hij hangt

janus

MF'er
5 mrt 2004
146
0
oosterhout n.b.
hoi allen :]

m'n span hangt, eigenlijk al een maand ofzo maar door computuer problemen kon ik niet eerder op het net ;(

maar nu ben ik er weer :)

ik heb nu al een goeie 600 km gereden met het nieuwe span en het bevalt me goed.

wel lastig rijden de eerste paar km maar het went best snel en ik wordt al weer steeds linker op de motor.

alleen af en toe schat ik de bocht naar rechts verkeerd in.

ik heb nog geen foto's maar zodra die klaar zijn ,zijn jullie de eerste die ze zien.

ik ga binnen kort zelf nieuwe wielen proberen te maken, als iemand hier ervaring mee heeft ideeen zijn altijd welkom!

gaan er trouwens nog mensen naar het bambi treffen?

groeten janus :r :]
 
ik heb nu gewone standaard maat giet wielen 17",

maar dit kost banden.

ik wil nu graag autobanden 15" gaan gebruiken van een eend, want die heb ik er genoeg, en 17" auto banden zijn er niet.
alleen thuiskomertjes en die kunnen niet genoeg kracht en snelheid hebben zegt men bij de banden boer.

zij span banden 17" zijn er niet volgens ad van gils in breda, en ezs zelhem.

ik wil dus een velg van een eend pakken en een andere naaf maken en dan platen er in lassen ofzo, maar hoe kom ik aan een andere naaf van staal die in een gsx uit '81 past.

zelf 1 maken is veel te arbeids intensief i.v.m. de sparingen voor de tandwiel rubbers.

dus een probleem.

maar problemen zijn er om opgelost te worden.

dus heb je nog goede ideeen, ze zijn van harte welkom!

gegroet janus
:r :]
 
ik heb van mijn guzzi, die heeft net zo'n rubber transmissie demper als een kettinfiets de naaf doormidden gezaagd.
het was een gietwiel dus eerst de spaken erafgezaagd daarna de naaf zo schoon mogelijk geslepen.
daarna zo dicht mogelijk achter de transmissiedemper doorgezaagd.
guzzi heeft een stalen bus als hart van het wiel en als lagerhuis die heb ik niet doorgezaagd zodat ik een spil had om alles op te schuiven.
de kraag om de remschijf op te monteren van de spil afgeperst en de transmissie demper met spil en remschijfkraag vlak af laten draaien.
tussen de transmissiedemper en de remschijfkraag heb ik een schijf aluminium van 12.5 MM geplaatst en alles weer gemonteerd.
van een eendwiel heb ik het hele hart uitgeslepen alleen een flens aan de binnenzijde van de velg van zo'n 25 MM laten staan die ik om de ongeveer 10 CM heb ingelepen ( even uitmeten om netjes te verdelen)
de aldus verkregen lippen gewoon vlak en haaks geslagen zodat ze in een vlak liggen.
dan kun je vervolgens de velg met vier m6'jes per lip aan de aluminium schijf monteren.
dit doe je met het wiel in de motor als je twee 6MM gaatjes in de plaat boort en hier m4 boutjes inzet kan je met de hoogte spelen tot je geen hoogtespeling meer hebt.
dan boor je de andere 6MM gaten boutjes erin en heb je een rond wiel!
je kan natuurlijk ook een stalen plaat nemen dan heb je aan 8MM genoeg.
ik ben al iemand tegengekomen die een stalen plaat in een velg gelast had die had problemen dat zijn velg scheurde bij de lassen.
daarom heb ik dus voor de flexibele oplossing met de boutjes gekozen.
als je ruimte hebt kan je ook een kever velg overwegen daar gaan standaard banden van 145 of 165/15 op maar 200/15 kan ook
mij bevalt het prima op deze manier en komende winter neem ik mijn voorwiel onderhanden.
roep even als je plaatjes wil zien
 
ik heb van mijn guzzi, die heeft net zo'n rubber transmissie demper als een kettinfiets de naaf doormidden gezaagd.
het was een gietwiel dus eerst de spaken erafgezaagd daarna de naaf zo schoon mogelijk geslepen.
daarna zo dicht mogelijk achter de transmissiedemper doorgezaagd.
guzzi heeft een stalen bus als hart van het wiel en als lagerhuis die heb ik niet doorgezaagd zodat ik een spil had om alles op te schuiven.
de kraag om de remschijf op te monteren van de spil afgeperst en de transmissie demper met spil en remschijfkraag vlak af laten draaien.
tussen de transmissiedemper en de remschijfkraag heb ik een schijf aluminium van 12.5 MM geplaatst en alles weer gemonteerd.
van een eendwiel heb ik het hele hart uitgeslepen alleen een flens aan de binnenzijde van de velg van zo'n 25 MM laten staan die ik om de ongeveer 10 CM heb ingelepen ( even uitmeten om netjes te verdelen)
de aldus verkregen lippen gewoon vlak en haaks geslagen zodat ze in een vlak liggen.
dan kun je vervolgens de velg met vier m6'jes per lip aan de aluminium schijf monteren.
dit doe je met het wiel in de motor als je twee 6MM gaatjes in de plaat boort en hier m4 boutjes inzet kan je met de hoogte spelen tot je geen hoogtespeling meer hebt.
dan boor je de andere 6MM gaten boutjes erin en heb je een rond wiel!
je kan natuurlijk ook een stalen plaat nemen dan heb je aan 8MM genoeg.
ik ben al iemand tegengekomen die een stalen plaat in een velg gelast had die had problemen dat zijn velg scheurde bij de lassen.
daarom heb ik dus voor de flexibele oplossing met de boutjes gekozen.
als je ruimte hebt kan je ook een kever velg overwegen daar gaan standaard banden van 145 of 165/15 op maar 200/15 kan ook
mij bevalt het prima op deze manier en komende winter neem ik mijn voorwiel onderhanden.
roep even als je plaatjes wil zien

Wat een werk, het mot een hobby blijven.
Op deze mannier ga je ralfie achterna :Z
 
het lijkt heel erg veel werk omdat ik vrij langzaam typ.
uiteindelijk denk ik dat er nog geen 20 uur werk in zit.
waarvan ik het zaag en draaiwerk bij mijn baas heb gedaan.
deze was trouwens ook sponsor van materiaal al wist hij dat zelf niet.
maarja multinational-bonusregeling-commisariaatje, dat mist hij niet O-)
 
hoi

ik heb mijn honda voorzien van, achter een velg van en eend, daar de dop uit
gehaald . Toen twee schijven van 3 mm staal met daartussen een honda achter naaf
toen alles uitgelijnt en vast gelast , helemaal rondom werkt al 8 jaar
als je dit wil doen even een email want er moet nog wat meer gebeuren

voor heb ik een giet wiel zitten van 16" van een oudere harley met schijven van een suzuki 750 hier op een contiband gaat prima

het achterwiel zoals boven kun je ook maken van een cb 750 F1-2 dan kun je een remschijf plaatsen

gillet
 
de truc van Gillet heb ik inderdaad ook wel eens gezien, in mijn geval gebruikte die jongen daar een naaf van een comstar wiel voor.
als je daar de spaken afschroeft heb je een mooie rand met met 8 mm gaten om je buitenwerk aan vast te maken.
achteraf bedacht ik: heeft suzuki niet een of ander custom model met een 15" achterwiel dat je zou kunnen gebruiken?
of anders een andere jap, als de asdikte maar overeenkomt krijg je die ketting met vulbussen wel weer uitgelijnt. }) })
 
Inderdaad zijn die comstar velgen ideaal voor dit soort acties, ik was eigenlijk ook van plan om onder mijn ratspan zoiets te monteren (had nog een veel ingewikkelder constructie maar wel met een 15 inch eendvelg) maar kwam in de problemen wat betreft grondspeling.
met de originele 18inch spaakwielen kom ik al met de uitlaatbochten af en toe in kontakt met de straat (drempel) dus is verder verlagen niet mogelijk...
Er bestaan trouwens ook nog extra hoge banden voor de eend (besteleend) waarvan het verschil niet zo groot meer is met de 18inch velg.
Het verschil in velg maat geeft een vermindering van 39mm in grondspeling en het verschil in bandenmaat (hoogte) compenseert dit weer voor een groot deel.

Ik ga binnenkort een paar platen laten maken voor comstar-eendvelg combinatie welke worden gestanst met CNC apparatuur uit 3mm staal, wie mee wil doen moet het maar laten weten of ik er nu twee of 10 moet laten maken, de kosten zitten in het instellen van de machine...
 
Inderdaad zijn die comstar velgen ideaal voor dit soort acties, ik was eigenlijk ook van plan om onder mijn ratspan zoiets te monteren (had nog een veel ingewikkelder constructie maar wel met een 15 inch eendvelg) maar kwam in de problemen wat betreft grondspeling.
met de originele 18inch spaakwielen kom ik al met de uitlaatbochten af en toe in kontakt met de straat (drempel) dus is verder verlagen niet mogelijk...
Er bestaan trouwens ook nog extra hoge banden voor de eend (besteleend) waarvan het verschil niet zo groot meer is met de 18inch velg.
Het verschil in velg maat geeft een vermindering van 39mm in grondspeling en het verschil in bandenmaat (hoogte) compenseert dit weer voor een groot deel.

Ik ga binnenkort een paar platen laten maken voor comstar-eendvelg combinatie welke worden gestanst met CNC apparatuur uit 3mm staal, wie mee wil doen moet het maar laten weten of ik er nu twee of 10 moet laten maken, de kosten zitten in het instellen van de machine...


bedankt voor het aanbod, het lijkt mij een mooie optie maar ik hou het voor het voorwiel bij hetzelfde ontwerp als ik voor mijn achterwiel gebruikt heb.
veel success met het vinden van kostendelers :)
 
bedankt voor de vele reacties!

ik vindt het idee van het disc wiel met de eende velg wel het makkelijkste.

daar heb ik toevallig alles voor liggen.

ik ga weer eens aan het proberen .

oja, baches ga je nog naar het bambi treffen.

wij gaan van zaterdag tot maandag

je kunt mij herkennen aan een mat zwarte suzuki gsx met mz super elastiek bak.

lijkt me leuk om te zien tegen wie ik op het internet praat.

gegroet allen
 
hoi allen,

ik heb wielen gevonden 15".

ik ben afgelopen weekend in arkel bij de sloop geweest,

er bestaan gewoon chopper wielen 15" met schijf,

dus ik ga de boel opmeten en dan een mooie uitzoeken.

het bambi treffen was zeer geslaagd op het bier na dan.

budels bier: zeepwater is lekkerder ondanks dat de smaak ver overeen komt.

verder een leuke rit.

misschien volgende keer beter bachus, jammer was een leuke run.

gaan er ook nog mensen naar de kleppenjagers 20 juni. de diomage run geloof ik

tot ziens weer,

gegroet
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan Onderaan