high mount ixil uitlaat?

drg

Rookie
14 aug 2004
6
0
Ieper
Ik las ergens dat de hoge dubbele ixil uitlaten zo heet worden dat een duo niet meer tot de mogelijkheden behoort...

Ik had me net zo'n ixil besteld, de titanium uitvoering en zou natuurlijk liever nog van tijd tot tijd iemand vervoeren zonder dat die persoon gebraden er vanaf komt...

Ging vragen bij dealer, die wistet ook niet meteen, dus belde hij naar de importeur.. Deze kon natuurlijk alleen maar goed praten, er zouden geen problemen zijn, maar een carbon zou minder warmte uitstralen..

Ik heb dan maar een carbon besteld ipv titanium..

Hier toevallig mensen met een dual high mount IXIL pijp op de moto? Of een ixil moto gezien met duo erop die niet aan het smelten was?
En is er eigenlijk veel verschil tussen carbon en titanium qua sound, duurzaamheid, e.d. ? Qua prijs stemmen ze ongeveer overeen, titanium is nog iets duurder zelfs...


Greetz en mercikes!
 
-10pk!

Serieus? Zijn dat uw eigen bevindingen of van horen zeggen? Wat ik gehoord had, was helemaal geen verlies, integendeel, lichte winst in het middengebied.. Heb daarvan ook vermogenscurve gezien..

Is wel voor op een suzuki sv650s, over welke moto gaat het bij u misschien?

thx
 
Dat bij de test in Moto73 de Ixil demper er slecht vanaf kwam is puur te danken
aan de dB killer die bij Ixil gebruikt wordt. De dempers zijn bedoelt als "race"
dempers, dus zonder gebruik te maken van een dB killer. de door Ixil gebruikte killers dempen uitermate goed, maar het nadeel daarvan is dat er (uiteraard)dan ook vermogensverlies optreedt.
Als je een Ixil demper of dempers, monteert en tevens het inlaattraject aanpast
zal je zien dat er vermogenswinst geboekt wordt :}
Als je de desbetreffende test er op na leest kun je lezen dat er maar weinig dempers echt vermogenswinst opleveren. Tegenwoordig zijn de fabrieksdempers zo goed dat er alleen winst te behalen valt als naast de demper ook de carburatie/injectie aangepast wordt d.m.v. bijv. een Dynojet/Factory kit of bij injectie een andere Eprom of Powercommander gemonteerd wordt 8-)

full
 
Dat bij de test in Moto73 de Ixil demper er slecht vanaf kwam is puur te danken
aan de dB killer die bij Ixil gebruikt wordt. De dempers zijn bedoelt als "race"
dempers, dus zonder gebruik te maken van een dB killer. de door Ixil gebruikte killers dempen uitermate goed, maar het nadeel daarvan is dat er (uiteraard)dan ook vermogensverlies optreedt.
Als je een Ixil demper of dempers, monteert en tevens het inlaattraject aanpast
zal je zien dat er vermogenswinst geboekt wordt :}
Als je de desbetreffende test er op na leest kun je lezen dat er maar weinig dempers echt vermogenswinst opleveren. Tegenwoordig zijn de fabrieksdempers zo goed dat er alleen winst te behalen valt als naast de demper ook de carburatie/injectie aangepast wordt d.m.v. bijv. een Dynojet/Factory kit of bij injectie een andere Eprom of Powercommander gemonteerd wordt 8-)

(Afbeelding)
laten we het gewicht ook niet vergeten ;)
 
k, thx!


Dus de dB killer moet er in elk geval uit?
En wat moet er precies gebeuren met het inlaattraject?
Bedoel je daarmee de plaats waar de lucht in de demper komt? :?

Greetz
 
wat voor een motor is het???
een vriend van me heeft een tl1000r met ixil high mount aan beide kanten en een andere vriend heeft een rsv mille met enkele high mount.
beide zijn ze wel tevreden en kunnen ook nog mensen achterop.
ik dacht juist dat die carbon dempers warmer worden, en dat je op een 2 cillinder op moet letten met carbon dempers omdat die wel eens zo warm worden dat het carbon smelt. :?

kan me vergissen hoor.....

succes ermee, gr Bb
 
het is een sv650s nieuw model,

ik had eerst titanium besteld, ook omdat ik gehoord had dat 2cil en carbon niet goed zijn, maar dat was enkel vroeger het geval heeft men mij verzekerd, nu is het alu met errond carbon, gaat niet meer stuk,

en over die temperatuur; zei mijn dealer dat carbon minder warmte uitstraalt net omdat het als isolatie fungeert, beter voor de duo dus volgens hem

daarom heb carbon dempers besteld ipv titanium... Ik weet ook niet over veel verschil is tussen carbon en titanium qua sound of prestaties? Weet iemand hier meer over te vertellen?

Thx
 
Terug
Bovenaan Onderaan