Heuvelland pakt overlast van motoren aan

wat heeft dat nu met de kop in t zand steken te maken ?
doe maar is een rondje op zondag met die wielrenners op de weg
schelden schreeuwen en andere idioterie, doe ik op de brommer niet hoor!
Neemt niet weg dat veel motorrijders daar met achterlijke snelheden rondrijden daar en ook een redelijk aantal met belachelijk veel lawaai.
Geloof me, ik ben zeker geen engeltje want ik rij ook meestal te hard en maak ook wat meer geluid.
Verschil is dat ik wel m'n best doe om me aan te passen als de situatie hier om vraagt (dus als ik bij uitzondering in het weekend in het Heuvelland terecht kom) en mijn uitlaat is IETS luider maar nog wel beschaafd.
Ik help mee de overlast te beperken door bij voorkeur op een doordeweekse dag die kant op te gaan maar als je in Limburg woont zit je toch al snel in de Effel of de Ardennen.
 
Toevallig een paar weken terug daar gereden, gelukkig in mijn cabrio want met de motor was het niet te doen. Een van de mooiste wegen (Epenerbaan) was opnieuw geasfalteerd.
Dan denk je dat is mooi maar daar in het zuiden hebben ze blijkbaar de gewoonte om er dan ook nog grind overheen te gooien (ben het op meerdere andere plaatsen ook tegen gekomen). En dan niet een dun laagje maar gewoon centimeters dik met als gevolg dat het een grote stofzooi was en je er met de motor maar zeker ook niet met een wielrenfiets nog kon rijden.
Probleem opgelost :9

Oja met de MX5 heb ik heerlijk over die grindpaden kunnen driften, was verder toch niemand *O*


Een MX-5. .. ..meneer is kapper van beroep _O-
Leuk autootje heh in de bochten.
 
Zo er is wat losgemaakt door een nieuwsberichtje te posten.
Mijn eigen reden om er niet te komen is vooral de drukte, niet alleen fietsers maar ook cabrio's, oldtimer auto's etc die met de mooie dagen zorgen voor filerijden in het heuvelland. Als ik er al eens kom dan is het eens vroeg op de ochtend.

Frustraties frustraties, het is niet die huisvader die op zondagochtend even wil ontspannen en een rondje gaat fietsen. Het zijn vooral de peletons amateurs die denken dat ze de tour de france rijden en alles voor hun moet wijken. Het is net als met motorrijders (en zo'n beetje alle verkeersdeelnemers :z ) een klein deel die het voor de rest verpest.
 
Wat ik niet snap is waarom je als motorrijder naar die regio zou gaan. 1 Keer extra gas geven en je zit in Duitsland, waar je niet gelijk een schuldgevoel hebt als je eens wat harder dan normaal een bocht pakt.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan