Highsider na dieselspoor..


Maar voordat je aanspraak kunt maken op het waarborgfonds eist het waarborgfonds dat je eerst probeert de wegbeheerder aansprakelijk te stellen. Als de wegbeheerder niet aansprakelijk kan worden gestelt neemt het waarborgfonds jouw zaak pas in behandeling.

M.a.w. je moet wel...

Overigens handelt je verzekering deze procedure af als je all-risk bent verzekerd.
 
maaruh hoe herken je dat diesel nou op het wegdek? en hoe zit het ook alweer: na regen is droog asfalt nog steeds glad of iets dergelijks :?

s4s

Je herkent het verrot moeilijk. Op droog wegdek helemaal, maar op nat wegdek zou je het iets kunnen zien glinsteren. Als je geluk hebt. En het is glad bij droog en bij nat weer... '(
 
maaruh hoe herken je dat diesel nou op het wegdek? en hoe zit het ook alweer: na regen is droog asfalt nog steeds glad of iets dergelijks :?

s4s
Bij droog wegdek is een dieselspoor meestal (beetje afhankelijk van het soort asfalt) herkenbaar als een wat donkerder spoor. Net alsof het asfalt daar nat is, terwijl de rest droog is. Bij nat weer gaat de diesel drijven op het water. Je kunt het dan herkennen aan de regenboogkleuren op het wegdek.

In beide gevallen is het vooral een kwestie van goed opletten, aangezien het best lastig te zien is.
 
Je hebt gelijk Orpheus. Probleem is alleen dat je bij een nat/opdrogend wegdek (als het niet meer regent) dus écht niets ziet.

Ik heb overigens het vermoeden dat bij hevige regenval de olie die in ZOAB is weggezakt, er gewoon weer uit komt drijven..... Dat kan verklaren waarom er bij mij een uur later al niets meer te zien was, die olie zakt gewoon weer weg.
 
sterkte, en wel straf dat die bestuurder gewoon doorrijdt.
Hier in België staan daar zware boetes op, om iemand die in nood is
niet te helpen.
En zelfs als je rechtstond kon je levensgevaarlijke verwondingen hebben;
schandalig gewoon.
Het zijn dezelfde mensen die je niet voorlaten in een file, die voordringen
bij de bakker,

Grrrr, ach , moest het even kwijt.

Suc6 met de herstellingen aan je motor en jezelf

In Nederland bestaan die boetes ook.


Sterkte Bjorn, is erg kloten van je bike. Hoop dat 't een beetje flot geregeld wordt met die verzekering. Ennuh, heb je de brug nog gehaald? Je kunt um nu wel goed gebruiken ?
 
Ik ben (uiteraard) niet all-risk verzekerd. Bouwjaar van de motor is 1990, en hij is alles behalve origineel.

De brug had ik al thuis liggen, kreeg hem gelukkig ook voor een zacht prijsje :)

Motor rijd overigens normaal (lijkt), en ik ben morgen dus ook gewoon aanwezig op de Megameeting. Alleen ziet het er een beetje stom uit met de te hoge risers ;)
 
B| omg wat een naaistreek in zon mooi bochtje diesel dumpe [doellozespeculatie] dan moet je wel een hekel aan motor rijders hebbe :( [/dlzspcltie]

maar wat betreft stoppen, ik kwam ooit eens iemand tegen met een gloedjenieuwe aprilia rs bromfiets die was gevallen maar die kon alleen maar schelden :Z dus ben ik maar doorgetuft :] op mn trouwe bromvlieg voelde me net zon ramptoerist man :X

suc6 ermee i like your canary bike :o
 
Laatst bewerkt:
Jeetje heftig man!!!
Wel goed dat de meeste dingen in orde waren voor de MM, je stuur was toch scheef?

Die wheelies mag je mij eens leren :P
Klasse hoor!!!!
 
damnz kut dat je gevallen bent maar weer blij dat je zelf nog heel bent!!!!!!!!!!!!!!!!!! wat een klootzak die kerel in die auto :( hoe kun je nou doorrijden als er net iemand is gevallen en op de grond ligt? wat een vieze klootzak ben je dan :( :( B|

Veel sterkte ermee iig! :)
 
hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahah
ahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha
hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahah
ahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha
hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha......
wat ben jij een stomme kneus, volgens mij heb je een bril nodig!!!
jij bent echt een sletje dat je de gemeente aansprakelijk stelt,
want jij kan gewoon niet rijden.
ze kunnen het geld beter bebruiken voor een school of gehandicapte zorg ofzo
maar jij gunt ze dat geld niet heh... egoïst

Wat een zieke klootzak is dat zeg :( :( goed dat je hem meteen gebanned hebt mod!! :9 zulke gasten hebben we natuurlijk nix aan. :r :r
 
bjorn:

t zal wel typisch een napo antwoord zijn...maar een highsider door diesel???
klinkt niet logisch he?

je voorwiel is het eerste wat die diesel raakt...diesel en asfalt is spekglad...dus je ligt instant op je gezicht...over het voorwiel...

een highsider...kan ALLEEN MAAR door te hard, te snel aan je gas gedraaid te hebben onder een te grote hellingshoek...anders kan een highsider NOOIT....

dus..ik vind het heel vervelend voor je dat je gevallen bent...dus wat dat aangaat beterschap voor jou en je motor....

maar diesel een highsider kan niet...noway...geloof ik niet...dus.. :)
 
Euh, jij weet NIET hoe ik een bocht door ga... Jij weet ook NIET hoe het spoor liep (dus of die precies op mijn lijn lag, of dat alleen mijn achterwiel eroverheen ging...)...

Achterwiel gleed weg over de diesel, pakte grip en gooit mij en de motor de andere kant op. Misschien heet dat in jouw ogen geen highsider maar dat is er iig gebeurd.

En de brandweerlieden hebben zeker ook teveel aan de brandblussers gesnoven dat ze die diesel zagen liggen :?

Loes: Op de MM (en nu nog steeds) zat er een ander stuur op en andere (te hoge..) klemmen.

 
klote man.

Ik zat vandaag ff te kijken, en mezelf af te vragen waarom iedereen zo zijn best doet om een plaatsje in napo`s asfaltkus-topic te krijgen.Het gaat geloof ik weer lekker de laatste dagen ;)
 
bjorn:

t zal wel typisch een napo antwoord zijn...maar een highsider door diesel???
klinkt niet logisch he?

je voorwiel is het eerste wat die diesel raakt...diesel en asfalt is spekglad...dus je ligt instant op je gezicht...over het voorwiel...

een highsider...kan ALLEEN MAAR door te hard, te snel aan je gas gedraaid te hebben onder een te grote hellingshoek...anders kan een highsider NOOIT....

dus..ik vind het heel vervelend voor je dat je gevallen bent...dus wat dat aangaat beterschap voor jou en je motor....

maar diesel een highsider kan niet...noway...geloof ik niet...dus.. :)

Napo heeft hier wel een punt :? Alleen met een tijden het heftig crossen met een SM volgen voor- en achterwiel niet dezelfde lijn.

Maarja ik ben er niet bij geweest en lul maar wat :z
 
Euh, jij weet NIET hoe ik een bocht door ga
nah..ik weet het wel...met de niet gepoetste kant boven....

... Jij weet ook NIET hoe het spoor liep (dus of die precies op mijn lijn lag, of dat alleen mijn achterwiel eroverheen ging...)...
dan ben jij werkelijk de eerste motorrijder waarbij het achterwiel eerst over iets heen rijdt dan het voorwiel.... |(

t zal weer een chips en cola topic worden...
maar hoe je het went of keert...je rost eerst ergens met je voorwiel overheen...

Achterwiel gleed weg over de diesel, pakte grip en gooit mij en de motor de andere kant op. Misschien heet dat in jouw ogen geen highsider maar dat is er iig gebeurd.
dat je een highsider hebt gehad das duidelijk...dat je achter ff geen grip had ook duidelijk...maar dat dit door diesel komt...en dat je voor nergens last van gehad hebt...t blijft mij een raadsel...

en sm rijden of cross...is op asfalt precies hetzelfde als een gixxer of r1 of wat dan ook...je gekozen rijlijn zal wat anders zijn...maar zolang jij niet driftend een bocht komt aanzetten...en dus ook driftend de bocht weer uit...heb je eerst je voorwiel die over iets heen rijdt of passeert en dan je achterwiel...
 
Is dit verder zodanig interessant dat je er helemaal op in moet gaan in ZIJN topic?
Hij is gevallen, daar gaat het toch om!!!
 
nah..ik weet het wel...met de niet gepoetste kant boven....dan ben jij werkelijk de eerste motorrijder waarbij het achterwiel eerst over iets heen rijdt dan het voorwiel.... |(

t zal weer een chips en cola topic worden...
maar hoe je het went of keert...je rost eerst ergens met je voorwiel overheen...dat je een highsider hebt gehad das duidelijk...dat je achter ff geen grip had ook duidelijk...maar dat dit door diesel komt...en dat je voor nergens last van gehad hebt...t blijft mij een raadsel...

en sm rijden of cross...is op asfalt precies hetzelfde als een gixxer of r1 of wat dan ook...je gekozen rijlijn zal wat anders zijn...maar zolang jij niet driftend een bocht komt aanzetten...en dus ook driftend de bocht weer uit...heb je eerst je voorwiel die over iets heen rijdt of passeert en dan je achterwiel...
Volgens mij is het zo (pas gelezen) dat de som van de krachten die een wiel op de weg uitoefent in de rijrichting en dwars op de rijrichting een bepaalde waarde (afhankelijk van de grip, zogezegd) niet mag overschrijden. Gebeurt dat wel, dan ga je slippen en wordt de grip ineens een stuk minder.

Stel: je rijdt met het niet aangedreven voorwiel er overheen en de zijdelingse kracht die dat wiel uitoefent zit tegen die grenswaarde aan. Vervolgens gaat het achterwiel eroverheen. Die oefent dezelfde zijwaartse kracht uit en zit dus alleen daarmee al tegen de grens. Door dat je gas geeft, komt er ook nog een kracht in de rijrichting op het wegdek. De som van die krachten is groter dan de grenswaarde en je achterwiel slipt dus en gaat er vandoor.

Edit: cirkel van Kramm??? iemand ooit van gehoord?.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan