"Hij lekt"

Knudde

MF veteraan
5 sep 2010
2.119
3
Nederland
Een goedenavond,

Onder het mom van "een gewaarschuwd mens telt voor twee" even een verhaaltje van wat ik vanavond heb meegemaakt.

Ik reed door de ij-tunnel Amsterdam binnen. Net de tunnel uit moet ik stoppen voor een rood stoplicht. Naast mij komt een, jawel, zwarte golf staan. Ik kijk naar links en zie een bijrijder zitten met het raampje dicht. Vervolgens ga ik verder met het stoplicht groen kijken. Twee tellen later hoor ik iemand roepen, dus ik kijk weer naar links. De bijrijder probeert mij duidelijk te maken dat mijn motor lekt. Ik heb oordoppen in dus hoor niet alles exact wat ie zegt. Ik kijk toch even rondom m'n motor en zie inderdaad wat plasjes liggen, maarja die liggen altijd voor stoplichten van de airco's van auto's. Het plasje wat het dichtstbij mij is ligt naast de motor en kan dus nooit van mij zijn bedenk ik mij snel. Ik roep terug dat ik aan de andere kant van het kruispunt wel even stop om te kijken, en bedankt meneer voor zijn opmerking. Vervolgens hoor ik meneer iets mompelen over rijbewijs en kentekenbewijs waarop ik een "ja" zeg terwijl ik geen idee had wat ie exact zei. Net zoiets als in de kroeg dat je maar vrolijk lacht en ja knikt.
Als het stoplicht op groen gaat laat ik de auto maar even voor mij invoegen met het idee dat ik ze dan in de gaten kan houden, want ik geloofde er geen reet van dat mijn motor lekte. Mijn bestemming was ook binnen 2 minuten rijden dus ik dacht "dan kijk ik daar wel even". De auto staat bij het volgende stoplicht dus voor mij om rechtdoor te gaan, opeens gaat de auto op de rijstrook voor rechtsaf staan en de bijrijder zwaait dat ik mee moet komen... Dacht het niet meneer. De auto slaat rechtsaf en ik rij rechtdoor, zonder de auto nog een keer te zien.

Bij aankomst even mijn motor bekeken, en er lekte dus helemaal niets zoals ik vermoedde...

Ik weet natuurlijk niet wat er was gebeurd als ik was gestopt en afgestapt... en daar ben ik maar blij om ook.

Tuig is het. :/
 
Als het politie zou zijn hadden ze zich wel gelegitimeerd of hebben ze vaak een ingebouwd stopbord. Lijkt er idd op dat deze heren rare bedoelingen hadden.
 
Geen idee, boeven maken doorgaans dat ze wegkomen wanneer ze mij zien naderen, evenals vampieren, zombies, Bikers en politie-agenten. 8-)
 
Op dat soort geschreeuw ga ik NOOIT reageren.

Toen bleek het vorig jaar de ECHTE politie te zijn. €100 euries voor fietsen door rood!
 
Motor jatten? Zal niet de eerste zijn die zoiets overkomt. Tijd terug nog stond er een auto 'met pech' op de vluchtstrook. Arme motorrijder stopt om te helpen, jatten ze zijn motor.
 
Laatst bewerkt:
Nee niet eens, ze maken gewoon gebruik van het feit dat je het totaal niet verwacht + dat zij het van tevoren geplanned hebben. In het geval van de vluchtstrookroof kreeg de handlanger het voor elkaar ongezien de motor te besluipen terwijl de motorrijder door de man achter het stuur aan de praat gehouden werd. Misschien als je iets onverwachts doet dat een vuurwapen dan wel tevoorschijn komt, dat weet ik niet.
 
Hoe doen ze dat dan als ze ouder worden en last krijgen van de prostaat.
Dan kan het gebeuren dat er gelekt word. :X

:+

daarom ben ik een groot voorstander van meer vrouwen bij de politie

die wachten niet tot 't lekt
:+
 
Een goedenavond,

Onder het mom van "een gewaarschuwd mens telt voor twee" even een verhaaltje van wat ik vanavond heb meegemaakt.

Ik reed door de ij-tunnel Amsterdam binnen. Net de tunnel uit moet ik stoppen voor een rood stoplicht. Naast mij komt een, jawel, zwarte golf staan. Ik kijk naar links en zie een bijrijder zitten met het raampje dicht. Vervolgens ga ik verder met het stoplicht groen kijken. Twee tellen later hoor ik iemand roepen, dus ik kijk weer naar links. De bijrijder probeert mij duidelijk te maken dat mijn motor lekt. Ik heb oordoppen in dus hoor niet alles exact wat ie zegt. Ik kijk toch even rondom m'n motor en zie inderdaad wat plasjes liggen, maarja die liggen altijd voor stoplichten van de airco's van auto's. Het plasje wat het dichtstbij mij is ligt naast de motor en kan dus nooit van mij zijn bedenk ik mij snel. Ik roep terug dat ik aan de andere kant van het kruispunt wel even stop om te kijken, en bedankt meneer voor zijn opmerking. Vervolgens hoor ik meneer iets mompelen over rijbewijs en kentekenbewijs waarop ik een "ja" zeg terwijl ik geen idee had wat ie exact zei. Net zoiets als in de kroeg dat je maar vrolijk lacht en ja knikt.
Als het stoplicht op groen gaat laat ik de auto maar even voor mij invoegen met het idee dat ik ze dan in de gaten kan houden, want ik geloofde er geen reet van dat mijn motor lekte. Mijn bestemming was ook binnen 2 minuten rijden dus ik dacht "dan kijk ik daar wel even". De auto staat bij het volgende stoplicht dus voor mij om rechtdoor te gaan, opeens gaat de auto op de rijstrook voor rechtsaf staan en de bijrijder zwaait dat ik mee moet komen... Dacht het niet meneer. De auto slaat rechtsaf en ik rij rechtdoor, zonder de auto nog een keer te zien.

Bij aankomst even mijn motor bekeken, en er lekte dus helemaal niets zoals ik vermoedde...

Ik weet natuurlijk niet wat er was gebeurd als ik was gestopt en afgestapt... en daar ben ik maar blij om ook.

Tuig is het. :/


Als als ? Daar kan je niks mee...

Als ik een kutje had . dan lag ik op de wallen , snap je ? ... :X
 
Laatst bewerkt:
..en weer een reden om een camera op de motor te hebben. Dan had je eventueel een kenteken (voor zover die auto niet gejat is) of in elk geval een hoofd van iemand. Wel op YouTube zetten, daar heb je meer aan dan het naar de politie brengen, die doen er namelijk niets mee.

Ik rij echt nooit zonder camera en vraag me ook af of dit soort lui dit ook doen bij motorrijders die zichtbaar rijden met camera.

Maar anyway, bedankt voor de heads-up! :)
 
~
Ik rij echt nooit zonder camera


En of je gelijk hebt! Zonder camera krijgen ze mij ook de deur niet uit en al helemaal niet op de motor. Vrijwel onvoorstelbaar hoe chaotisch en gevaarlijk het leven van mensen op een motor zonder camera vroeger ooit geweest is, laat staan hoe dat leven heden ten dage dan wel moet zijn, hè..
 
\
Ik rij echt nooit zonder camera


En of je gelijk hebt! Zonder camera krijgen ze mij ook de deur niet uit en al helemaal niet op de motor. Vrijwel onvoorstelbaar hoe chaotisch en gevaarlijk het leven van mensen op een motor zonder camera vroeger ooit geweest is, laat staan hoe dat leven heden ten dage dan wel moet zijn, hè..
:^ Ik heb nu zo'n drone die continu achter me aanvliegt en alles filmt.
 
Bij twijfel altijd wegrijden. Was het toch de politie, bezwaar indienen ivm de boeventronie van desbetreffende agent(e) en het hazenpad koos.
 
Terug
Bovenaan Onderaan