Hij hangt !!!

Harley

MF veteraan
6 jun 2001
7.377
3.450
Helmond
De EML TOUR hangt aan de Goldwing :)

Eerst maar eens het frame verstevigen :)
 
Laatst bewerkt:
alles goed bekijken en nameten ofcourse. de motor wordt overeind gehouden door twee krikjes :P
 
Laatst bewerkt:
We dachten dat het frame van de EML wel mooi zou passen zonder al te veel aan te passen. Dit bleek dus niet waar dus de slijptol moest erin :P
 
Laatst bewerkt:
En ook hier kwam het zoals te zien niet mooi uit :(
 
Laatst bewerkt:
Hier zijn de twee onderste bevestigingstangen al helemaal klaar en gemonteerd. Nu de schoorstangen nog !
 
Laatst bewerkt:
Als ik dit voor elkaar krijg om kapot te maken dan ben ik echt een droplul :P
 
Laatst bewerkt:
En dan kan mijn broertje het natuurlijk weer niet laten om er direct mee te gaan rijden :P
 
Laatst bewerkt:
En zo stond ie er gisterenavond bij. Met tijdelijke bevestiging voor de stuurdemper.

Dit alles is gedaan in een zaterdagmiddag en een zondagmiddag + avond.

Nu moet er een nieuwe voorvorkpoot voor de swingarm gemaakt worden want 1 van de 2 hebben we opgeofferd om daar de onderste bevestiging mee te verlengen/verplaatsen.
Daarna kan de dynamo eindelijk vervangen worden en de swingarmvoorvork gemaakt worden. Dit gaat waarschijnlijk over 1 a anderhalve week gebeuren.

full
 
Laatst bewerkt:
Nou de foto's zijn allemaal tijdens het fabriceren genomen :)
maar alle boutjes zijn door drie mensen nog nagelopen :P

En het nieuwe bandje ligt ook al klaar :)

ben ernog lang niet klaar mee hoor maar hij hangt eraan dat was ff het belangrijkste !!!
 
dat ziet er goed uit, gefeliciteerd :)

'k ben wel een beetje verbaasd over de bochtige schoorstangen, zijn die origineel EML :?
 
Nope. heel het frame is zelfgebouwd. We hadden alleen een EML tour bak en het wiel ervan. Frame is zelf ontworpen en gemaakt. De bochtige schoorstangen zijn zeer zeker stevig genoeg maar ik hoeft gelukkig geen vouw en vlechtwerk cursus te hebben gehad voordat ik kan plaatsnemen op het vehikeltje !

Ow en er zit wel een koni schokbreker onder :P voordeel van alles zelf maken :+
 
Laatst bewerkt:
Nice werk :)

Hou niet van Goldwings en heb ook niks bijzonders met spans, maar als dit zo zelf wordt gemaakt vind ik het toch zeker mooi en knap.
 
Sterk werk, dit moet ik ook nog eens nadoen op me magna.
Toffe pics :) En ga zo door!
 
Woowww..net werk hoor!! :}




neem je er aan de andere kant ook nog 1?, ook met trekt haak, kenne er 3 karrertje achter :P --> eigen vervoersbedijf ;)
 
ZO vandaag het ding toch maar ff opgehaald want ik MOEST er gewoon ff mee rijden.

nu zo'n 60 Km mee gereden
20 solo
20 met vriendin achterop
20 met vriendin in de bak.

Hij staat nu gewoon het lekkerste afgesteld voor solo gebruik. Dat was ook de bedoeling volgens mijn broertje maar ik rijd meer met dat ding met duo als solo dus dat moet aangepast worden.

Ik snap nu ook direct waarom ik ook alweer een swingarm voorvork wil :) want met de conventionele voorvork stuurt het maar zwaar (vergelijking met een GL1500 met EML GT3 met EML swingarmvoorvork en natuurlijk de GL1200 zonder bak eraan)

Morgen mag tie weer naar het broertje zodat die kan gaan finetunen (heb er gewoon geen tijd voor en hij wil het graag doen dus why not :P ) maar pas als de swingarmvork erin zit kan die echt goed afgesteld worden aangezien die dan pas technisch klaar is.
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan Onderaan