Hier moet je zijn voor deel 2 van de Honda CBR1000F clan!

Status
Niet open voor verdere reacties.

rookie_rm

MF veteraan
Donateur
5 feb 2007
5.078
17
Eibergen
Some say: "Red Ones are Faster"
and some say: "They never break down"
All we know it's the Honda CBR1000F!!



*O* Het gezellige Honda CBR1000F Topic Deel 2: *O*
:Y "Hier Moet je Zijn!" :Y




558734556_6_7YiE.jpeg





Zonder deel 1 geen deel 2! Dus Hans_CBR bedankt voor deel 1! :}

Deel 1: Honda CBR1000F rijders verenigt u!!!
Deel 2: ....





[me]Meetings[/me]


Honda CBR1000F Meet & Greet





[me]Wetenswaardigheden over de CBR1000F[/me]


Honda CBR1000F

Manufacturer: Honda
Also called: Hurricane
Production: 1987-1999
Successor: CBR1100XX


Launched in 1987 the Honda CBR1000F Hurricane instantly gained attention from the worlds bike media for its massive amounts of fairing usage and at the time, high powered sport touring capabilities. Powered by the well proven liquid cooled, DOHC, 998cc, 16 valve four cylinder, it crossed the 130bhp barrier and was capable of 260km/h in the right conditions.


History

Manufactured from 1987 to late 1999 the Hurricane went through only 3 major revisions.

1989: The bike received a cosmetic makeover with a complete redesign of the front fairing, improvements to the bikes front suspension, larger tyres were added to help cope with the bikes heavy weight and to accommodate radial tyres, improvements were also added to the bikes cam chain tensioner in an attempt to remove the annoying cam chain rattle some riders had reported, the 1989 model also had its power slightly increased to around 135bhp and the model gained a few kg in weight.

1992: Again the bike was overhauled in the looks department with a more streamlined and modern looking bodywork added, the biggest change was the introduction of DCBS. Honda's Dual Combined Brake System. The DCBS system was introduced to assist rider braking where the front brake lever operates the front calipers but also proportionally applies the rear brake, while using the rear brake will engage one front caliper. Some riders received it as a blessing and a curse. Many enjoyed the improved braking and the reduction of rear brake lockup under hard usage while others criticized it for making the bike unpredictable if the brakes needed to be applied in a corner. Since then DCBS has evolved into a very popular addition to many Honda touring motorcycles. No major changes occurred after 1992. The bikes colour range was updated every year and a touring model was briefly launched that offered a larger screen and hard panniers.


Chassis

The CBR is large heavy bike weighing in at 235kg (1992 model and onwards). The seat is 780mm high and the wheelbase is 1505mm. The engine is housed in a steel box section perimeter frame, air-assisted 41mm telescopic front forks and an adjustable monoshock at the rear. The front brakes are twin 296mm discs using three piston Nissin calipers, the rear is a single 256mm disc, and DCBS are used on all models after 1992.


Engine

The CBR's engine went largely unchanged throughout its history. It uses the standard Honda inline four cylinder 998cc, 4 stroke, DOHC, 16 valve, liquid cooled power plant. Running 4x 38mm CV carburetors and a bore and stroke of 77 x 53.6mm. It produced 130bhp at 8600rpm and 8.36 kg-m of torque at 6500rpm. The engine is often regarded as been 'bomb proof' having an excellent reliability record even with heavy use. Some bikes have seen over 200,000k with no major work done. The 6-speed gearbox is a little clunky and does not improve with age but has no known faults. The CBR's hydraulic clutch also lasts a lot longer than similar sized bikes. The fuel tank is 21 litres in capacity including reserve.


Touring

On the open road the CBR is regarded as an outstanding touring bike with excellent wind protection. Its large seat is comfortable and the pillion has a grab rail and easily accessed foot pegs.

Fast touring is what it excels at but the engine can become thirsty once the 6000rpm line is crossed. At slow speeds the bike can be a handful and it does feel a bit top heavy, the engine also does not like sitting in traffic for extended periods. There is no storage space under the seat.


Discontinued

The 'Hurricane' name was officially dropped from the line in 1989 however the bike was never given a replacement name so it was often still referred to by its original title. The model was discontinued in the USA from 1996 as the CBR1100XX was released but the bike continued to sell in Asia and Europe until Honda finally ended its run in late 1999.
BRON: WIKIPEDIA



Werkplaatshandboek (Engelse Versie)





[me]Linkies[/me]






[me]Man and Machine[/me]


alex-tour
Als het doorgaat is het een cbr 1000f van 89, met 37000 op de teller :9
full


Blok
Ik ben zo easy hé.... ;)
8.jpg


Bochtenkoning
Zit toch al een hele tijd op MF maar dit topic heb ik helemaal gemist (schande, foei) Snel ff inhalen dan... O-)

FF voorstellen is wel handig lijkt me,
:W Ben Teun, uit Oss, rijd een CBR1000F uit ' 93 (met DCBS). Heb hiervoor een CBR1000F uit ' 89 gehad. Allebei hele fijne fietsen en ben er dan ook een beetje verzot op
557595008_5f53c04527_o.jpg


Brannie
Even voorstellen,

Een nieuw CBR 1000F fan, heb jaren kawa gereden maar wil nu niets anders meer.

Heb laatst een Honda CBR 1000F uit '95 aangeschaft met 20.000km op de teller.

Brannie
full


Chase_this
Beste CBR 1000 F’ers,

-Ze is mooi.
-Ik ben niet de kleinste ( een kleine 2 meter ), motor ook niet de kleinste :) .
-Ik wil er woon/werk op doen( misschien niet de meest ideale motor voor? ) maar ook lange afstanden ( Frankrijk, Italië, Spanje… ).
-Past redelijk binnen budget.
-Gaat nooit stuk ;) .

O ja,
-Ze is mooooooooooooooi *D .
full


daddyphilipsen
Hallo Allemaal
Ik gebruik hem om te knallen op legale streetraces.
Gewoon ff de 402 meter sprint afleggen vanuit stilstand.
Beste tyd tot nu toe 12,3seconden met een eindsnelheid van 172km/u.
Ik ga volgende week de CBR weer gereed maken voor het nieuwe seizoen.
Oja en het blijft mooi om eerst voordat ik start een hele vette burnout te doen gewoon ff lekker rubber oproken geweldig.
Motorgroet vanuit Nw Weerdinge (Emmen)
full


de beek
geluid viper uitlaat YouTube
full


DirkJan73
Zoo nou eindelijk even een fotootje van "My First Honda"... Natuurlijk is dit zijn goede kant :)
full


enough
Goedemiddag allemaal! Ik ga me effe voorstellen! Ik ben william uit almere:-) heb 2 paasdag een proefrit gemaakt op een cbr1000f uit 1990, en heb hem gelijk gekocht!:-) aanstaande woensdag kan ik heb ophalen dus nog geen foto's! Enige nadeel misschien is dat het mijn eerste motor is! Zal wel effe wennen worden van een lesmotor naar een 1000cc :-) maar kan niet wachten tot t woensdag is!
cheerlie-bonk.gif


evol
Mijn CBR wordt binnenkort weer uit zijn winterslaap gewekt. Staat nu nog warm en droog bij mijn schoonouders:

1989 SC24, > 100.000 op de teller maar still going strong :)
Is mijn 1e motor overigens na t behalen van mijn papiertje vorig jaar mei.

Zit wel na te denken over een opvolger...Guzzi Sport 1100 misschien. Heel anders, maar o zo mooi!!! niet doen! :X
zij1.jpg


Hans_CBR
Wat bedoel je met sc24 (staat bij mij ook op het kenteken). Ook de mijne is DCBS maar eerste toelating (kenteken) is 1994. Mijn motor praatte vroeger overigens Duits (kommt aus Deutschland)
Wordt het niet eens tijd om nog eens te proberen een CBR 1000 F topic te openen, of is dat er al?
full


Hans-cbr1000
Ha
Vandaag eindelijk weer de brommert uitgelaten, alle losgemaakte onderdelen eerst nagelopen. Of ik niets vergeten was aan te draaien. :9
Het rijdt weer als een speer. Ik weet niet wie er laatst vroeg naar iridium bougies, maar ik kan je nuy vertellen dat deze goed werken, weet niet of ze beter zijn maar ze schijnen wel langer mee te gaan.
ae70e79c531eb032e0f9ae83f1b60e8b


jailbird1970
net als motormuis rij ik op zo'n supermooie roodwitte cbr ...
full



Jetjock
Zal me dan ook maar eens voorstellen *D want kom hier vaak voorbij om te lezen.

Al een paar jaar in bezit van een '91 1000F. Veel plezier van want tis een veelzijdige motor.
Verder denk ik dat ik bij de buitenlui hoor hier, woon in de Walloonse Ardennen. Beetje ver van de speeltuinen in Nederland maar dicht bij La Roche 8-) .
cbropstbernard.jpg


kaydecop
heb de marktplaats foto maar ff neergezet, want ik wou hem jullie niet onthouden!

Oh, en kaydecop komt van m'n vrienden... me pa is agent, naam snel gemaakt dan he...
cbr1000f.jpg


kimkognito
Gisteren een proefrit gemaakt op een CBR1000F Dual uit 1994. Was helemaal super, zo lekker om wat vermogen onderin te hebben. de wegligging vind ik ook erg fijn. Feitelijk ben ik gewoon verkocht :-)
Gr, Kim
full


Klepstotertje
Klepstoter is back.....2e paasdag gaat ie weer uit het vet. :]


Yessssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssss
:W
cbr_1000f_4.jpg


Korgiur
Vrees niet hoor, een poser ben ik niet ;)
img2081l.jpg


largo-74
2.02 is geen ideale lengte om motor te rijden, maar een cbr 1000f is wel 1 van de ruimste fietsen voor mij. Een collega van mij zit met z'n 1.94 op een fireblade, dat is toch een stuk krapper.18 jaar geleden was ik ook 2.02 meter een reed ik op een honda mb5 en later mb8. da's pas krap.
Ik heb rijles op een cb 500, ook niet echt ideaal.
full


Liban
Hi mensen,
Een verse hier erbij! Ik was aan t snuffelen en kwam dit "hoekje" tegen.
Ik rijd een CBR uit '95 ik heb er een laser onder hangen.Zeg maar een 4-2- 1laser
full


MarkCBR
Hé, ik hier?

De CBR 1000F is eerst in '87 (?) uitgebracht onder de type-code SC21. Vanaf '89 werd het na de eerste grote verbouwing SC24 en de laatste versie met DCBS (vanaf '94) heet óók weer SC24. Waarom dan geen andere code voor de DCBS? Geen idee. In Frankrijk is de SC24 trouwens als SC25 verkocht. Rare jongens, die Fransen....

Mijn motor (SC24, '95) is op andere vorkveren en kleinere achterknippers na helemaal origineel. En als ik mezelf en m'n motor echt ga uitlaten (vakantietripjes), dan gaat het Givi-kofferrek er ook op.
full


MaxDownforce
Hoi allemaal,
Ik ben een tijd niet op MF geweest, en zie tot mijn verrassing opeens dit topic!
Wat leuk, allemaal CBR1000F enthousiastelingen!
Heerlijk om al die verhalen te lezen, ik sluit me helemaal erbij aan. Wat een wereldfiets!
Ik heb de mijne (1996) nu 4 jaar, 58000 km op de teller, waarvan de meeste van mij natuurlijk.
full


M-j&co
Nou toe maar dikke poserpic dan ;)
img32.jpg


pieterklaas
streetfighter? nakedBike? cafeRacer?
full


rookie_rm
Sinds de kerstdagen van 2006 ben ik in het bezit van een Honda CBR1000F (wat moet ik anders hier?!), met wat krassen op de rechterkuip en rechterspiegel (in alle opwinding rondom de aankoop en de testrit niet eens gezien). Een goeie 50k op de teller ook nog. Dat maakt trouwens wel een beetje van de ervaring goed die ik nog mis. 't was overigens liefde op het eerste gezicht tussen mij en de 1000F, en liefde maakt blind dan krijg je dat.

Ik kom trouwens uit het Oosten des lands, een trotse Achterhoeker behept met alle voor(oor)delen

Groet,

Ryan
full


rosiboba
Ge upload????? dat is voor mij al zwahilie!

laat die foto maar zitten! hij is mooi geloof me.

1996 Rood / wit / blauw. 48000 km
full


scheurbeesje
kijk em nou lief zitten te wachten op me..... hij zei net nog tegen me; tim, tim, help ik sta hier stof te happen, ga es rijden met me, straks schiet ik wortel en kan ik nooit meer weg!!
full


SoloMotard
wat moet je eigenlijk doen om in het openingspost te geraken?
full


VoeRR
Ik wilde gister een stukje gaan toeren. Motorpakje aan, schijfremslot er af, sleutel in het contact, choke er op, startknopje indrukken.....huhuhuhuhuhuhuhuh.....huhuhuhuhuhuh. DAMN dacht ik het zal toch niet! Net mijn 600 ingeruild omdat ie nooit wilde starten, wat heb ik nou weer gekocht. Nog een keer: huhuhuhuhuhuh GVD! :( Mijn vriendin staat ondertussen mee te kijken en ziet me bezig. Hé zegt ze, waar is die rooie knop op je stuur eigenlijk voor? Ja dat is de...o wacht ff...KLIK...VROEMMMM :$
full


Wet_Piston
Ik ben toevallig eigenaar van een CBR 1000f "94 geworden..

ook me eerste motor, rijd heerlijk, remt super, bochten gaan ook relaxt, ziet er ook nog eens top uit..

moet zeggen ben echt erg tevreden ermee, echter heb ik meer moeite met die rechterhand... het wil gewoon ook voooruit...
272550091_5_zJzr.jpeg







[me]Uit het oog verloren[/me] (maar niet uit het hart ;) )


hilnanne, Motormuis, Frits CBR1000F, Mavtri, Roobbie, frank_b, entonox, cberretjuh, ascodan, BigBouko, chris74, Alias, master76, Big-Ap, Cadcatz, UlbeH, 71Carlo, Fredin, CBRien, Steven CBR 1000F, Maxim7s, CBR_Bassie, Ries IV, Toon1, marcelcbr, gsxr/cbr1000paul, cbroswinkel, steven123, ®icha®d, teath, Rimasa, Simon B., Bat(biker)man, d,n sjeele, Flyknoet, heidekamp, igg,Jaber, Night010, Cyber--,Medusa, Richke, schwing 28, zerotec, Misteryamaha, VFAndre, posthuma, golliwog, @3@@N, motormuizz, georgette79, caruso, bruijnhd, dyka, Storm44, suikerman, Boelem rijdt cbr1000f, boeme, paulcbr1000f, Astonor, Jrenken, Jelluh, RoyMcNard, Noll, lekkerlanglekker, noll2005, oudebreuilr, Manus-3000, Marcbr, CBRpeet, Kuucke, Ice Dragon, Sirka, TheFly, Kapitein Haeck, Lakki, jasper_warmerdam, beempje, Ronald73, baukejuinen, Jose1963, Markkou, Smook, RoLoo, Rebel007, donker, jailbird1970, wummes, rocksteady, 90CBR1000F


Sta je onterecht in dit lijstje :? Dan had je vaker moeten posten! ;) _O-
Meldt het even en je komt in de 'Masterclass' te staan :Y





img7.jpg

full




:W Veel Plezier :W
 
Laatst bewerkt:
Hij heb wel een beetje moeite met laaien of valt het mee bij jullie? What the hell, wordt wel beter als we een pagina opschuiven *O*
 
He Rookie zie nu dat jou motord wel erg op de mijne lijkt! ( En andersom ook!!! )
En ook allebei uit het oosten des lands! Wat een toevalligheden !
 
He Rookie zie nu dat jou motord wel erg op de mijne lijkt! ( En andersom ook!!! )
En ook allebei uit het oosten des lands! Wat een toevalligheden !

Ik heb die lasers van jou nog niet horen brullen in de omgeving... *D Mag ik vragen waar je vandaan komt? (kan ik een beetje rekening houden met de windrichting de volgende keer ;) )
 
Hé Liban!

Als je dit leest (en dat doe je ;) ) Zet ff je Persoonlijke Berichten optie aan! Onder http://www.motor-forum.nl/forum/preferences (<-- klik) "Privé Berichten toestaan" aanvinken :Y

Kunnen we het achter de schermen eens over die muiters hier hebben })

Geintje, is makkelijk voor de 19e namelijk. Kunnen we even onze telefoonnummers uitwisselen mocht er iets niet volgens planning gaan. Als jij je contactgegevens aan Mark (Chase_this) doorgeeft, krijg je van hem een lijstje met al onze gegevens (zonder dat iemand het ziet!)

Als je het niet snapt moet je het maar zeggen.
 
Goedemorgen allen ..

ik ga straks als ik weer wakker wordt de OP goed lezen .. heb nu een lamme hand van het scrollen ..

heb ik nergens een foto van me bike hier staan ??/
of vond je hem gewoon te mooi ...

naja nog even een poser pic... :P
243865966_5_OfaO.jpeg



truste...
 
Wát een openingspost! :):):) Hulde!

En bedankt voor de link naar het werkplaatshandboek.
Ik ben helemaal geen sleutelaar, maar lekker om erbij te hebben, wie weet ga ik nu meer zelf doen.

Wauw, deel 2 van een echt cbr1000f topic. Zie je wel: Die fietsen zijn nog springlevend!
 
Wát een openingspost! :):):) Hulde!

En bedankt voor de link naar het werkplaatshandboek.
Ik ben helemaal geen sleutelaar, maar lekker om erbij te hebben, wie weet ga ik nu meer zelf doen.

Wauw, deel 2 van een echt cbr1000f topic. Zie je wel: Die fietsen zijn nog springlevend!
Is wel een hoop slap geouwehoer voor nodig hoor. Moet je de laatste 3 pagina's zien van het eerste deel.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan