Het ZXR750 topic

Favoriete type ZXR750 ?

  • H 1989-1990

    Stemmen: 22 26,2%
  • J 1991-1992

    Stemmen: 16 19,0%
  • K 1991-1992

    Stemmen: 11 13,1%
  • L 1993-1994-1995

    Stemmen: 29 34,5%
  • M 1993-1994-1995

    Stemmen: 6 7,1%

  • Totaal aantal stemmers
    84
Jasper,

Ik ben andere soes 2001 6 zuiger klauwen tegen het lijf gelopen.. Passen die wel qua hart-hart afstand maar alleen die bouten moeten ipv m8 nar m10 of andersom?

Hart /hart afstand moet 62 mm zijn, als ze van een 2001 gsxr1000 afkomen moet dat dus kloppen. En de soes klauwen gebruiken m8 ipv de zxr klauwen m10, dus opvulbusjes erin en m8 bout erin en klaar. Ik heb zelf behoorlijk sjieke busjes, maar ik was vandaag bij iemand met een zzr met die gsxr klauwen en hij had zelf busjes gemaakt van een soort veredelde popnagel (een grote dan he ;) ) Nouja het komt erop neer dat je die ruimte op moet vullen dus wees creatief.
Sucses
 
Van welke type motoren passen 6-zuiger klauwen nog meer?

Voor zover ik weet alleen die "goude" 6 zuiger klauwen van de suzuki GSX 1000 R. Wat je natuurlijk ook kan doen is een mailtje sturen naar Mark TT en vragen om een foto van zijn oplossing. Hij heeft een adapterplaat gemaakt voor zijn remklauwen. Op die manier kan je natuurlijk alle remklauwen monteren.
 
Voor zover ik weet alleen die "goude" 6 zuiger klauwen van de suzuki GSX 1000 R. Wat je natuurlijk ook kan doen is een mailtje sturen naar Mark TT en vragen om een foto van zijn oplossing. Hij heeft een adapterplaat gemaakt voor zijn remklauwen. Op die manier kan je natuurlijk alle remklauwen monteren.

Ja klopt...maar het ziet er niet uit en er komt onnodig gewicht bij....en dat is nog eens onafgeveerd ook.... :N
 
Ja klopt...maar het ziet er niet uit en er komt onnodig gewicht bij....en dat is nog eens onafgeveerd ook.... :N

Vind dat eigenlijk een beetje persoonlijk, ik vind die adapters wel gaaf juist. Dat hadden ze vroeger vaak in de superbikes, dan hadden ze van die dikke 8 zuiger klauwen van AP ofzo met alu adapters. Vind dat wel erg "eigenbouw" staan. En oldskool zeg maar. Maar ik denk dat het niet goedkoop zal zijn om die dingen te laten maken
 
Vind dat eigenlijk een beetje persoonlijk, ik vind die adapters wel gaaf juist. Dat hadden ze vroeger vaak in de superbikes, dan hadden ze van die dikke 8 zuiger klauwen van AP ofzo met alu adapters. Vind dat wel erg "eigenbouw" staan. En oldskool zeg maar. Maar ik denk dat het niet goedkoop zal zijn om die dingen te laten maken

Je moet maar net een gek vinden die het voor je wilt maken/doen.
Adapters KUNNEN mooi zijn.....

Hier zijn trouwens die adapters van Mark te koop.....:

TK zxr750rr onderdelen


En ze zien er dus zo uit:

mini-tokico6.JPG


 
Ja klopt, jij ook?

destijds heeft iemand van oude vwforum hier wat onrust lopen stoken en toen was het einde vwforum voor mij ben hier eigenlijk destijds ook blijven plakken.
Jup, rij ook nog steeds dezelfde Mk4 als toendertijd. Geloof ik net voor die onrust ernee gestopt ben, ben nu nog wel lid van de nieuwe versie maar kom er eigenlijk nooit meer.
 
Hart /hart afstand moet 62 mm zijn, als ze van een 2001 gsxr1000 afkomen moet dat dus kloppen. En de soes klauwen gebruiken m8 ipv de zxr klauwen m10, dus opvulbusjes erin en m8 bout erin en klaar. Ik heb zelf behoorlijk sjieke busjes, maar ik was vandaag bij iemand met een zzr met die gsxr klauwen en hij had zelf busjes gemaakt van een soort veredelde popnagel (een grote dan he ;) ) Nouja het komt erop neer dat je die ruimte op moet vullen dus wees creatief.
Sucses

Die gozer van die Soes zegt dat die klauwen een hart-hart van 63mm hebben...
Daylight.. Bedoel jij die 1mm die goedgemaakt moet worden?

Het antwoord daarop is.....JA! Hehe...

En als Rene ja zegt... Dan is dat zo... :}
 
Die gozer van die Soes zegt dat die klauwen een hart-hart van 63mm hebben...
Daylight.. Bedoel jij die 1mm die goedgemaakt moet worden?En als Rene ja zegt... Dan is dat zo... :}

We hebben het in ieder geval over de zelfde klauwen, 62mm/ 63mm... beetje lastig te meten als je geen schuifmaat hebt, maar dat maakt niet uit. Ik heb ff een foto van die busjes gemaakt voor de duidelijkheid. (ookal zijn de foto's een beetje wazig)
Het lange deel gaat in de uitsparing in de vork en het platte deel ligt tusssen de vork en de klauw. Duidelijk? ;)
full
 
relaxed die foto's
we weten nu iig hoe de boom er uit zit.
misschien scherpstellen op de bus. kijkt wat makkelijker.
verder zie ik dat Zxrene weer terug is in zxr750 forum, jammer dat je dan weer dit soort beidehand commentaar moet leveren.
we weten dat jij er veel ervaring mee hebt, maar je kan er natuurlijk ook vanuit gaan dat er een hoop mensen zijn die dat niet hebben en daarbij wat behulpzamer over komen ipv direct voor gek uit te maken.
 
Daylights, je hebt mail!






verder zie ik dat Zxrene weer terug is in zxr750 forum, jammer dat je dan weer dit soort beidehand commentaar moet leveren.
we weten dat jij er veel ervaring mee hebt, maar je kan er natuurlijk ook vanuit gaan dat er een hoop mensen zijn die dat niet hebben en daarbij wat behulpzamer over komen ipv direct voor gek uit te maken.
Rene is de kwaadste niet joh.. ;)
 
...
verder zie ik dat Zxrene weer terug is in zxr750 forum, jammer dat je dan weer dit soort beidehand commentaar moet leveren.
we weten dat jij er veel ervaring mee hebt, maar je kan er natuurlijk ook vanuit gaan dat er een hoop mensen zijn die dat niet hebben en daarbij wat behulpzamer over komen ipv direct voor gek uit te maken....

Ik maak niemand voor gek uit, maar vind het gewoon jammer dat sommige mensen niet nadenken voordat ze iets uitvoeren. Is vaak zonde van de tijd en de moeite.

Als er iemand is die mensen met een ZXR helpt....tja, dan durf ik wel te stellen dat ik hier de winnaar ben.....!!
JUIST ik sta altijd klaar voor anderen....heb nog nooit iemand de deur gewezen via email of recht voor mijn raap als het gaat om motoren....

Ik weet dat mijn posts af en toe bot overkomen....(is meestal ook gewoon de bedoeling, iemand moet jullie toch scherp houden.... :+ )
 
Ik maak niemand voor gek uit, maar vind het gewoon jammer dat sommige mensen niet nadenken voordat ze iets uitvoeren. Is vaak zonde van de tijd en de moeite.

Als er iemand is die mensen met een ZXR helpt....tja, dan durf ik wel te stellen dat ik hier de winnaar ben.....!!
JUIST ik sta altijd klaar voor anderen....heb nog nooit iemand de deur gewezen via email of recht voor mijn raap als het gaat om motoren....

Ik weet dat mijn posts af en toe bot overkomen....(is meestal ook gewoon de bedoeling, iemand moet jullie toch scherp houden.... :+ )
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan