Heuts motorkleding

tetta

MF veteraan
6 jan 2009
2.683
30
Schinnen
Hallo,

ten eerste, ik heb de zoekfunctie gebruikt maar kon niks vind, als jullie wel wat gevonden hebben hoor ik dat graag!

Ik ben zelf nog aan het lessen. Heb een motorpak van leer, dat had ik al omdat ik vaak bij mijn vader achterop zat. Nou wil ik toch textiel voor erbij, in de regen rijden met leer is toch minder prettig en om nou steeds een regenpak aan te doen dan wappert ook maar aan alle kanten.

Nou vroeg ik me af wat jullie ervaring is met de motorpakken van Heuts. Mijn broertje heeft zijn pak daar ook gekocht maar heeft de broek nooit aan dus daar kan hij me al geen info over geven :?
 
IXS is in ieder geval niet verkeerd.
Goede pakken, heb er zelf ook 1 als eerste pak gehad.
 
Hoi Tetta, zo te zien verkopen zij kleding van IXS. Msschien kun je daarop iets vinden?
Succes!


Kleding is van Leoshi. Ben net gaan passen. Ze hadden nog 1 S'je in het zwart. Volgens mij zijn het herenmaten want het zat voor geen meter. Knieprotectors zaten op mijn schenen maar het voelde wel degelijk aan.
 
Knieprotectoren hangen ook wat lager dan je knieën.... trekt namelijk op als je zit met gebogen knieën, dus pas het eens op de motor.
 
Je woont in Zuid-Limburg, dus rijd even langs Louis (+ hun restantenshop) en FC Moto ligt daar geloof ik ook op de straat :)
Iig veel meer keus.
 
Je woont in Zuid-Limburg, dus rijd even langs Louis (+ hun restantenshop) en FC Moto ligt daar geloof ik ook op de straat :)
Iig veel meer keus.

Ja dat ga ik volgende week idd even doen, had ik vandaag geen tijd meer voor en Heuts ligt hier 5 minuten vandaan.
 
Ja dat ga ik volgende week idd even doen, had ik vandaag geen tijd meer voor en Heuts ligt hier 5 minuten vandaan.

Fc moto was voor mij 200 + km rijden en viel mij een beetje tegen, ze hadden daar toen iets van 10 pakken hangen, beetje jammer.

Die shop van Louis had wel goedkope pakken maar ik vond ze niet zo mooi en sommige er lichtelijk goedkoop uit zien. Uiteindelijk ben ik op de terugweg langs Termaat in Nijmegen gegaan en heb daar een pak van IXS gekocht. Zit heerlijk! (In de regen rijden is sowieso minder maar beter in de regen rijden dan helemaal niet rijden!)
 
Zou persoonlijk niet snel een pak kopen bij Heuts om de simpele reden dat ze je daar niet echt van goed advies kunnen voorzien. Ik heb mijn kleding altijd bij motoport Echt gehaald, goed advies en betaalbaar. (ondanks enkele "negatieve" topics over MP Echt).
 
Ik heb me zon pak gehaald voor tijdens het lessen. Dan hoef ik in ieder geval die ondergezwete jas niet meer aan, en die broek is toch wat beter dan alleen een spijkerbroek.

Kwalitatief is het natuurlijk niet fantastisch, maar ja, wat verwacht je voor die prijs, en ik ben toch niet van plan om er lang mee rond te rijden. Ik ga me toch binnenkort toch een leren combi van degelijke kwaliteit halen bij Louis of Polo in Aken.

Wat betreft de knieprotectoren, die zitten ook bij mij laag, en ze zijn ook niet in hoogte af te stellen of iets dergelijks. De naden en de ritssluiting zijn ook niet echt geweldig. Voor de rest vindt ik het pak wel lekker zitten.

Mijn advies: Als tijdelijke oplossing, voor tijdens het lessen ofzo, is het pak wel ok. Je kan het ook gebruiken als pak voor als je eens toevallig door de regen moet, want het zou waterdicht moeten zijn, of als je toevallig moet rijden in de kou (er zit een uitritsbare thermo-binnenvoering in).
Als pak voor dagelijks, of regelmatig, gebruik zou ik het afraden. Je kan beter wat meer investeren in een pak van goede kwaliteit, op je eigen veiligheid moet je immers niet willen besparen.
 
Knieprotectoren hangen ook wat lager dan je knieën.... trekt namelijk op als je zit met gebogen knieën, dus pas het eens op de motor.
Klopt, al vroeg ik me wel eens af hoe het gaat als je plat over de weg schuift, met gestrekte benen dus. Glijden ze dan ook niet van je knieen af?
 
Knieprotectoren hangen ook wat lager dan je knieën.... trekt namelijk op als je zit met gebogen knieën, dus pas het eens op de motor.


Ja zo slim was ik ook al maar dan zou je toch tenminste verwachten dat de bovenkant van de protector op de knie zit, maar de hele protector had meer weg van een scheenbeschermer :P
 
Je woont in Zuid-Limburg, dus rijd even langs Louis (+ hun restantenshop) en FC Moto ligt daar geloof ik ook op de straat :)
Iig veel meer keus.

Deze 'restantenshop' hebben ze helaas gesloten. Louis heeft alleen nog de XXL store vlak bij de autosnelweg. Ik heb daar ook al mijn motorkleding gekocht en altijd even vriendelijk geholpen. Kleding zit ook nu nogsteeds goed. ;)
 
Tetta,welke maat zoek je?
Ik heb nog een als nieuw textielpak hangen.
En woon bij jou in de buurt.
Doe mij maar een mailtje ;)
 
De nieuwe grote POLO shop in Jüchen is zeker ook een aanrader, niet te ver over de grens (bij dusseldorf), leuk ritje er naar toe, ze hebben een outlet gedeelte ("restposten") en er meteen naast de grootste POLO shop van Duitsland en niet onbelangrijk......... uitstekende bistro voor de nodige Bratwurst en Schnitzel :Y :Y

POLO-Shop Jüchen
Polostr. 1
41363 Jüchen

P.S. Google maps kent de Polostrasse nog niet, maar ligt meteen aan de Neusserstrasse in Jüchen.

www.polo-motorrad.de, kliken op "filialen"

Groeten, :] René :]
 
Laatst bewerkt:
De nieuwe grote POLO shop in Jüchen is zeker ook een aanrader, niet te ver over de grens (bij dusseldorf), leuk ritje er naar toe, ze hebben een outlet gedeelte ("restposten") en er meteen naast de grootste POLO shop van Duitsland en niet onbelangrijk......... uitstekende bistro voor de nodige Bratwurst en Schnitzel :Y :Y

POLO-Shop Jüchen
Polostr. 1
41363 Jüchen

P.S. Google maps kent de Polostrasse nog niet, maar ligt meteen aan de Neusserstrasse in Jüchen.

www.polo-motorrad.de, kliken op "filialen"

Groeten, :] René :]

Denk dat ik daar maar eens een kijkje ga nemen als ik de motor heb, thnx.
 
Zelf ook als eerste pak eentje van Leoshi bij Heuts gekocht. Omdat ik nog niet goed wist wat ik wilde.Was spotgoedkoop. Na een half jaar doen ze het weg voor de helft van de prijs, omdat er slechts een keer in het jaar een container komt uit China. Pakken zijn beslist niet slecht als je de prijs in ogenschauw neemt. Maar meestal wil je na een tijdje al snel beter spul, vooral bij de hals sloot ie slecht.

Verwacht trouwens niet dat je in het begin meteen "het" pak zult kopen. Meestal heb je dan al wat meerdere kledingstukken gehad. Trouwens zelf vind ik meerdere(niet zo'n hele dure)keldingstukken(per seizoen)het beste. Je kunt dan meer varieren per weertype, een pak voor het hele jaar geeft het bijna niet, of je moet superduur gaan. Maar ook zo'n pak slijt ;) en vindt je na een tijdje niet meer zo mooi.
 
Deze 'restantenshop' hebben ze helaas gesloten. Louis heeft alleen nog de XXL store vlak bij de autosnelweg. Ik heb daar ook al mijn motorkleding gekocht en altijd even vriendelijk geholpen. Kleding zit ook nu nogsteeds goed. ;)

Aha, heb zelf namelijk bij de restantenshop mijn broek vandaan. En wilde er eigenlijk binnenkort eens gaan kijken voor leer. (Want een gewoon zwart leren pak in maat 48 verkoopt niemand hier op MF :W)
 
Ik heb een jas van Heuts en het valt me qua afwerking en pasvorm 100% mee.
De eerste paar uur is hij ook echt waterdicht maar daarna is dat snel afgelopen.
Heb 'm nu behandeld met Harmisol en gisteren kwam ik wel weer droog thuis van het werk dus voor lessen is het denk ik wel een goeie optie als je hem nabehandeld met Harmisol.
Ik rij het hele jaar door (zo'n 20k/jaar) en had met m'n vorige jas van €450,- 4 jaar gedaan en wilde dit een keer proberen.
Onder het mom van ieder jaar €64,- is nog steeds goedkoper dan iedere 4 jaar €450,- was het een gok.
Vanwege de twijfelachtige watedichtheid i.c.m. mijn rijgedrag, dus ook in de winter en zelfs als het sneeuwd, ga ik de volgende jas wel weer voor een dure jas met gegaranderde waterdichtheid maar als ik de motor alleen voor de fun of de zomer zou gebruiken vind ik het zeker geen slechte kwaliteit.
 
Hey Deadly :-P , beetje jammer dat jij nu adviseert om te "bezuinigen" op motorkleding....(inside joke..)
@Tetta; een rondje Aachen loont inderdaad de moeite; Polo, Louis en Schwein Gericke zitten op hetzelfde industrieterrein. Om de hoek zit dan ook nog eens Meier (Yamaha-dealer, maar ook kleding). Polo heeft ook nog een grotere vestiging in Wurselen.
De "eigen merken" zijn allemaal ok voor wat betreft de prijs-kwaliteit verhouding, mits je bij de allergoedkoopste modellen wegblijft..
 
Hey Tetta,

ik kan je alleen maar aanraden, om niet bij Heuts een pak te kopen.
Het merendeel van de verkopers daar, verkoopt net zo graag zwembaden en trampolines als motorkleding. Van beiden hebben ze relatief weinig "Ahnung".....

Rij naar de megastore van Louis op de Krefelderstrasse in Aachen.
Autobahn naar Keulen, grens over bij Bocholtz, tweede afrit, einde afrit rechts, verkeerslichten links, direkt weer rechts en dan bij Bauhof de parkeergarage in, naar beneden, onderaan rechts... ;-)


Groetjes,

ook een OTV 'er......(welke talen deed je daar?)
 
Hey Tetta,

ik kan je alleen maar aanraden, om niet bij Heuts een pak te kopen.
Het merendeel van de verkopers daar, verkoopt net zo graag zwembaden en trampolines als motorkleding. Van beiden hebben ze relatief weinig "Ahnung".....
...
|( |( |(
Was even vergeten dat sommige mensen nog advies nodig hebben bij een pak :$
Ik rij dus al een paar jaar en heb al menig pak versleten en kan denk ik wel redelijk inschatten of de prijs/kwaliteitsverhouding een beetje kloppen... let wel... redelijk.
Ben natuurlijk geen expert maar ik geloof wel eerder mijn eigen ervaring en inzicht dan sommige verkopers :Y
 
Hey Deadly :-P , beetje jammer dat jij nu adviseert om te "bezuinigen" op motorkleding....(inside joke..)
@Tetta; een rondje Aachen loont inderdaad de moeite; Polo, Louis en Schwein Gericke zitten op hetzelfde industrieterrein. Om de hoek zit dan ook nog eens Meier (Yamaha-dealer, maar ook kleding). Polo heeft ook nog een grotere vestiging in Wurselen.
De "eigen merken" zijn allemaal ok voor wat betreft de prijs-kwaliteit verhouding, mits je bij de allergoedkoopste modellen wegblijft..
Ben je me aan het stalken :?















:+
 
Terug
Bovenaan Onderaan