Hij deed het niet!

Broembroem

MF veteraan
3 okt 2002
1.327
1
Hoofddorp
Ik had er gisteravond al zin in. Alvast m\'n pak, laarzen, helm, handschoenen etc. in de huiskamer klaargelegd. Ik ga maandag weer op m\'n XT naar het werk. Weer zou goed worden, pekel is nu wel weg. De hele zaterdag op strooptocht geweest langs diverse motorzaken. Ik heb er zin an.
Affijn vanmorgen pak aan XT uit de schuur, tanktasje erop, choke open en starten maar. Na een paar keer wat geluiden uit het vooronder hield ie het voor gezien. Om hem aan te gaan duwen had ik geen zin in. Gelukkig stond de Honda CB van mijn vrouw er nog en ja het blijft een Honda he, die doen het gelukkig altijd.

Vanavond de accu maar eens op de lader, helaas is het een dichte accu, dus voorzichtigheid is geboden
 
Balen is dat hè? :(

Heb dat ook al 3x meegemaakt. Helemaal ingepakt met veel moeite, zit ik eindelijk op mijn motor, geeft dat ding een paar ongelooflijke harde knallen en stopt ermee. Accu gelijk leeg. Niets mee te beginnen.
Hij gaat eindelijk vrijdag naar de garage om mijn ontsteking te laten controleren.

Ik ben blij als hij eindelijk weer gemaakt is, want ik heb hem al die weken wel gemist hoor!\ '(
 
kijk je wel uit wat voor lader je erop zet
druppellader werkt het makkelijkst en blijft je accu het
het langste leven
als het een gel accu is helpt dat ook niet
daar heb je een speciale lader voor nodig van 24 volt
hebben ze bij de dealer wel
effe accu mee en effe laden
 
Als je 24 volt op een gel accu zet explodeert hij, gewoon met een normale (GEEN snellader) laden, dan is er niets aan de hand.
Een druppellader is altijd een goede aanschaf voor een winter waarin je je motor standby wil hebben, deze zorgt er dan voor dat de accu niet leegraakt
 
Als je 24 volt op een gel accu zet explodeert hij, gewoon met een normale (GEEN snellader) laden, dan is er niets aan de hand.
Een druppellader is altijd een goede aanschaf voor een winter waarin je je motor standby wil hebben, deze zorgt er dan voor dat de accu niet leegraakt
je heb gelijk geef maar een kwartje ;)
 
Ik had al een druppellader voor €10,-, die dingen kun je gewoon zelf maken van een universele netadapter door er 2 klemmetjes aan te zetten, misschien moet je er inwendig ook wel iets aan aanpassen. Iemand heeft er zes stuks voor mij gemaakt, en ze werken prima......
 
Terug
Bovenaan Onderaan