SP1R
MF veteraan
Vanmiddag ff bij Motofit geweest wat die YZF brug moest kosten die in mn motor komt, rij ik binnendoor naar een maatje van me zn werk toe en daar moet ik door een haarspeldbocht. Ontzettend mooi bochtje, nog nooit vuil zien liggen oid en ging er ook gewoon lekker doorheen. Wat zal het zijn geweest, 40-50 oid...
Bijna de (linker) bocht door, voel mn achterkant extreem ver wegglijden en daarna opeens grip pakken
Motor schiet om naar de rechterkant, ik word over het stuur heen geworpen en mn motor draait 180graden om zn as op het asfalt. Vrijwel complete tankinhoud over mn frame en blok heen en motor viel vrijwel meteen uit. Ongeveer 20meter voor mij komt een auto mij tegemoed rijden (die MOET me dus wel hebben zien gaan) en rijd om mij heen terwijl ik kapot van de pijn en emoties op probeer te staan. Mocht diegene dit lezen: HARTELIJK BEDANKT KLOOTZAK!!
Vervolgens motor overeind gezet (in de andere richting als waar ik vandaan kwam dus), jas uit gedaan en in het gras gaan zitten janken... Mn motor.....
Even later maat gebeld waarnaar ik onderweg was, die kwam met de Jeep van zn baas naar me toe. Toen hij uit was gestapt om te vragen hoe het ging etc, en hij weer terug liep naar de auto kwam hij erachter dat er een gat in de radiateur zat
Vervolgens heel voorzichtig naar zijn werk gereden en daar de motor op de brug gezet. Gekeken wat meteen vervangen moest worden en we zouden dat meteen op gaan halen bij de leverancier (Highway Hawk spulletjes). Stappen in de Kangoo, zie ik dat die een lekke band heeft
Maat belt ondertussen zn baas ff op (die overigens in Luxemburg zit met de motorclub) om ea uit te leggen, verteld hij dat ie zn Harley in de vangrail heeft geparkeer (Anneversery ding ofzo, erg duur iig..)
Naja, leuk dagje geweest dus... Hieronder lijst van de schade; Volgens de brandweer moest ik gewoon de gemeente/provincie aansprakelijk stellen voor de schade. Maandag ff met verzekering bellen hoe of wat dus.
- Linker riser was het draad uit getrokken
- Stuur krom
- Remhendel en stuureindje geschuurd
- Valblok geschuurd en bout verbogen
- Onderkuipje krassen
- Koppelingcarter geschuurd
- Achterrem pedaal krom
- Demper geschuurd
- Plamuur in kont gescheurd door de klap
- Linker mouw van pak erg beschadigd
- Kleine schade aan laars en broek
Ohwja, nou schijn ik pas een echte motorrijder te zijn...
Bijna de (linker) bocht door, voel mn achterkant extreem ver wegglijden en daarna opeens grip pakken
Motor schiet om naar de rechterkant, ik word over het stuur heen geworpen en mn motor draait 180graden om zn as op het asfalt. Vrijwel complete tankinhoud over mn frame en blok heen en motor viel vrijwel meteen uit. Ongeveer 20meter voor mij komt een auto mij tegemoed rijden (die MOET me dus wel hebben zien gaan) en rijd om mij heen terwijl ik kapot van de pijn en emoties op probeer te staan. Mocht diegene dit lezen: HARTELIJK BEDANKT KLOOTZAK!!
Vervolgens motor overeind gezet (in de andere richting als waar ik vandaan kwam dus), jas uit gedaan en in het gras gaan zitten janken... Mn motor.....
Even later maat gebeld waarnaar ik onderweg was, die kwam met de Jeep van zn baas naar me toe. Toen hij uit was gestapt om te vragen hoe het ging etc, en hij weer terug liep naar de auto kwam hij erachter dat er een gat in de radiateur zat
Vervolgens heel voorzichtig naar zijn werk gereden en daar de motor op de brug gezet. Gekeken wat meteen vervangen moest worden en we zouden dat meteen op gaan halen bij de leverancier (Highway Hawk spulletjes). Stappen in de Kangoo, zie ik dat die een lekke band heeft
Maat belt ondertussen zn baas ff op (die overigens in Luxemburg zit met de motorclub) om ea uit te leggen, verteld hij dat ie zn Harley in de vangrail heeft geparkeer (Anneversery ding ofzo, erg duur iig..)
Naja, leuk dagje geweest dus... Hieronder lijst van de schade; Volgens de brandweer moest ik gewoon de gemeente/provincie aansprakelijk stellen voor de schade. Maandag ff met verzekering bellen hoe of wat dus.
- Linker riser was het draad uit getrokken
- Stuur krom
- Remhendel en stuureindje geschuurd
- Valblok geschuurd en bout verbogen
- Onderkuipje krassen
- Koppelingcarter geschuurd
- Achterrem pedaal krom
- Demper geschuurd
- Plamuur in kont gescheurd door de klap
- Linker mouw van pak erg beschadigd
- Kleine schade aan laars en broek
Ohwja, nou schijn ik pas een echte motorrijder te zijn...