Hey..... Seems Fun!

Bike4Fun

Die hard MF'er
14 apr 2003
783
0
Enschede
Hallo allemaal,

Ben Bezig met mijn motorrijbewijs, en heb mij op aanraden van mijn zus M-Joy aangemeld. Ik heb al een paar topics bekeken en ik ben nu al enthousiast.

Btw. ik heb woensdag mijn motor theorie-examen. Zijn er instinkers die ik behoor te weten? Tips 'r welcome ;)
 
Ach.. instinkers... het is eigenlijk heel makkelijk. Gewoon logisch redeneren en de regeltjes goed vanuit het boekje leren. Het gaat tenslotte om het evalueren van je verkeersinzicht in theorie, niet om een overhoring van de verkeerswet ;)

Leer ook de aspecten zoals maten (bijv. je mag niet binnen 5 meter van een bocht parkeren). Niet zo heel vaak voorkomende vragen, maar als je ze weet dan zijn het tenminste bonussen die je alvast binnen hebt :)
 
ook instinkers zijn vragen mbt de belangrijkheid van verkeersborden, verkeerslichten. bv. je hoeft niet te stoppen bij een stopstreep als het licht op groen staat. wel stoppen als het licht op groen staat en de verkeersagent een stopgebaar maakt.
 
er is ook zo een vraag bij die er meestal wel voorkomt. Zo een gastje rijd netjes weg op een weg. Knipperlichten aan etc. Alles ziet er goed uit en ze vragen of je zo mag wegrijden.

Waar je wel moet op letten is een ketting die over de Nummerbord hangt(Is nog goed te lezen maar het magt dus niet.) Ze hebben mij met die genaaid met de #1 probeerslag van de Theory examen. Verder is alles gewoon logiesch na denken.
 
ook instinkers zijn vragen mbt de belangrijkheid van verkeersborden, verkeerslichten. bv. je hoeft niet te stoppen bij een stopstreep als het licht op groen staat. wel stoppen als het licht op groen staat en de verkeersagent een stopgebaar maakt.


Uhm politie die het verkeer regeld gaat altijd voor verkeerstekens/stoplichten
 
er is ook zo een vraag bij die er meestal wel voorkomt. Zo een gastje rijd netjes weg op een weg. Knipperlichten aan etc. Alles ziet er goed uit en ze vragen of je zo mag wegrijden.

Waar je wel moet op letten is een ketting die over de Nummerbord hangt(Is nog goed te lezen maar het magt dus niet.) Ze hebben mij met die genaaid met de #1 probeerslag van de Theory examen. Verder is alles gewoon logiesch na denken.
volgens mij is dit instinker nummer 1 :r , mijn vader ging hier ook mee de mist in...,dat was dan ook de enige die hij fout had. Ik heb hem zelf btw niet op het theorie examen gehad.
 
hey, hier zit je dus.., kon je al niet vinden..

seems fun?? is fun !!

gewoon ff goed leren, dan haal je theorie wel ;)
 
Bedankt voor de tips, ik zal vanavond nog ff alles leren en dan morgen na een duo- :] -les met M-joy het theorieexamen!
 
Wat ik een heel gemene vind: plaatje met een wegrijdende stadsbus, binnen de bebouwde kom. Vraag: moet u de bus voor laten gaan? Ja natuurlijk. Nee dus, want de bus geeft geen richting aan |( Pfft... 't is toch een knipperlicht...
En oja, ook touringcars hebben voorrang bij het wegrijden binnen de bebouwde kom (mits ze hun knipperlicht gebruiken...)
 
U bent geslaagd!
Uit een aantal vragen die ik heb gehad zou je zeggen bij vraag 2 dat het nee is. Het zijn ZO'N miereneukers dat ze goed kunnen zeggen: je rijd op een 80km weg, over 10m pas op een autsnelweg, dus NU mag je nog geen 120 :z :Z

Ik had er tijdens het (autotheorie) oefenen zo een: file, je rijd op de meest rechterstrook, links van je auto's, rechts van je de (lege) vluchtstrook.
Vraag: Je wilt hier rechts inhalen. Mag dat?
Ik denk: Hmm, inhalen doe je de auto voor je, dus dan moet je over de vluchtstrook? da mag nooit, dus ik vul nee in...
Maar die miereneukers bedoelen dus dat je gewoon lam achter je voorganger aan blijft rijden en dat je rij toevallig sneller rijd dan de linkerrij. :z :Z

Leuke instinkertjes...
 
hiero ff een verslagje van gisteren,

Ik heb s'ochtends eerst een duoles :] gehad met M-Joy. Was errug leuk! We hadden elkaar eerst een beetje zitten uitdagen omtrent wie het snelst de snelweg op zou rijden e.d., en eenmaal op de snelweg reed 'mijn' CB500 niet sneller dan 110, terwijl M-Joy in de spiegel keek zo van; waar blijft ie nou.. Chicken! Ik ergere mij dus stevig, waarop ik het gas wat terug draaide en de motor een immense trekkracht vertoonde en ik haar weer bij hield. Bleek dus dat ik de motor half verzoop in mijn gretigheid :9

Vervolgens ging ik naar de gemeente om mij te laten inschrijven aangezien ik pas verhuid was en voor een uittreksel. Toen ik eenmaal aan de beurt was ( :Z ...) vertelde de baliemedewerker mij vrolijk dat het over 5(!!!) dagen geregeld was. Stel je voor dat ik bijvoorbeeld niet in de andere gemeente gewoond heb |( . Ik gelijk met de handen in het haar, want ik moest zo mijn theorie doen! Gevolg is dus dat ik mijn motortheorie niet heb kunnen maken en ik een dag heb vrijgenomen voor niks! :X Gemeentehuizen en vlot+efficient werken gaat kennelijk niet samen. :(

Nou ja.. bijna voor nix vrijgenomen dan. De duoles en het lekkere weer maakten veel goed! opnieuw plannen dan maar! Haalt M-Joy waarschijnlijk toch eerder haar motorrijbewijs dan ik :}
 
Ik heb s'ochtends eerst een duoles :] gehad met M-Joy. Was errug leuk! We hadden elkaar eerst een beetje zitten uitdagen omtrent wie het snelst de snelweg op zou rijden e.d., en eenmaal op de snelweg reed 'mijn' CB500 niet sneller dan 110, terwijl M-Joy in de spiegel keek zo van; waar blijft ie nou.. Chicken! Ik ergere mij dus stevig, waarop ik het gas wat terug draaide en de motor een immense trekkracht vertoonde en ik haar weer bij hield. Bleek dus dat ik de motor half verzoop in mijn gretigheid :9

haha.., jaja.., je bent gewoon dik achtergelaten door een 'meisje', niks niet het ligt aan de motor ;) en bij houden?? ja toen we de afrit op moesten... :9
maar ik vond het wel superleuk hoor.. en heb al weer zin in de volgende les samen :]
hey, jammer van je theorie.., moet maar snel weer een afspraak maken met het cbr!! en natuurlijk wel in één keer halen hè...
groetjes :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan