Hoi
Kheb sinds kort een Kawa gpz400r uit '87 met 45.000km.
Vorige week grote beurt gegeven (filters, olie, vloeistoffen).
Nu heb ik van de week voor het eerst gereden met de motor.
Rustige toeren tot hij echt warm was, en daarna max 8000tpm gedraaid (ter vergelijking, mijn schaalverdeling wordt rood bij 13000tpm).
Na ongeveer een half uurtje flink doorrijden stalde ik de motor...zie ik een vette olieplas eronder liggen, en kzag de olie er echt met een straaltje uitlopen.
Nader onderzoek van de route vanaf begin van de straat tot mijn huis had als resultaat een klein oliespoortje.
Hij lekt dus vet, maar niet vanaf de aftaplug waar ik aan gezeten heb.
kga zo naar mijn monteur, gaat ie op de brug om te zien wat er aan de hand is.
Het lijkt vanaf meer de voorkant van het blok te komen tov de plek van het oliefilter.
Ik weet 1 ding zeker; als er kosten gaan komen zijn die voor rekening van de verkoper, want zulke lekkage na de allereerste rit na aankoop is onacceptabel.
Kheb sinds kort een Kawa gpz400r uit '87 met 45.000km.
Vorige week grote beurt gegeven (filters, olie, vloeistoffen).
Nu heb ik van de week voor het eerst gereden met de motor.
Rustige toeren tot hij echt warm was, en daarna max 8000tpm gedraaid (ter vergelijking, mijn schaalverdeling wordt rood bij 13000tpm).
Na ongeveer een half uurtje flink doorrijden stalde ik de motor...zie ik een vette olieplas eronder liggen, en kzag de olie er echt met een straaltje uitlopen.
Nader onderzoek van de route vanaf begin van de straat tot mijn huis had als resultaat een klein oliespoortje.
Hij lekt dus vet, maar niet vanaf de aftaplug waar ik aan gezeten heb.
kga zo naar mijn monteur, gaat ie op de brug om te zien wat er aan de hand is.
Het lijkt vanaf meer de voorkant van het blok te komen tov de plek van het oliefilter.
Ik weet 1 ding zeker; als er kosten gaan komen zijn die voor rekening van de verkoper, want zulke lekkage na de allereerste rit na aankoop is onacceptabel.