High end Goretex kleding Revit Dominator GTX

De versie 3 is nu uit die heb ik dus ook. verwarmd vest lees ik welk merk en hoe bevalt het.
 
Ik heb een gerbing. Bevalt goed maar is wat dik. Warm n safe schijnt ook goed te zijn en is wat soepeler. Heb er ook verwarmde handschoenen bij van gerbing die kun je aan het vest koppelen.
Voor mij is de gerbing heel fijn omdat ik die met een accu ook los kan dragen als ik in een koel of vrieshuis rondloop.
En als het echt koud is hang ik er nog een verwarmde broek aan.
 
Heb een Revit Balaclava GTX helmmuts die gaat over de jaskraag heen en regent niet in.
De hierboven genoemde pakken hebben toch niet een goretex buitenlaag die je weg kan laten als een goretex regenpak? Zoals de modul EVO?

En zijn er andere merken die dat principe hebben?
 
Nee, de goretex laag zit vast in het pak en dat vind ik juist erg prettig omdat het pak veel minder water opneemt. Ik hoef ook nooit te goochelen om snel de binnenvoering er in te doen als het gaat regenen. Ik hoef hooguit de ritsen van de ventilatie dicht te doen.
 
Ik lees hierboven Rukka en Stadler. Prima motor-kleding! :t
Tja, als de centjes echt geen rol spelen dan is kiezen niet zo moeilijk. Maar zoals vaak heeft kwaliteit z'n prijs.

Ik ben zoals ze wel eens noemen een mooi-weer-rijder en niet een WW-rijder. Bij regen ben ik daarom altijd vlot weer thuis.
En als dan toch een keer regen dan maar het regenpak erbij. Da's mss 2-3x per jaar..................:r

Maar al zou ik het allerduurste motorpak hebben met gouden ritsen, dat maakt het motorrijden in de regen nog niet leuk!
 
Laatst bewerkt:
Maar wel efficiënt. Ik rij veel in de spits en dan heb je met regen de meeste tijdwinst. Helemaal als je lange stukken moet.
Maar met mooi weer is het wel veel leuker ja.
 
Je moet wel elke dag rijden, om alle momenten dat het droog is ook mee te pakken hé.
Ik heb nu voor het eerst een laminaat jas en ik wil nooit meer een jas die water opneemt.
Scott distinct, niet perfect waterdicht op ritsen en naden maar genoeg voor de meeste (bijna alle)buien.
Zou nog steeds graag van iemand horen die een Stadler modul EVO of een Touratech companero voor WW gebruikt.
<iframe width="560" height="315" src="
" frameborder="0" allow="accelerometer; autoplay; encrypted-media; gyroscope; picture-in-picture" allowfullscreen></iframe>
 
Laatst bewerkt:
Die modul evo is inderdaad zeer interessant. Zomer en winterpak ineen. Helaas gaat mijn jas nog heel lang mee....
 
Oke nu begrijp ik je wc eend verhaal. het klopt dat de importeur het uitgelegd heeft wat het verschil was wat zij doen top van de concurrent.

Maar wel op een manier gezonde manier . al vind ik dit eens het belangrijkste. Zijn moeten met een marge doen doen iets anders is dan uit de lage loonland.

Die argument incl lange garantie geeft mij een goed gevoel..

Maar goed ben totaal leek op textiel pak altijd leer gereden. ik ben ben benieuwd hoe het gaat bevallen .

En de stormkraag die heb ik er ook bij genomen. voordeel van dit pak is dat als het regent niet zwaar word en dat je onder in je koffer moet graaien naar je goretex.

Er is nu wel erg veel keus voor iedereen.
 
Dus ik ben voor Stadler gegaan die word tenminste nog in Europa gemaakt en uiteindelijk was ik net zo veel kwijt .

Nu is het zo met het "made in Europe" label dat als alles in China gemaakt kan worden, en als de knoop aan de voering in Europa erin genaaid wordt, de leverancier "Made in Europe" erop mag zetten. Dus laat je daar vooral niet door afleiden.
Daarnaast is een sweatshop in Romenië nu ook niet echt beter dan China (op transport na), en dat is meestal wat Europa betekent in de labels. Anders stond er namelijk met grote letters Germany of Italy om maar wat te noemen.
 
Stadler word in europa geproduceerd en dat vind ik erg belangrijk dus made in klopt hier wel.

Als je iets meer weet over Stadler dan weet je dat de productie in europa en niet china plaats vind zoek maar op.
 
Laatst bewerkt:
Oke nu begrijp ik je wc eend verhaal. het klopt dat de importeur het uitgelegd heeft wat het verschil was wat zij doen top van de concurrent.

Maar wel op een manier gezonde manier . al vind ik dit eens het belangrijkste. Zijn moeten met een marge doen doen iets anders is dan uit de lage loonland.

Die argument incl lange garantie geeft mij een goed gevoel..

Maar goed ben totaal leek op textiel pak altijd leer gereden. ik ben ben benieuwd hoe het gaat bevallen .

En de stormkraag die heb ik er ook bij genomen. voordeel van dit pak is dat als het regent niet zwaar word en dat je onder in je koffer moet graaien naar je goretex.

Er is nu wel erg veel keus voor iedereen.
Kun je nog eens een keer een update geven over je Stadler motorpak, hoe het nu bevalt?
Het begint weer een beetje weer te worden om na te denken over een nieuwe jas.
 
Ik kan je het alleen maar aanbevelen.

Voor mij vriendin heeft een Stadlerjas al jaren en nog steeds netjes en goed.
We hebben voor haar naar een broek gekeken en zijn vond de Revit PANTALON POSEIDON 2 GT erg mooi , maar waarom omdat zij net toevallig een lengte maat hadden( Heeft stadler ook) ( bij een motorzaak wezen rond neuzen)
Toch vertrouwen in het Product en gekocht.

En nu ja hoor spijt verdomme hadden we het maar niet gedaan het zwarte stof bij de benen begint te vilten. al weer een mis koop.

Goed en Stadler haar jas geeft geen krimp en mijn pak super er mankeert helemaal niks nada nopes aan bevalt ontzetten goed.
Ik kan alleen maar zeggen geef nu wat meer uit ben je later een stuk goedkoper en tevreden uit.
De garantie van stadler kan niemand aan tippen , ook dat krijg je erbij.
Uiteindelijk ben je met dit merk het goedkoopste uit. klinkt raar maar duurkoop is goedkoop.

Ik ben de prut wat je tegenwoordig tegen komt helemaal zat spaar wel wat langer voor mijn spullen en dan heb ik ook wat.
mocht je nog specifieke vragen hebben vraag gerust.
 
Ik heb een IXS Clermont Jas (al wat ouder model) maar wel Goretex Laminaat.... (Destijds toen ik 'm kocht van iets in de 800 afgeprijst naar rond de 300)
Die heeft mij al een aantal jaar goed droog gehouden, de 2 ritsen op de armen zijn in de zomer amper genoeg om te koelen
Sterker nog, de 2 ritsen op de rug laat ik vaak dicht zodat de lucht die binnen komt de jas doet opbollen en wat meer verkoeling geeft dan dat de lucht er zo doorheen trekt.
Hij zit echter zelfs in de warme zomer lekkerder dan m'n Macna.... waarbij ik het middenstuk kan uit ritsen om een compleet mesh paneel open te leggen...

Daarnaast heb ik een (zwarte) Poseidon 2 broek... deze uiteindelijk gekocht omdat mijn 2 goedkopere broeken met liner steeds gingen lekken...
De 2 flappen vangen net wel/net niet genoeg wind om te koelen...
De broek nu al bijna 2 jaar (dagelijks) in gebruik en weinig tot geen slijtage te ontdekken. (binnenkant een labeltje waar wat stiksel van los laat).

Zou ik gear bij kopen dan wellicht een witte broek voor erbij, al heb ik het aan m'n benen niet zo gauw "te warm" i.t.t. m'n bovenlijf...
En dan wellicht eens de Poseidon 2 jas erbij proberen (of wat er dan ook op de markt is)...
De Dominator jas gaat mij net een stapje te ver door richting full-(offroad)-adventure... wat dat betreft zou een IXS Clermont variatie met ipv 2 borstzakken die ventilatie flappen welkom zijn....
 
Stadler word in europa geproduceerd en dat vind ik erg belangrijk dus made in klopt hier wel.

Als je iets meer weet over Stadler dan weet je dat de productie in europa en niet china plaats vind zoek maar op.

De productiefaciliteiten zijn in Aidenbach (42 m/v sterk) en Kroatië (30 m/v sterk). De productie in Kroatië zal vast niet daar zijn omdat het zulke lieve mensen zijn, maar omdat ze (net als in Azië) voor een appel en een ei werken.
 
Heb nu een Scott goretex laminaat jas zonder ventilatieritsen die toch goed koel blijft in de zomer, was het enige merk in een test wat dat duidelijk beter kon dan de rest.
Vind alleen de pasvorm maar zozo, en hij is lek (helft van het geld teruggekregen) daarom wil ik iets anders.
Ik trek dus nu een regenpak eroverheen en dat is eigenlijk nog niet zo een slecht principe.
Niets wat water opzuigt en je afkoeld, en als het warm is trek ik het regenpak uit.
Omdat het bijna nooit regent lijd die Goretex laag dus ook veel minder en gaat langer mee.
Maar het enige merk wat dat doet is dus Stadler?
 
Nee hoor. Laminaat goretex is het toverwoord. Dat doen meer merken. Stadler, rukka, Revit, dane.
Het is wel een duurdere techniek en stelt hogere eisen aan de afwerking.
 
Maar Stadler modul EVO of een Touratech companero zijn de enige die een los gore laminaat regenpak erover heen doen toch?
Zie het filmpje wat ik eerder postte.
Het binnenpak heeft dan alle bescherming maar geen regenlaag en is dus een echt doorwaaipak.
 
Maar Stadler modul EVO of een Touratech companero zijn de enige die een los gore laminaat regenpak erover heen doen toch?
Zie het filmpje wat ik eerder postte.
Het binnenpak heeft dan alle bescherming maar geen regenlaag en is dus een echt doorwaaipak.

Ik kan je advies geven om hier heen te gaan Home - Perier Motorsport bv

Dit heb ik ook gedaan ze hebben nagenoeg alle pasmaten liggen .
Hij ( ik) heb de eigenaar zelf gehad hij geeft je een heel gedegen adv en weet alles over de pakken maar dan ook alles.
Ze kunnen alle pakken laten zien wat de voor en nadelen zijn .

Ten eerste moet je zelf afvragen wat vind jij belangrijk aan een bepaalde type pak.

Voor mij is de eenvoud en gemak het aller belangrijkste. ik zie het niet zitten mocht er een bui aan komen de goretex uit de koffer te halen dan wel over je pak of onder je jas aan te trekken.
Verder wilde ik ook geen zwaar en nat pak dat zich vol zuigt.

Dus ben ik voor dit type gegaan Jacket SUPERVENT III PRO en ben daar heel happy mee.

Volgens mij ben je goed af daar naar toe te gaan. dit geeft je een goed inzicht wat jij wilt en wat bij jou past.

En het voordeel dat het hier in Europa gemaakt word. mocht je een reparatie nodig hebben dat gebeurt ook in de fabriek........ voor een heel redelijke prijs
Je weet dan zeker dat je pak goed blijft.
 
Nee hoor. Laminaat goretex is het toverwoord. Dat doen meer merken. Stadler, rukka, Revit, dane.
Het is wel een duurdere techniek en stelt hogere eisen aan de afwerking.
De manier hoe goretex bevestigd word is ook niet over het zelfde niet geheel onbelangrijk
 
Precies. Qua pak zij we het heel erg eens. Ik heb de supervent 1. Die doet het nog steeds goed. Eigenlijk is het enige nadeel aan het pak dat het heel lang mee gaat. Je hebt dan een slecht excuus om eens een nieuw pak te kopen.
Zo wil ik graag de broek met dat opzet stuk voor in de winter. Maar mijn huidige broek gaat nog zeker 5 jaar mee. Dan is de garantie op en waarschijnlijk leeft de broek nog veel langer.
 
Precies. Qua pak zij we het heel erg eens. Ik heb de supervent 1. Die doet het nog steeds goed. Eigenlijk is het enige nadeel aan het pak dat het heel lang mee gaat. Je hebt dan een slecht excuus om eens een nieuw pak te kopen.
Zo wil ik graag de broek met dat opzet stuk voor in de winter. Maar mijn huidige broek gaat nog zeker 5 jaar mee. Dan is de garantie op en waarschijnlijk leeft de broek nog veel langer.

Ik hoeft niet steeds iets nieuw om iets nieuws te kopen... dat laat ik wel aan de boulevard rijder over.
 
Terug
Bovenaan Onderaan