highway steps voor yamaha virago

11 okt 2003
43
0
Zuid Holland
Hallo, ik ben op zoek naar highway steps voor op een yamaha virago. Ik kan ze NERGENS vinden ;( ...

Wie o Wie kan mij helpen?

Bijlage: http://files.motor-forum.nl/forum/download_document/116288/7f1f3fe0983b14ce2668727efcc00a94 (xvs1100adragstarclassic_xx.jpg)​
 
Wat zoek je nu precies?
Je vraagt naar steps (=steunen) voor een virago en ter illustratie kom je met ene foto van een dragstar met floorboards (=treeplank).

Maar in beide gevallen: Highway Hawk zal zoiets wel hebben.

Zo niet zou je eens rond kunnen kijken op Ebay (duitsland of usa).
 
hmm, weet niet hoe groot je bent. Ik heb een xv1100 en heel snel die steps eraf gehaald. je zit met je benen in je nek. Ik vind 't 3x niks. maar da's persoonlijk.

neem gerust forward controls. (spam ;) )
 
Hoi hoi,

Ik heb aan mn virago beugels gemonteerd.
Daaraan heb ik dus stepjes gezet.
Het zit niet heel erg ver vooruit dus ik leg mn voet er meestal op gewoon.
Toch wel relaxed als je ff wilt strekken.
Maar forward controls lijkt me ook wel lekker rijden.
Het is maar wat je zelf prettig vind he!
 
Wat is het verschil tussen highway steps en forward controls? Heb je met het ene nog wel je hakken bij de rem & versnelling, en bij de ander niet?

Ik heb op mijn Virago wel van die steps gehad die lekker ver vooruit steken, maar dat je nog net wel kunt remmen enzo. Dat zat echt HEERLIJK! :D

Die treeplanken vind ik niks op een Virago. Die horen echt op lompe Harley's of Moto Guzzi's. De bike moet daar body voor hebben.
 
Bij een forward control gaan de oude steps van je bike af, evenals het schakelpedaal en het rempedaal. Dit wordt allemaal vervangen door een unit die tussen de 5 en de 20 cm verder naar voren staat. Bij forward controls nieuw voor de Virago moet je denken aan een prijs tussen de 200 en 500 Euro.
Highwaysteps zijn niet meer dan voetsteuntjes die óf op een valbeugel óf op een hulpframe gemonteerd zijn. Als je op de "highway" rijdt, en dus minder hoeft te remmen/schakelen, leg je je voeten te rusten op de steuntjes. Je hebt dan een wat meer gestrekt been. Voelt relaxed en zo :-)

Ik heb btw forward controls op mijn Virago 1100. Bekijken kan. Op verzoek heb ik wel wat fotootjes. Ook kan je opvragen waar ik rondrijd. Kan je misschien zelfs voelen hoe die forward controls zitten :-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan