Highsider na dieselspoor..

SP1R

MF veteraan
11 apr 2002
10.190
2.426
Veenendaal
Vanmiddag ff bij Motofit geweest wat die YZF brug moest kosten die in mn motor komt, rij ik binnendoor naar een maatje van me zn werk toe en daar moet ik door een haarspeldbocht. Ontzettend mooi bochtje, nog nooit vuil zien liggen oid en ging er ook gewoon lekker doorheen. Wat zal het zijn geweest, 40-50 oid...
Bijna de (linker) bocht door, voel mn achterkant extreem ver wegglijden en daarna opeens grip pakken :X :X :X

Motor schiet om naar de rechterkant, ik word over het stuur heen geworpen en mn motor draait 180graden om zn as op het asfalt. Vrijwel complete tankinhoud over mn frame en blok heen en motor viel vrijwel meteen uit. Ongeveer 20meter voor mij komt een auto mij tegemoed rijden (die MOET me dus wel hebben zien gaan) en rijd om mij heen terwijl ik kapot van de pijn en emoties op probeer te staan. Mocht diegene dit lezen: HARTELIJK BEDANKT KLOOTZAK!!

Vervolgens motor overeind gezet (in de andere richting als waar ik vandaan kwam dus), jas uit gedaan en in het gras gaan zitten janken... Mn motor..... ;(

Even later maat gebeld waarnaar ik onderweg was, die kwam met de Jeep van zn baas naar me toe. Toen hij uit was gestapt om te vragen hoe het ging etc, en hij weer terug liep naar de auto kwam hij erachter dat er een gat in de radiateur zat |(

Vervolgens heel voorzichtig naar zijn werk gereden en daar de motor op de brug gezet. Gekeken wat meteen vervangen moest worden en we zouden dat meteen op gaan halen bij de leverancier (Highway Hawk spulletjes). Stappen in de Kangoo, zie ik dat die een lekke band heeft :(

Maat belt ondertussen zn baas ff op (die overigens in Luxemburg zit met de motorclub) om ea uit te leggen, verteld hij dat ie zn Harley in de vangrail heeft geparkeer |( (Anneversery ding ofzo, erg duur iig..)

Naja, leuk dagje geweest dus... Hieronder lijst van de schade; Volgens de brandweer moest ik gewoon de gemeente/provincie aansprakelijk stellen voor de schade. Maandag ff met verzekering bellen hoe of wat dus.

- Linker riser was het draad uit getrokken
- Stuur krom
- Remhendel en stuureindje geschuurd
- Valblok geschuurd en bout verbogen
- Onderkuipje krassen
- Koppelingcarter geschuurd
- Achterrem pedaal krom
- Demper geschuurd
- Plamuur in kont gescheurd door de klap
- Linker mouw van pak erg beschadigd
- Kleine schade aan laars en broek

Ohwja, nou schijn ik pas een echte motorrijder te zijn... :?
 
sterkte, en wel straf dat die bestuurder gewoon doorrijdt.
Hier in België staan daar zware boetes op, om iemand die in nood is
niet te helpen.
En zelfs als je rechtstond kon je levensgevaarlijke verwondingen hebben;
schandalig gewoon.
Het zijn dezelfde mensen die je niet voorlaten in een file, die voordringen
bij de bakker,

Grrrr, ach , moest het even kwijt.

Suc6 met de herstellingen aan je motor en jezelf
 
Kloooooooooote! Ik weet hoe je je voelt, ik had destijds precies het zelfde!

Mocht de gemeente niet aansprakelijk gehouden kunnen worden is er altijd nog eht waarborgfonds. Ik neem aan dat je getuigen hebt die het oliespoor kunnen bevestigen, en hopelijk een politierapport?

Sterkte man, met alle ellende en pijn... :(
 
10-09-2004%20003.jpg

10-09-2004%20004.jpg

10-09-2004%20005.jpg

10-09-2004%20006.jpg

10-09-2004%20009.jpg

10-09-2004%20013.jpg

10-09-2004%20017.jpg

10-09-2004%20018.jpg


Van de rest nog geen (duidelijke) foto's. Politie heeft notitie gemaakt van de melding, en de brandweer een rapport van het opruimen. Ook heb ik naam en telefoonnummer gekregen van iemand bij de brandweer die me wel wou steunen mocht de gemeente moeilijk doen.
 
klote bjorn, maar ik vermoed dat hij er wel mooier zal uitkomen ;)

je hebt motorrijders die al gevallen zijn, en die nog moeten vallen...

beter zo in je eentje zonder lichamelijk letsel, dan onder de vangrail door ofzo...
 
Sterkte joh, kun je je weer uitleven met creatieve ideeen.

Ben trouwens benieuwd, ziet ie er nu gehavender uit dan m'n NX ?
Kan ik je 1x plagen :+ O-)
 
Ik heb zelf idd nix, maar ja... Ik genees wel denk ik altijd :?

Harrie: Schade valt 'wel mee' als je er naar kijkt (risers en stuur zijn al vervangen, valblok zit weer recht en zonder bramen etc) maar voor mijn gevoel :X

En nee, jouw NX blijft erger.
 
ik hoorde t verhaal van jarno bjorn ik kwam m tegen in renswoude!
blij dat je nix hebt en de motor komt wel goed weer jo!
en er zijn soms dagen en of weken dat alles tegen zit!
 
nasty bjorn. Blij dat je zelf niets hebt.
Als het mij gebeurd was zou ik weer creatief worden en de boel nog mooier krijgen dan het al was. Maar het blijft klote.
 
Beste Bjorn (en alle anderen die een verkeerd advies geven!!!!!!)

Niet om het een of ander, maar waarom zou je een claim neer willen leggen bij de gemeente/wegbeheerder??? Moeten die achter elke lekkende auto aanrijden om de brandstof die eruit valt op te ruimen? Dat is dus uitzichtloos tenzij je kunt aantone dat de gemeente grof nalatig is en het dieselspoor voor jouw ongeval al enige keren gemeld was en ze er niets aan gedaan hebben. Dat moet jij overigens bewijzen.

Lijkt me dus meer een zaak die voor rekening moet komen van de eigenaar van het voertuig die de brandstof heeft verloren. En die ken je niet! Daar is binnen de Nederlandse verzekeringswereld in voorzien middels het waarborgfonds. Daar moet je je claim neerleggen. Je hebt daarbij wel de hulp nodig van de politie die een verklaring heeft opgenomen en ook de brandweer kan behulpzaam zijn door het tonen van een afschrift van hun dagrapport waarin staat dat zij het wegdek hebben moeten schoonspuiten van een brandstof (diesel) die niet afkomstig kan zijn van jouw motor. (sec de melding dat het wegdek is gereinigd van brandstof is onvoldoende: jouw tank was ook leeg toch?.)
Lijkt me dus niet handig om de gemeente meteen op zijn dak te gaan zitten. Laat je adviseren door je verzekeraar of je rechtsbijstandverzekering.

Succes met de afhandeling
 
Laatst bewerkt:
Inderdaad....gemeente aansprakelijk stellen heeft echt geen nut. Nalatig handelen kun jij nooit hard maken. Direct een Waarborgfonds claim indienen. Pas als jij kunt aantonen dat de olie er al lang lag en dat de gemeente hiervan op de hoogte was kun je misschien iets beginnen. Bespaar je de moeite en frustratie en ga direct richting het Waarborgfonds.
 
Ok, bedankt voor de tip :) Ik bel maandag even met de verzekering als ik een nette lijst heb opgesteld van de schade en overal duidelijk foto's van heb.

En het is dus echt waar... De echte pijn komt pas een dag later :X
 
Mooi kut dit, lekker dat die automobilist niet ff stopt ook. Hoe herken je diesel op het wegdek trouwens, heeft dat nog een kleur?

s4s
 
Ik weet hoe je je voelt. Zowel lichamelijk als geestelijk. Heb zelf afgelopen weekend ook een schuiver gemaakt!
Zonde gozer....was erg vette motor!! Was??? Nee.....is!!! Kwestie van opknappen en hij is weer als nieuw! Helaas gaat dat een bom duiten kosten!!
Sterkte met het lichaam en het opknappen!!
 
Veel sterkte met de afhandelng.
Inderdaad die gast in dat koekblik is echt een klootzak, je kan toch ook effe helpen ofzo.
Ik vind dat er toch iets mot gebeuren met die diesel/olie sporen.
Als ik bij ons van de spijkenisse brug afrijden en de eerste links ga ligt er vooral als regent :( olie. Twee keer gedrift waarvan 1 keer een flinke highsider en klapte gewoon van me zadel af , maar kon de moto gelukkig in bedwang houden.
Is het niet zo dat met het waarborgfons de dag waarop het gebeurt is nog melding bij de politie enzo moet maken?
Ik kan ook verkeerd hebben hoor.
Iniedergeval hoop ik dat je bike snel weer gemaakt ken worden, succes ermee.
 
Heel veel sterkte Bjorn.
Hoop dat je er zelf snel boven op bent en je motor snel gemaakt is.

Enne die persoon in die auto is idd een klootzak.
Succes
 
Terug
Bovenaan Onderaan