hij is zo stil

Arthur-A

MF'er
20 sep 2004
110
0
Capelle
Hoi

Mijn motor (een gpz400r) is met de orginele uitlaten qua geluid heeeeel beschaafd. Hij is zelfs stil te noemen. Iets meer geluid is natuurlijker leuker, en ook veiliger lijkt me. Ze horen je immers beter aankomen.

Zijn er aast het complete vervangen van de uitlaten door een sportuitlaat, nog andere opties? Zoals wat demping ofzo uit de orginele einddempers halen?
En zo ja, wie heeft hier ervaringen mee?

thnx
 
thnx misschien een ideee!

kheb ff geluisterd naar die geluidsfragmenten....tis best wel lekkere herrie...das waar....maar wel behoorlijk blikkerig ipv een beetje 'dieper' gebrom, blijft een apart idee en daar hou ik wel van ;)
 
Laatst bewerkt:
Is ie demontabel? In dat geval is het een kwestie van uit elkaar plukken en een beetje creatief slopen :P . Maar meestal is dat bij een originele uitlaat dus niet het geval... Soms is het mogelijk om een paar lasjes los te slijpen en zo de boel open te krijgen, lassje erover als je klaar bent en Tadaa, of een komplete andere pot natuurlijk...
 
Is ie demontabel? In dat geval is het een kwestie van uit elkaar plukken en een beetje creatief slopen :P . Maar meestal is dat bij een originele uitlaat dus niet het geval... Soms is het mogelijk om een paar lasjes los te slijpen en zo de boel open te krijgen, lassje erover als je klaar bent en Tadaa, of een komplete andere pot natuurlijk...
 
das raar.....maatje van me heeft zelfs een tijd zonder einddemper rondgereden onder zen auto omdat ie eraf was gevallen. ding liep nog uitstekend en maakte een ontzettend diep en donker geluid :)
 
ik heb ook 10 gaten rondom de tuut van mijn cb-1 geboord (8 mm boor). Merkt er qua vermogen o.i.d. niks van, wordt niet slechter of beter! Zit echter wel een heel wat beter geluid in, maar nog steeds niet genoeg eigenlijk :) vooral bij 7000 toeren is het geluid heel zwaar geworden 8-) En bij 14000 toeren tegen de toerenbegrenzer aan gilt ding het uit..best genieten!
 
Kheb zojuist een 4mm gaatje in de rechteruitlaat geboord, maar enkel in het omhulsel volgens mij, oftewel het lichtmetalen pijpie dat eromheen zit. Klopt het dat nadat ik daardoorheen ben, nog ff verder moet drillen om vervolgens ook echt in de uitlaat zelf een gaatje te maken? want ongeveer 3cm dieper voel ik weer metaal nadat ik door de buitenkant heen ben.

Hier een plaatje waarop de uitlaat een beetje te zien is:

kawa-zijkant.jpg
 
Zo te zienm is deze einddemper wel demontabel. Popnagels die in je einddemper zitten uitboren, als het goed is kun je dan het achterste deel van je pijp (het binnenstuk) eruit trekken. Dan eens kijken hoe het er van binnen uit ziet. Zit er dempingswol in? Eruit! :P Of een schotje verwijderen ofzo.... . In ieder geval, alles wat weerstand oplevert, zorgt voor demping, dus hoe groter het gat, hoe meer herrie :+ . Paar nieuwe popnageltjes erin en je ziet er niks meer van.
 
Terug
Bovenaan Onderaan