Highsider na dieselspoor..

Volgens mij is het zo (pas gelezen) dat de som van de krachten die een wiel op de weg uitoefent in de rijrichting en dwars op de rijrichting een bepaalde waarde (afhankelijk van de grip, zogezegd) niet mag overschrijden. Gebeurt dat wel, dan ga je slippen en wordt de grip ineens een stuk minder.

Stel: je rijdt met het niet aangedreven voorwiel er overheen en de zijdelingse kracht die dat wiel uitoefent zit tegen die grenswaarde aan. Vervolgens gaat het achterwiel eroverheen. Die oefent dezelfde zijwaartse kracht uit en zit dus alleen daarmee al tegen de grens. Door dat je gas geeft, komt er ook nog een kracht in de rijrichting op het wegdek. De som van die krachten is groter dan de grenswaarde en je achterwiel slipt dus en gaat er vandoor.

Edit: cirkel van Kramm??? iemand ooit van gehoord?.
al heb je 100 cirkels van kramm,kamm,samm,tamm, over diesel heb je helemaal geen grip :) :P dat is gewoon instant crashen... :)
 
vraag me af of wrom sommige mense hier zow zeike

en die ene aap met 10 regels haha helemaal.. zulke mensen zijn slechts bekotswaardig ga je anonimiteit asjeblieft op een nuttige manier besteden, bangeschijter...

sommige mensen vinden dat zooo stooer dat ze anoniem kenne zijn... dat ze gelijk dingen gaan blaten die ze in het echt nooit zouden durven... durf te wedden dat hij geen eens een motor heeft.. net als ik :X
 
vraag me af of wrom sommige mense hier zow zeike

en die ene aap met 10 regels haha helemaal.. zulke mensen zijn slechts bekotswaardig ga je anonimiteit asjeblieft op een nuttige manier besteden, bangeschijter...

sommige mensen vinden dat zooo stooer dat ze anoniem kenne zijn... dat ze gelijk dingen gaan blaten die ze in het echt nooit zouden durven... durf te wedden dat hij geen eens een motor heeft.. net als ik :X

[off-topic mode ON]

Bedankt voor je uiterst nuttige bijdrage aan dit topic :}
En met die "aap" bedoel je toch niet NapO he :? Als dat wel het geval is heb je NapO nog nooit in het echt zien rijden :z
En ik zie dat je hier nieuw bent, waarom stel je je niet even voor in het daarvoor bestemde topic })

[off-topic mode OFF]
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan