht heeft :P

Hehe dailights, bedankt voor de positieve commentaar }) .
Zoals ik reeds gezegd heb tegen MrWheels kan ik het verschil van die radiale rempomp alleen niet beschrijven. Kan je best eens vragen aan MarkTT, dit was z'n radiale rempomp, en hij is in kleinere stappen qua remmen geupgraded, dus zal hij ook wel meer weten te vertellen over het verschil... :) .

Die nieuwe rempomp die MarkTT daar op de foto vast heeft ziet er overigens heel prof uit, en volgens het filmpje wat ik gezien heb moet deze nog beter performen ook.
 
hehehe morgen is het eindelijk zover...

gaat ik mijn zxr ophalen.. :]

mijn vraag:

wat zouden jullie allemaal veranderen aan een standaard ZXR?
1.> de taartschep eraf!
2.> ophogen??
3..
4..
5..
enz.
 
details wil ik weten, foto's , how to's , that kind of stuff.
en uiteraard leveranciers, websites,
misschien dat je dat op je website kunt zetten...
want ik denk dat er op zich heel veel topics met dezelde onderwerpen te vinden zijn.

en om orde in de chaos te scheppen, zou het handig zijn op 1 plaats.
en dat is de enige echte zxrene website..

greetz.

oww.

het eerste wat ik er aan ga veranderen........ = het lelijke carbon stickertje van de kroonplaat afhalen.

daarna... taartschep eraf... led verlichting er in, beide koplampen laten branden.. op zoek naar heldere glazen( a la golf 1),
en dat ik zo dol ben op groen, ga ik de dashboard verlichting aanpassen.

dat was het 4 now..
 
Terug
Bovenaan Onderaan