Highmount pipes zelf maken?

Highmount pipes?

  • Highmount staat een stuk beter

    Stemmen: 11 68,8%
  • Gewoon zo laten hoe die nu is

    Stemmen: 5 31,3%
  • Beide even mooi.

    Stemmen: 0 0,0%
  • kzie geen verschil ;-)

    Stemmen: 0 0,0%

  • Totaal aantal stemmers
    16

TerrorMax

MF veteraan
4 jan 2003
3.791
26
Enschede
full


Zit er over te denken om m'n max van highmount pipes te voorzien. Heb alvast een photsoepje gemaakt hoe het er ongv. uit kan zien.. (zie bovenste foto)

Zijn er mensen hier die daar ervaring mee hebben?
Hoe je die dingen het best zelf kan maken of een andere eenvoudige/goedkope oplossing. ;)
 
moet je even bij de cb1100r van "awol" kijken, die heeft zelf een uitlaat aangepast :)
 
jij snapt hem karsten :) als men vader het niet zitten zijn er ook veel colega's van hem die heel erg goed kunnen lassen 8-)

@ ivan, das vergis je je enorm in. probeer jij maar eens GOED tig lassen, met een elektrode bakken is niet zo moeilijk, maar tiggen is erg lastig, mij lukt het ook niet :(

Gr. Steven
 
Gewoon met een simpel electroden apparaat de zooi zelf in elkaar hechten, vervolgens laten aflassen...
voor een kratje bier en/of een paar cent kan er een hoop bij de kleinere bedrijfjes..


tjah ff kijken wie ik zo daarvoor kan vinden..

moet natuurlijk ook nog ff een manier vinden om een fatsoenlijke ophanging te maken voor de dempers.. niet dat die dempers zwaar zijn (wegen zowat nix :9 ) maar toch
 
jij snapt hem karsten :) als men vader het niet zitten zijn er ook veel colega's van hem die heel erg goed kunnen lassen 8-)

@ ivan, das vergis je je enorm in. probeer jij maar eens GOED tig lassen, met een elektrode bakken is niet zo moeilijk, maar tiggen is erg lastig, mij lukt het ook niet :(

Gr. Steven


ken wel iemand die in de verwarmingen zit, last ook regematig buizen enzo maar ik weet niet of die zich voor dit projectje erg geschikt kan maken...('k heb totaal geen verstand van lassen)
 
@ ivan, das vergis je je enorm in. probeer jij maar eens GOED tig lassen, met een elektrode bakken is niet zo moeilijk, maar tiggen is erg lastig, mij lukt het ook niet :(

bekijk het topic maar dan zie je wat ik bedoel. doel niet op de manier van lassen enkel op hoe en wat. hij heeft de uitlaat volgens mij overal doorgezaagd en weer gelast dusdanig dat het past. een highmount is toch alleen de pijp verlengen :?
 
daarom ;) ik moet bij men zed net achter de boechten beginnen (losse voorbochten), dat word helemaal een leuk uren vretend klusje ;) .

maar wie wat moois wil moet leiden.

Gr. Steven
 
Losse stukken pijp, en losse bochtstukjes....
Ik heb toendertijd alles zelf afgelast met de elektrode, maar doe dat nooooit weer.
Zoals GixxerFighter al zei: elektrisch hechten, en af laten lassen

full


SoeF!
 
Kan ik voor je regelen,heb wel rvs buis en tig lasserij.
Ik woon wel in het verre Friesland.
 
hejdiho,

als het kan ook met TIG hechten. das echt veeeeel netter meteen. deed het eerst ook met electrode hechten en dan op de zaak tig lassen, maar je bleef die rothechten zien.

vind altijd dat je gewoon moet lassen en er daarna niet meer aan moet slijpen. slijpen is verdoezelen. :Y

je kan natuurlijk ook een pijpie laten buigen bij bv startwin ofzo....kost alleen nogal wat. B|
 
ik heb gewoon waardering voor je werk jerry, ik leer nu zelf ook lassen. dan zie je gewoon in hoe moeilijk het is hoe makkelijk het ook lijkt. maarja voor mij geld jong geleerd oud gedaan :) .

kan jij ook frezen jerry ?

Gr. Steven
 
Terug
Bovenaan Onderaan