Highway steps

dwaal

MF veteraan
20 mei 2003
4.833
138
Nieuwendijk
Yes! Ik heb ze eindelijk gevonden. In een motor zaak zaten ze op een andere magna, maar ik heb de eigenaren van de zaak kunnen overtuigen dat ik ze harder nodig had ;)

Nu vraag ik me af; rijden er nog meer mensen met highway steps? Leg je dan je enkels erop, of rij je met je voetzolen op de steunen? Wanneer rij je ermee? Alleen op de snelweg, of ook op de "normale" wegen? Tot zover (2 dagen proberen) lukt het me alleen maar als ik niet hoef te schakelen. Maar het rijdt fantastisch! Al was het maar om al die jaloerse blikken van koekblikrijders...
Born to be wild.... Daar doe je het toch allemaal voor.

(Als dit allemaal wat euforisch lijkt, mijn excuses... Ik ben nu eenmaal in mijn nopjes)
 
Mijn steppies zitten redelijk ver naar voren; ik krijg mijn voeten er op, niet de enkels. Als ik niet al te veel hoef te schakelen (geen forward controls helaas) dan gebruik ik ze wel, ik vind nl. het bochies draaien makkelijker met de voeten zo naar voren.
 
Daar kwam ik ook achter! De bochtjes worden ineens een stuk eenvoudiger!
Maarreh... wat zijn forward controls? Kun je die ergens kopen en installeren op je machine?
 
Forward controls is een verlenging van je schakel en rem pedaal zodat die +/- in highway step positie komen.
Is te koop..geen idee waar..moet je alleen wel weer je highway steps eraf halen..is een aparte constructie met stepjes erbij meestal volgens mij.
 
Inderdaad, het is niets meer en minder dan naar voren uitgebouwde rempedaal en versnelling incl. voetsteunen. Moest er zelf in het begin heeel erg aan wennen, maar het rijdt perfect.

[/imgatt]

 
Daar kwam ik ook achter! De bochtjes worden ineens een stuk eenvoudiger!
Maarreh... wat zijn forward controls? Kun je die ergens kopen en installeren op je machine?

Sorry dwaal, deze zijn voor de magna's tot '86 nooit gefabriekerd. Je zult zelf creatief moeten worden en een set helemaal zelf bouwen of een bestaande set (shadow of zo :? ) aanpassen.
 
Helaas :( Nou ja, ik doe nu gewoon mijn benen in de gewone stand als ik moet schakelen of voetremmen. Bedankt folks :)
 
Ik heb ze ook, rijdt echt lekker! Heb wel gewoon de voetzolen erop en als ik dan een keer moet schakelen, haal ik m'n poot er even af en stop hem dan weer terug. Bij mij zaten ze trouwens aan de valbeugels, misschien kan je ook zoiets produceren als je geen forward controls kan krijgen.
 
hoi, ik heb ook heerlijke highwaysteps met forward control
bij mij zit het geheel met een verlengde bout vast aan de highway steps, waardoor ik gewoon kan schakelen en remmen terwijk ik mijn voeten op de steps hou
overheerlijk - geeft je benen een hoop rust onderweg
 
Ik heb ook highwaysteps op mijn magna, en ik wissel een beetje af, of mijn enkels erop of moet voetzool, ligt een beetje aan de bochten (veel bochten -> voetzool).
 
Ik gaaj er ok forword controls op zetten gaaj k gewoon zelf maken !!!
Beetje frezen draaien paar lagertjes en we hebben iets wa niemand het zelvde heefd 8-)
 
hoi, ik heb ook heerlijke highwaysteps met forward control
bij mij zit het geheel met een verlengde bout vast aan de highway steps, waardoor ik gewoon kan schakelen en remmen terwijk ik mijn voeten op de steps hou
overheerlijk - geeft je benen een hoop rust onderweg

Me Too...Ik kon al gelijk op deze manier rijden en schakelen, ik had hier eerst even een andere gedachten over.
Als je schoenen draagt met een ruwe zool dan blijf je wel hangen/haken op die steps, met je enkels er op liggen heb ik niet geprobeerd.
 
Enkels erop heb ik ok wel eens geprobeert maar als je dan snel moe reageren me remmen of zo........................................ lijk mij nie zo veilig !!
 
Tsja, me enkels erop en zo vaak mogelijk. Heb meestal laarzen aan en dan is dat prima te doen (met zachte schoenen wil het na een uur nog wel eens pijn gaan doen). Soms ook een been, als ik moet schakelen... Ideaal!
 
Wie kan me wat vertellen over die Forward Controls.
Ik wil ze graag op m'n dragstar hebben, maar als ik zo kijk voor orginele kosten ze zo 500,-. Universele kosten een stuk minder. Wat is fijner/beter/etc.
Alvast bedankt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan