Hij hangt !!!

hoi
ik heb je las werk eens bekeken jongens maar helaas voor jullie moeite het is
zwaar shit, ook hoe je de schoorstang aan elkaar hebt gebakken
met aL je goede bedoelingen , breng je zelf en anderen niet in gevaar
ik zelf heb veel ervaring in dit werk ( lassen enz )
maar laat er ook eens bij jullie een deskundig iemand naar kijken

leuk al die reactie's hier, maar toch dit is niet zo maar een rekje lassen
je motor is ook geen kleintje dus er komt nog al wat kracht vrij
het is niet negatief bedoelt voor de rest veel plezier !
rij zelf ook zijspan heeeeeele fijne hobby
 
hoi
ik heb je las werk eens bekeken jongens maar helaas voor jullie moeite het is
zwaar shit, ook hoe je de schoorstang aan elkaar hebt gebakken
met aL je goede bedoelingen , breng je zelf en anderen niet in gevaar
ik zelf heb veel ervaring in dit werk ( lassen enz )
maar laat er ook eens bij jullie een deskundig iemand naar kijken

leuk al die reactie's hier, maar toch dit is niet zo maar een rekje lassen
je motor is ook geen kleintje dus er komt nog al wat kracht vrij
het is niet negatief bedoelt voor de rest veel plezier !
rij zelf ook zijspan heeeeeele fijne hobby
ikzelf had ook deze gedachte gisterenavond maar geen tijd om te reageren.
ik ben van beroep lasser zoals mijn mede zijspanrijder hierboven en het is hard om te zeggen maar het laswerk is inderdaad zwaar ssss...t.
verder is het een hele prestatie om uit niets een eml frame na te maken en ik doe dit beroepsmatig af tekening dus ik klets echt niet uit mijn nek.
het frame ziet er zeer goed uit en is alleen maar stevig met een goed ingebrande las dus zo op het oog moet de stroom omhoog, er is een groot verschil in het lassen van koker t.o.v. verstevigingsstukken van 10 mm dik. :]
 
De schoorstangen zijn inderdaad niet netjes gelast maar hebben hun diensten al twee jaar lang bewezen. Voor het frame geldt hetzelfde. Mischien dat de achterste schoorstang ( bij de tank zeg maar ) inderdaad nog wel even vervangen wordt zodat deze er ook netter uitziet.

De onderste bevestiging is wel degelijk zeer netjes gelast en ook volgens mensen met verstand ervan (mijn vader en oom hebben hier diploma's voor en mijn oom doet dit dagelijks voor zijn werk) Het geheel is door mijn broertje gelast die hiervoor nu op school zit en ook zeker wel weet wat hij doet. Alles wat er is gebeurt lijkt mischien maar zo van lala maar het is allemaal volgens berekeningen en tekeningen gemaakt.

Alles rijdt verder ok en ik en de rest van mijn familie hebben er het volste vertrouwen in.
 
Als bewijs van het frame en de schoorstangen zoals er al 2 jaar mee gereden is:
full
 
test

Bijlage: http://files.motor-forum.nl/forum/download_document/75108/db7c6ac5f4e5e79611732d1318fc3945 (CAOLYNW1.jpg)​
 
En dan reageren de echte lassers ineens niet meer :( wel jammer hoor.

Ik heb er nu bijna 200 km mee gereden en alles zit nog steeds vast en het bakkie is ook al airborne geweest dus ik heb er nog steeds het volste vertrouwen in !

Heo ver staat het met jouw bakkie roestendoenze ?
 
jawel alleen moet ik zometeen weer weg, sporten. ik ben blij dat je het goed oppakt en ook een reactie geeft dat je wel weet waar je mee bezig bent. het is mooi om zoiets te maken en ik zie je nog wel een keer, ik rij in eindhoven en omgeving en wij staan op www.hetderdewiel.nl met onze EML FJ 1200 speed 2. de begin pagina, die met die kleine met het gele helmpje.
 
Dat is een nette combinatie. Ik zou willen da'k zoiets kon kopen.

de vriendin heeft al gezegd dat als het ooit mogelijk is er een CBR1100XX combinatie met SPEED zijspan aan moet komen :P

Maar een FJR1300 met EML GT2001 is ook een leuke combo :P

en ik ben sinds kort dus ook lid van HDW dus ik zie je inderdaad wel eens.

Heb je geen intresse om ook mee te rijden met de http://www.road-run.nl (Road Run 2004) in Nuenen ?
 
cbr1100xx, wat ik daar van hoor, en van die staan er veel te koop, is dat ze onaxebtabel veel verbruiken die hondatjes, ik heb wel de fjr mogen proefrijden en dat is mu fijn,,,,,,,,,,die heeft ook wel wat meer vermogen om mee te spelen, want daar is een span goed voor, om mee te spelen. maar voor mij (ons) te veel knaakjes. ik vindt ze allemaal te duur, ja ook die van ons. wat betreft die run wij hebben het veel te druk, we hebben vorige week een schuring 600 vouwwagen op de kop kunnen tikken in elslo (limburg) voor achter het span. wil ook nog een aanhanger voor de cbr600 racer maken, onderstel van een oude vouwwagen. en nog een hele waslijst aan dingen te doen. o ja vanavond (uuuuuu 13.10 u gisteren) met sporten .......verloren voor de eerste keer dit seizoen.
 
Dan reageert hier wel een Niet-lasser, en misschien zijn de verbindingen wel sterk genoeg, maar het blijft een feit dat die lassen er absoluut niet mooi uitzien.
Heb in een ver verleden op de MTS wel eens moeten lassen, maar zulke zouden direct in de prullenbak verdwenen zijn.
het is echt bak en braad werk, dat lijkt me toch niet te ontkennen.
Met een heel klein beetje oefenen kan zelfs ik nog wel een mooiere las leggen, bijv uit 1 stuk ipv elke cm op nieuw te beginnen.
 
Heo ver staat het met jouw bakkie roestendoenze ?
Bakkie staat nog tegen de muur bij Ralf denk ik. ;)
(en 't motortje zelf moet ook nog ff een dagje ofzo aan geprutst worden :X )

Ik moet nog aan schoorstangen zien te komen & aan bevestingen aan m'n frame. Als je konnekties/adressen voor me weet in de buurt hou ik me aanbevolen. :)
 
Ik moet nog aan schoorstangen zien te komen & aan bevestingen aan m'n frame. Als je konnekties/adressen voor me weet in de buurt hou ik me aanbevolen. :)

B2 Wielen in Nijmegen stuurt die Dingen wel op *D
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan Onderaan