Hij is weer klaar!!! mijn XR600

Martinair

Die hard MF'er
24 jan 2006
559
0
Zo eindelijk is het dan zover!
Mijn motor is weer klaar na heel wat daagjes wachten loopt ie weer als een zonnetje!
Na wat hulp van jullie hier is (met name martijntje) het allemaal gelukt.
Maar een klein probleempje ik ben nog aan het inrijden dat wel maar als ik het gas in 1 keer open gooi wil ie nog wel eens inhouden eventjes weet iemand van jullie hier wat dat kan zijn?
Groeten Martin
 
Vertel eens, wat is er allemaal gedaan? Dat inhouden is waarschijnlijk je carb afstelling, iets te rijk denk ik. Is daar iets aan gebeurt, of andere uitlaat/luchtfilter?
 
Nieuw big-end, zuiger, paar tandwielen van de versnellingsbak en de pakkingen ed. Was namelijk vast gelopen.
Aan de carburateur is niks gedaan wel is er een nieuw luchtfilter in gekomen, gewoon een normale twinair
 
ik denk ook carbafstelling...had ik in het begin geloof ik ook last van.
Dit soort dingen altijd kijken als ie warm is...anders ga je em afstellen op halfwarme motor en dat schiet niet op.

o trouwens... gas in één keer opengooien hebben wel meer eencilinders last van hoor :) dan stikt ie gewoon in de lucht. Een optimale afstelling kan het probleem wat verminderen, maar als ik het doe denk ik dat ie ook hapert.
Ik heb mezelf aangeleerd nooit in één keer het gas open te trekken...das toch nergens voor nodig.
 
Dat zijn wel flinke reparaties, wel leerzaam :) . Bekijk je bougies eens als je een stuk vol gas, half gas en stationair hebt gereden. Zwart is te rijk, wit is te arm. moet koffie met melk zijn.
 
o trouwens... gas in één keer opengooien hebben wel meer eencilinders last van hoor :) dan stikt ie gewoon in de lucht. Een optimale afstelling kan het probleem wat verminderen, maar als ik het doe denk ik dat ie ook hapert.
Ik heb mezelf aangeleerd nooit in één keer het gas open te trekken...das toch nergens voor nodig.
Daarom hebben sommige ook een acceleratie pomp denk ik. Mijn DR600 uit 87 sprietst iets ben zine bij als je het gas open draait.
 
mooi man alles gereviseerd!
daar ben ik nu ook mee bezich!

leuk werkje maar post een een een fototje van het beestje :P

ben eens benieuwd hoe die van mij zal gaan lopen heb ook nieuwe zuiger enzo

maar wat raden jullie aan voor inrijden? hoelang en hoe?

wil dit goed doen zodat hij straks piekfijn loopt!
 
oei dan kan het heel goed zijn dat ik helemaal geen probleem heb ,

De mijne duikt ook in mekaar als ik de gas volledig open gooi in een keer
ik denk ook carbafstelling...had ik in het begin geloof ik ook last van.
Dit soort dingen altijd kijken als ie warm is...anders ga je em afstellen op halfwarme motor en dat schiet niet op.

o trouwens... gas in één keer opengooien hebben wel meer eencilinders last van hoor :) dan stikt ie gewoon in de lucht. Een optimale afstelling kan het probleem wat verminderen, maar als ik het doe denk ik dat ie ook hapert.
Ik heb mezelf aangeleerd nooit in één keer het gas open te trekken...das toch nergens voor nodig.
 
Hij loopt verder hardstikke mooi trekt ook goed maar als ik op trek dan houdt ie soms gewoon ff in maar das maar een kwestie van een seconde hoor.
Kun je dus weinig aan veranderen denken juliie?
Oh ja t grapje heeft me ff 600 euries gekocht en ik zal binnenkort ff een paar fotos posten ok?!
:)
 
oei dan kan het heel goed zijn dat ik helemaal geen probleem heb ,

De mijne duikt ook in mekaar als ik de gas volledig open gooi in een keer

probeer eens heel geleidelijk maar toch snel gas te geven. Waarschijnlijk komt de motor dan net zo snel op toeren als dat je het gas vol open zou gooien (zonder stotteren), maar nu gaat het gewoon goed ;)

zo moet je eigenlijk gewoon gasgeven. Het is geen scooter waarmee je gewoon altijd vol gas moet geven ;)
 
Ja martijntje als ik dat doe gaat het wel goed en dan loopt ie ook goed!
maar onder het rijden hapert ie soms een beetje B|
 
Heb ik ook gehad. Wanneer je merkt dat het gebruik ook nogal hoog is dan zul je je gasnaald moeten verzetten. Volgens mij moetie een stukje naar beneden. Clipje dus omhoog hé ;)
 
Ja maar dat haperen onder het rijden kan komen door die gasnaald? dat kan ik dus wel effe een keer proberen en het verbruik meet ik toch niet ik gooi de tank vol en als ie leeg is gaat ie gewoon weer vol ;)
 
De mijne "verslikt" zich ook als ik het gas in een keer open draai (ik weet niet of dit ook in een lage versnelling gebeurt want dat durf ik niet te testen :+ )
 
Ja maar dat haperen onder het rijden kan komen door die gasnaald? dat kan ik dus wel effe een keer proberen en het verbruik meet ik toch niet ik gooi de tank vol en als ie leeg is gaat ie gewoon weer vol ;)
Het is wel makkelijk om het verbruik te meten. Is een goede indicatie of er wat aan de hand is met je motor. Zo kwam ik erachter dat de mijne veel te rijk stond in het middengebied.

De mijne "verslikt" zich ook als ik het gas in een keer open draai (ik weet niet of dit ook in een lage versnelling gebeurt want dat durf ik niet te testen :+ )
Gewoon lekker voorover leunen in het zand en het gas in een keer open. Wat kan er nou gebeuren?
 
Het is wel makkelijk om het verbruik te meten. Is een goede indicatie of er wat aan de hand is met je motor. Zo kwam ik erachter dat de mijne veel te rijk stond in het middengebied.Gewoon lekker voorover leunen in het zand en het gas in een keer open. Wat kan er nou gebeuren?

hans...vallen... dat kan er gebeuren.
Dat iemand xr rijdt zegt niets over de kwaliteiten als motorrijder ;)
 
....ja maar het schrikt wel af als je met je geliefde tweewieler bijna achterover gaat *D
daar is niet zo veel moeite voor nodig tenminste die van mij niet :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan