Hete radiator Suzuki Bandit 650

musje

Rookie
15 jun 2010
11
0
Amsterdam
Hoi allemaal,

Ik ben nieuw in de motorwereld. Ik heb net twee weken mijn rijbewijs en heb vandaag mijn tweede proefrit gehad, op een Suzuki Bandit 650.

Hij reed op zich heerlijk. Het viel me alleen op dat er tijdens het rijden flink wat warmte van het motorblok, ik denk de radiator, op mijn benen straalde. Ik heb me niet verbrand ofzo, maar ik kreeg het er wel flink warm van (en warm was het vandaag al). Bij mijn lesmotoren heb ik hier nooit wat van gemerkt. Die hadden wel wat minder vermogen, misschien dat het daaraan ligt.

Volgens de eigenaar was het heel normaal.
Laat dit duidelijk zijn: ik weet in technisch opzicht nog noppes van motoren en ken ook niemand die motor rijdt. Dus hoor ik graag wat de kenners hiervan denken.

Alvast bedankt!
 
Vrij normaal. Ik heb een GSX650F (eigenlijk een Bandit 650 met vollekuip) en voel zelfs dan vanaf de ventilatie gaten nog wat warmte langs mijn knie gaan. Weet niet op wat voor motor je gelesd hebt? Zowel de Honda CBF500 als de Kawasaki ER5 zijn 2 cylinder blokken. Die zijn een stuk smaller waardoor de afstand tot je benen groter is.
 
Laatst bewerkt:
Het rendement van een benzinemotor is slechts 25%.
De rest is afvalwarmte... en dat voel je als de buitentemperatuur 30 graden is.
Met koeler weer heb je er geen last van.
 
Terug
Bovenaan Onderaan