Hi8 geschikt?

Kawaroen

MF veteraan
8 apr 2002
2.350
0
Ik heb een Hi8 videocamera en heb er een maandje geleden een filmpje mee gemaakt terwijl de camera op de tank vastgetaped zat met een piepschuimblokje eronder.

Nou had ik toch wel last van trillingen en vervormd beeld. Wat ik hier zo op MF heb gezien, hebben ze allemaal een DV camera gebruikt voor filmpjes.

Nou mijn vragen:
- heeft iemand ervaring met motorfilmpjes met een Hi8?
- Hi8 gewoon niet geschikt?
- Of gewoon meer dempingsmateriaal gebruiken?
 
Ik heb een Hi8 videocamera en heb er een maandje geleden een filmpje mee gemaakt terwijl de camera op de tank vastgetaped zat met een piepschuimblokje eronder.

Nou had ik toch wel last van trillingen en vervormd beeld. Wat ik hier zo op MF heb gezien, hebben ze allemaal een DV camera gebruikt voor filmpjes.

Nou mijn vragen:
- heeft iemand ervaring met motorfilmpjes met een Hi8?
- Hi8 gewoon niet geschikt?
- Of gewoon meer dempingsmateriaal gebruiken?

Gewoon op zo minmogelijk inzoemen (wide )
Op sport zetten
En auto focus vast

Netjes op de tank plakken/spannen TUSSEN schuimrubber
FF testen voor het beste beeld en gaan
Ik heb gefilmt tot 270 km pu en top
Met een simpel 8 mm cameratje
 
Ik heb een Hi8 videocamera en heb er een maandje geleden een filmpje mee gemaakt terwijl de camera op de tank vastgetaped zat met een piepschuimblokje eronder.

Nou had ik toch wel last van trillingen en vervormd beeld. Wat ik hier zo op MF heb gezien, hebben ze allemaal een DV camera gebruikt voor filmpjes.
Ging toch goed? Er was idd wel wat vervorming te zien maar ik vond het echt reuze meevallen, vond het prima beeld.
 
Piepschuim heb je niets aan voor dit doel. Het dempt veeeeel te weinig. Je moet iets hebben waardoor er een veerweg van een paar centimeter ontstaat. Alle kleinere trillingen zorgen namelijk voor die vervorming, die uiteindelijk je camera zal slopen.
Je kan even zoeken naar overige topics waarin dit al eerder beschreven is.
 
Ik heb gezocht op "camera" en daarvan alle topics bekeken. Ik zag wel nog een foto van een dubbelgevouwen spijkerbroek op de tank en daarop een camera met daaroverheen zo'n elastisch net. Lijkt me ook niet echt een veerweeg van enkele centimeters. Wat voor dempingsmateriaal stel je dan voor???
 
Klopt, en ik heb niet gezegd dat ik problemen had met scherp stellen dus waarom heb jij het dan over de focus :?

Hé frustie, ik probeer alleen goede raad te geven. Enne waarom zou die focus niet van slag kunnen raken tijdens scherpstellen, zodat het beeld vervormt?

Bach (van Bach DV Productions) vertelde dit tijdens de CRT. Volgens hem draait tijdens scherpstellen de lens in het huis. Door trillingen kan deze dan te ver doordraaien en gaat het beeld vervormen. Als je de focus niet vastzet kan door de schokken het mechanisme voor scherpstellen kapot gaan. Toch jammer van je camera.
 
Goede tip Joris. Daar ga ik ook maar ff mee experimenteren denk ik. Ben alleen bang dat mijn onze camera de focus zo soepel draait dat 'ie juist door de trillingen zal verdraaien. Hmm, test!
 
Terug
Bovenaan Onderaan