Heuvelland pakt overlast van motoren aan

the shadow

Die hard MF'er
25 okt 2003
876
5
Midden Brabant
Het heuvelland, ik rijd er het liefst al met een grote boog omheen vooral voor de drukte, zal op deze manier ook niet minder worden. Over hinder van (groepen) wielrenners is uiteraard niks te lezen... |(


Gemeenten in het Heuvelland pakken de overlast van motorvoertuigen aan. Sinds vorig jaar augustus zijn er 105 bekeuringen uitgedeeld en vijf bestuurders raakten hun rijbewijs kwijt.

De meeste controles zijn in het toeristische zomerseizoen en worden onaangekondigd uitgevoerd.

Iedereen welkom
"Iedereen is welkom in het heuvelland. Het is een prachtig gebied. Maar bezoekers moeten wel respect hebben voor de natuur, de mensen die er wonen en andere gasten", vindt burgemeester Reg van Loo van Vaals.

De controles horen bij het strengere beleid van de gemeenten om overlast van voornamelijk motoren te verminderen. Sinds vorig jaar is er een voorlichtingscampagne aan de gang en gelden er strakkere regels voor toertochten.

Effectief
De onaangekondigde controles zijn daar ook onderdeel van. "De controles blijken effect te hebben. Daarom hebben we in overleg met de politie besloten dat we de onaangekondigde controles blijven uitvoeren", zei Van Loo.
bron: Heuvelland pakt overlast van motoren aan
 
Typisch, in het artikel wordt netjes gesproken van "motorvoertuigen", dat zijn ook lawaaiige petjes met Golfjes, tractoren vol met strontresten, vrachtverkeer dat kleine landweggetjes pakt, etc.

De kop moest echter wat meer sensatie hebben, dus:
Heuvelland pakt overlast van motoren aan
 
Typisch, in het artikel wordt netjes gesproken van "motorvoertuigen", dat zijn ook lawaaiige petjes met Golfjes, tractoren vol met strontresten, vrachtverkeer dat kleine landweggetjes pakt, etc.

De kop moest echter wat meer sensatie hebben, dus:
Heuvelland pakt overlast van motoren aan
"De controles horen bij het strengere beleid van de gemeenten om overlast van voornamelijk motoren te verminderen."
 
105 bekeuringen in een jaar tijd, ze weten wel van aanpakken in Limburg... :z


Precies dat :') Als ze gemiddeld eens in de 3 dagen een motorrijder een boete geven in het gehele heuvelland valt het goed mee..

Maar merendeel zal we in 3 maanden vallen, hoewel een boete per dag ook nog niet echt enorm is voor de plaatselijke politiemacht
 
Laten ze de overlast van het bekeuren op de A2 maar eens aanpakken, idioten.
 
Ze hadden ook kunnen schrijven:

Net als in de rest van Nederland gelden de wetten ook in Heuvelland. Als je die overtreed, kun je een boete krijgen. Die kans is nu wat groter, aangezien er veel mensen in het verleden die wetten hebben overtreden.

Houd je gewoon aan de limieten (snelheid, geluid, alcohol), en dan zal er niets aan de hand zijn. En wat wielrenners hier nu weer mee te maken hebben...
 
Laatst bewerkt:
wielrenners de echt enige verkeersdeelnemers ,die denken dat ze zich nergens aan te hoeven houden !
 
wielrenners de echt enige verkeersdeelnemers ,die denken dat ze zich nergens aan te hoeven houden !

Geen kenteken hè, en ook geen zakken om een legitimatiebewijs in te bewaren als ze aangehouden worden. Pakkans praktisch nul, extreem wendbaar, plus art. 185 wvw... De gelegenheid make de aso.
 
En maar blijven wijzen naar wielrenners, steek je kop maar in het zand.
Als we met erginele uitlaten rijden dan zal er veel minder gezeik zijn, maar als we met zijn allen naar anderen blijven wijzen dan lost het vanzelf wel weer allemaal op :z
 
wat heeft dat nu met de kop in t zand steken te maken ?
doe maar is een rondje op zondag met die wielrenners op de weg
schelden schreeuwen en andere idioterie, doe ik op de brommer niet hoor!
 
En maar blijven wijzen naar wielrenners, steek je kop maar in het zand.
Als we met erginele uitlaten rijden dan zal er veel minder gezeik zijn, maar als we met zijn allen naar anderen blijven wijzen dan lost het vanzelf wel weer allemaal op :z

Er zijn best veel motorrijders eikels, maar er zijn ook best wel veel wielrenners eikels. 't Een sluit 't ander niet uit. Ikzelf ben natuurlijk perfect.
 
Ze hadden ook kunnen schrijven:

Net als in de rest van Nederland gelden de wetten ook in Heuvelland. Als je die overtreed, kun je een boete krijgen. Die kans is nu wat groter, aangezien er veel mensen in het verleden die wetten hebben overtreden.

Houd je gewoon aan de limieten (snelheid, geluid, alcohol), en dan zal er niets aan de hand zijn. En wat wielrenners hier nu weer mee te maken hebben...

:^

En die wielrenners, ach de gemiddelde calimero moet nou eenmaal naar iemand kunnen wijzen... :z
 
Toch schitterend om te zien hoe de meeste motorrijders zich hier in de slachtofferrol duwen en keihard hun best doen om de overlast van andere weggebruikers aan de kaak te stellen zodat hun eigen overlast geminimaliseerd kan worden.
Is het nu echt nodig om bij ieder woord van kritiek direct op de kop van andere weggebruikers te gaan kakken? Is er nu echt niemand bij die denkt, "goh, misschien is er wel een kern van waarheid en moeten we ons wel aanpassen :o "

De korte tijd die ik hier pas op het forum zit is me toch wel opgevallen dat er een behoorlijk aantal motorrijders zijn die zich boven de wet plaatsen, die zich toch net iets meer vinden als de anderen. Ik vind zo een mentaliteit spijtig en benadrukt toch nog maar eens het niet al te beste imago van de motorrijder.
Ik hoop dat ik nooit zo verzuurd op de motorfiets moet rondrijden, ik zal dan snel voor een alternatief vervoermiddel uitkijken.

ps. ik ga nu waarschijnlijk bakken kritiek krijgen maar daar stoor ik mij alvast niet aan.
 
Ach, motorrijders zijn ook gewoon mensen. Kom je aan hun liefhebberij dan schieten ze in de verdediging. Beetje zoals religie, maar dan met minder doden.
 
Ohjee, iedereen heeft last van anderen...wielrenners, bejaarde e-bikers, motoren en auto's...
 
Laatst bewerkt:
Toevallig een paar weken terug daar gereden, gelukkig in mijn cabrio want met de motor was het niet te doen. Een van de mooiste wegen (Epenerbaan) was opnieuw geasfalteerd.
Dan denk je dat is mooi maar daar in het zuiden hebben ze blijkbaar de gewoonte om er dan ook nog grind overheen te gooien (ben het op meerdere andere plaatsen ook tegen gekomen). En dan niet een dun laagje maar gewoon centimeters dik met als gevolg dat het een grote stofzooi was en je er met de motor maar zeker ook niet met een wielrenfiets nog kon rijden.
Probleem opgelost :9

Oja met de MX5 heb ik heerlijk over die grindpaden kunnen driften, was verder toch niemand *O*
 
Niks aan de hand toch? Als je tenminste normaal rijd en je de boel in orde hebt.

Of als je de flitslimburg app op je smartphone zet, kun je zien waar de blauwe eikelbrigade staat. Maar alle gekheid op een stokje, als je in het heuvelland gaat rijden ben je gestoord. Beter de Belgische voerstreek in, net zo mooi en veel goedkoper op het terras.
 
Limburg is mooi. maar eens met tokkie: in B kun je lekkerder rijden. Ruimer.
probeer eens: Eupen-Malmedy...
 
Nou woon ik vlak aan/in het mergelland en inderdaad niet in de weekenden komen. Wandelaars en wielrenners verpesten je rit los van de stapvoets rijdende autos. Belgie in is veel leuker en dat is toch om de hoek :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan