hey jongens

ocin

Die hard MF'er
6 mrt 2004
301
1
Lemmer (frysland)
nauw heren hier ben ik dan ook !!!

lichte voorstel ronde

ik ben nico ben 27 jaar jong en rij op het dagelijkse leven rond op een honda transalp 650

nu had ik gisteren 10-6-2010 met een goede maat van me een dagje uit oltimers kijken. in oosterzee (fr) was leuk oude trektoren en motoren en auto's op de terug weg zij me maat van goh zo oude motor weet ik ook nog wel was volgens mij een honda . ik lachte hem beetje uit want hoe kan een lompe boer nu verstand hebben van motoren !! (nu niet boos worden hij weet en kan alles van trekkers maar een motor word m niet met hem) wil niet alle boeren voor het borst stoten bij deze excuus !!!!

maar beetje lachen over wat hij zij kwam hij op het idee om mij mee te nemen naar die kennis die dus die motor zou moeten hebben !!

wij daar aan gekomen !! je weet het wel boerderij dikke bende !!
en ik echt zo met t idee zal wel wat zijn zeker daar aan gekomen echt daar stond hij !!! een honda cb 500 !! was er best stil van

wij lopen wat om dat ding heen en toen kwam de eigenaar er bij en begon van "nauw jongens is t wat HANDEL !!!"ik zij wat uit de grap nooit verkeerd maar wat kost i !! hij zegt 200 euro ! "ik doet hij t nog ?? hij ja zeker pakt een accu en druk op de knop en ging hij hoor !! in 1x lopen

ben toen met me stomme kop ( weet niet zeker of het stom is. aan handelen geweest )en geloof het of niet maar heb m voor een echt prikkie !! gekocht alles is er bij helemaal intact zelfs de papieren

zal kijken of ik er een foto bij krijg maar betreft dus een honda cb bj 1973

mijn vraag is nu en hoop dat ik beetje steun krijg van jullie vrienden :D
graag adressen en tel nr's en sites van handelaren in onderdelen en andere meuk om deze honda weer in top topstaat te krijgen

met vriendelijke groet Nico
 
mijn excuus voor de slechte pic hoop dat jullie er wat van kunnen maken desnoods gewenst maak ik meer foto's en plaats ik ze ook hier
full
 
jongens bedankt voor de leuke reacties !
erg leuk hogedruk is er ondertussen al over heen geweest en er zit vrijwel geen roest op het groom! groom is onderhand mooi opgepoetst om m er wat intresanter uit te laten zien:D zal wel een jaren plan worden a financeel gezien maar ik hou jullie op de hoogte
 
Ach dat chroom enz. gewoon zo houden, vind ik altijd het mooiste hoor een oude motor hoort er naar mijn idee ook gebruikt uit te zien.
Technisch goed in orde maken en gaaaaaaaaaaan!:]
 
Ach dat chroom enz. gewoon zo houden, vind ik altijd het mooiste hoor een oude motor hoort er naar mijn idee ook gebruikt uit te zien.
Technisch goed in orde maken en gaaaaaaaaaaan!:]


dat lag ook helemaal in mijn gedachten technisch in orde maken en rijden !!! maar jah moet toch wel een paar dingen voor aanschafen alleen waar en hoe vind ik die !!
 
Ik ben voor mijn cb (van 1992) ook gaan zoeken naar onderdelen. Ik ben toen bij Rene van Maanen uitgekomen ( HONDA4.nl ) hij heeft ervaring met klassieke CB's en best veel op voorraad. De mijne was te nieuw voor hem en hij had veel onderdelen voor de CB's van tussen de 1973 en 1978 als ik mij niet vergis. Zeker de moeite waard om een mailtje/telefoontje aan te spenderen. Ik geloof dat hij nieuwe en gebruikte onderdelen had.

Motorsloperij Meerlo ( Motorsloperij Meerlo ) hier heb ik enkele onderdelen vandaan.

Motorsloperij Woesthoff in Brummen ( Home - Woesthoff, Used Parts & Motorcycles ) ben ik langs geweest maar heb niet kunnen slagen voor wat ik nog moest hebben. Zij hebben echter wel ontzettend veel liggen.

Motorsloperij Broux Guido ( http://www.motorsloopbg.be/ ) Hier wilde ik naartoe, maar heb inmiddels alles al wat ik nodig had

Op deze website Motorsloop.net staan nog meer slopers die je misschien kunnen helpen en mocht je geen probleem hebben met gebruikte onderdelen :)
 
Laatst bewerkt:
gebruikte onderdelen maakt mij niet veel uit !
gaat mij er om dat ik straks mooi op de cb kan rond tuffen :]

hij is mischien niet helemaal orgineel meer! maar wil m toch weer geschikt maken voor de openbare weg.

want vind het zelf een super leuk ding om te zien :D

dingen die vervongen moeten worden zijn iig de handvaten want moet m starten met een popnagel :P
en voor veer is lek ! voor rem doet het uitstekend voor een fontijn! 1x knijpen en olie komt net zo hoog als het stuur zelf :P
daarbij is de kroonplaat ook niet de beste meer daar zit een scheur in !
 
gebruikte onderdelen maakt mij niet veel uit !


hij is mischien niet helemaal orgineel meer!
_O- _O- _O-
De spatborden zien er origineel uit, als die niet doorgerot zijn op de verstevigingen heb je echt wat te vieren *O*

Verder zie ik niet veel originele onderdelen. Hoe komt dat voorwiel zo ver van het blok te staan? langere binnenpoten, of verlengde?
 
gebruikte onderdelen maakt mij niet veel uit !
gaat mij er om dat ik straks mooi op de cb kan rond tuffen :]

hij is mischien niet helemaal orgineel meer! maar wil m toch weer geschikt maken voor de openbare weg.

want vind het zelf een super leuk ding om te zien :D

dingen die vervongen moeten worden zijn iig de handvaten want moet m starten met een popnagel :P
en voor veer is lek ! voor rem doet het uitstekend voor een fontijn! 1x knijpen en olie komt net zo hoog als het stuur zelf :P
daarbij is de kroonplaat ook niet de beste meer daar zit een scheur in !
Hoe krijg je dat met die remmen dan voor elkaar? Staat de ontluchtnippel open?
 
_O- _O- _O-
De spatborden zien er origineel uit, als die niet doorgerot zijn op de verstevigingen heb je echt wat te vieren *O*

Verder zie ik niet veel originele onderdelen. Hoe komt dat voorwiel zo ver van het blok te staan? langere binnenpoten, of verlengde?

geen idee hoe t voorwiel zo ver weg is komen te staan !! durf ik niet te zeggen !! maar de spadborden zijn subliem !! werkelijk als nieuw !! zitten zelfs muur vast !!


Hoe krijg je dat met die remmen dan voor elkaar? Staat de ontluchtnippel open?



euh weet niet volgens mij is de nippel kompleet weg :P

maar idd mooie vonst !! vind ik zelf ook !! eigenlijk
 
hey begrijp er wel uit nu dat er nog weinig orgineel is !!
jongesn help mij eens was verstandig !! gewoon rijbaar maaken en lekker tuffen op de oldie of zeggen jullie van kerel waar begin je mee !!

wil er ook eerlijk bij zeggen ben eigenlijk een echte leek kwa techniek !! had zelf ook zo iets leuk leer project.

en wilde ook ff zeggen dat ik het zeer wadeer al deze reacties van jullie !!!
 
Hey welcome to the club! Bereid je voor op teleurstelling, ellende, depressie, frustratie...
En vliegjes op je tanden tegen de tijd dat ie :]

Mij tip (Als je iets lastigs zoekt en bereid bent de buidel te trekken)

Muts motoren in Soest (geen www daar doet de beste man niet aan)
 
CB-Sacco
thanks man ook hier zal ik vast wel info winnen bij deze man :D



is er iemand die een foto wil plaatsen van hoe de cb er echt uit zou moeten zien ??
 
Laatst bewerkt:
No problem ;) Ter inspiratie:

cb550%20sacco.jpg


Als je er niet uitkomt, PB-en maar!
EDIT: Hij is trouwens verre van standaard, maar vertegenwoordigd in mijn ogen wel hoe het zou moeten zijn gheheh..
 
Laatst bewerkt:
Ik ben voor mijn cb (van 1992) ook gaan zoeken naar onderdelen. Ik ben toen bij Rene van Maanen uitgekomen ( HONDA4.nl ) hij heeft ervaring met klassieke CB's en best veel op voorraad. De mijne was te nieuw voor hem en hij had veel onderdelen voor de CB's van tussen de 1973 en 1978 als ik mij niet vergis. Zeker de moeite waard om een mailtje/telefoontje aan te spenderen. Ik geloof dat hij nieuwe en gebruikte onderdelen had.

Motorsloperij Meerlo ( Motorsloperij Meerlo ) hier heb ik enkele onderdelen vandaan.

Motorsloperij Woesthoff in Brummen ( Home - Woesthoff, Used Parts & Motorcycles ) ben ik langs geweest maar heb niet kunnen slagen voor wat ik nog moest hebben. Zij hebben echter wel ontzettend veel liggen.

Motorsloperij Broux Guido ( http://www.motorsloopbg.be/ ) Hier wilde ik naartoe, maar heb inmiddels alles al wat ik nodig had

Op deze website Motorsloop.net staan nog meer slopers die je misschien kunnen helpen en mocht je geen probleem hebben met gebruikte onderdelen :)

Woesthoff zou ik links laten liggen...achterlijk duur.

Nieuwe onderdelen : Davidsilverspares.co.uk en CMSNL(.nl)

nieuw en gebruikt :

- wingservice Hilvarenbeek : Antoon Aarts
- Blauwe plaat.nl in Utrecht
- fourdeel.nl : Johan Spaan (Wormer of Purmerend ?)
- Hondafour.nl Rene van Maanen Apeldoorn

en verder ...kijk eens op Ebay.de of Ebay.com ;)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan